Jump to content

Volkkaripalstan päivitys 11.2.2018


Pepe

Recommended Posts

Olisiko tätä Quote toimintaa mahdollista muuttaa?

 

Esim jos olen aikaisemmin klikannut vahingossa quote nappulaa jostain maalaamastani tekstistä joka käy yllättävän helposti. Niin quote jää odottelemaan postaukseen seuraavallekkin kerralle kun tulen samaan topickkiin vastailemaan. Siinä sitten ensiksi pitää poistaan vanha quotet ja sitten pääsee kirjoittelemaan.

 

Toivottavasti oli taas tarpeeksi epäselvästi ilmaistu.

Link to comment
  • 3 weeks later...
4 hours ago, mikan said:

Search-toiminto:

 

Miten saan etsitty vaikkapa Myynti varaosat -osiosta omat viestini?

 

t. Mika

Mene Myynti varaosat -osioon -> sort by-> custom -> filter -> topics I started

Edited by APO
  • Like 2
Link to comment
  • 3 weeks later...

En tiedä onko tästä keskusteltu jo aiemmin: oiskos tohon volkkaripalsta.fi -urliin saanut redirectin /keskustelu -osoitteeseen? Tuntuu hassulta joutua painamaan sitä linkkiä jos sattuu tulemaan sivulle tuolla juuri-osoitteella.

Link to comment

Tuolla "etusivulla" on haluttu viestiä että tämä on aircooled only -foorumi. Onko siitä oikeasti apua, vaikea sanoa. Periaatteessa tuon etusivun voisi korvata kyllä redirectilla. Itselläni selain muistaa aina volkkaripalsta.com/keskustelu -urlin niin tuolla juurietusivulla tulee käytyä äärettömän harvoin.

 

Onko joku muu kokenut huonoksi tuon etusivun? Jos kyllä, painakaa tykkäystä tuolle mllks:n viestille.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Olisko ideaa rajoittaa aikaa jona omia postauksia saa muokattua, ettei tule näitä pölhöyksiä jossa käyttäjä muokkaa kaikki postauksensa pisteiksi tms kun joku on sanonut pahasti.

 

Esim. www.thesamba.com issa tälläinen esto on käytössä.

 

Tietenkin tämä täytyisi saada toimimaan aihealueittain että myyntiosasto toimisi vielä entiseen tapaan.

  • Like 1
Link to comment
Quote

Olisko ideaa rajoittaa aikaa jona omia postauksia saa muokattua, ettei tule näitä pölhöyksiä jossa käyttäjä muokkaa kaikki postauksensa pisteiks

 

Rajoitus kyllä löytyy softasta, mutta on valitettavasti käyttäjäryhmäkohtainen asetus eikä aihealuekohtainen. Eli jos se laitetaan päälle, loppuu myös myynti-ilmojen editointi.

 

Teknisissä keskusteluissa on mahdollisuus palauttaa muokatut viestit alkuperäisiksi. Jos joku rupeaa sabotoimaan foorumia, tehdään viestien palautus. Monessa keskusteluketjussa kun käy niin, että jos sieltä yhden käyttäjän viestit katoaa seasta niin koko ketju ja faktasisältö muuttuu lukukelvottomaksi.

Link to comment

Löytyykö softasta sellaista ominaisuutta projektitopikkeihin, että projektikertomuksen kirjoittaja saisi itse hyväksyä tuleeko virtuaaliharrastajien postaukset lävitse vai ei? Ideana lähinnä se, että projektikertomuksia olisi täällä jatkossakin, eivätkä ne kaikki karkaisi omiin blogeihin/faceen/instaan/jonnekkin muualle ympäri bittiavaruutta. Mielipiteitä ja kirjaviisautta voisi sitten jakaa jarkossa vapaasti vain keskusteluosioissa... 

  • Like 1
Link to comment
16 hours ago, Urbantoy said:

Noinko kaivelee Karin oman topikin poisto...

Urban voisi nyt vain pitää sen suunsa kiinni ennen kuin ruvetaan puhumaan miksi Kari sen päivittämisen lopetti alunperin ja poisti aikaisemmat viestinsä.

 

Tämä Karin käytös nosti esiin asian mitä olen aikaisemminkin miettinyt esim boxeri 1500 kohdalla.

Edited by Tanhis
Link to comment
  • 3 weeks later...

Noissa yksityisviesteissä on kyllä jotain outoa. Jos joku lähettää yv:n ni siitä ei tule ilmoitusta sähköpostilla

mutta jos keskustelu jatkuu niin muista samaan viestiketjuun saapuneista tulee kyllä ilmoitus. 

 

Vai onko käyttövirhe?

Link to comment

Tsekkasin sun asetukset tuolta ylläpidon super-hallinnasta. Ne on kunnossa.

 

Laitoin sinulle äsken uuden yksityisviestin ja katsoin sähköpostipalvelimen logista, muutamassa sekunnissa lähti sinun Gmailiin siitä sähköposti. Jos ei ole tullut perille, on vika Gmailin päässä.

 

Yhteenvetona, minun mielestä palstan päässä ei ole ongelmaa :)

Link to comment
  • 5 months later...

Tämän nykyisen ohjelmiston yksityisviestit tulevat keskusteluketjuiksi. Vanhasta foorumiohjelmistosta tuodut viestit ovat myös laskennallisesti keskusteluketjuja, mutta niissä on aina vain yksi viesti. Käyttäjällä voi olla max. 500 keskusteluketjua.

 

Eli jos sinulla on uudemman mallinen keskusteluketju joka sisältää 15 viestiä niin se lasketaan yhdeksi keskusteluketjuksi ja sinulla on vielä 499 keskusteluketjua jäljellä. Jos taasen sinulla on vanhasta foorumiohjelmistosta tuotuja yksittäisiä viestejä 12 kpl, raja kuluu 12 viestin verran ja jäljellä on enää 488 keskusteluketjua. Tehokkaimmin siis saat tilaa jos poistelet niitä vanhasta softasta tuotuja viestejä.

 

Vastasiko tämä kysymykseen vai halusitko tietää että _miten_ niitä viestejä käytännössä voi poistaa?

Link to comment

Täytyy miettiä selvinpäin. :-)

 

Mulla näkyi inboxissa 495 ja nyt kun olen poistellut, niin 474 taitaa olla saldo. Prossat oli reilusti yli 90% ja siitä päättelin boxin olevan kohta täynnä. 

 

Eli uudemmista keskusteluketjuista ei voi poistaa yksittäisiä viestejä, mutta ei ole boxin tilan takia tarvettakaan/hyötyäkään. Taisin ymmärtää...

 

t. Mika

Link to comment
Quote

Eli uudemmista keskusteluketjuista ei voi poistaa yksittäisiä viestejä, mutta ei ole boxin tilan takia tarvettakaan/hyötyäkään. Taisin ymmärtää...

Mä en itse asiassa tiedä (enkä jaksa tarkistaa) voiko uudemmista ketjuista poistaa yksittäisiä viestejä, mutta vaikka voisikin niin se ei tosiaan vapauttaisi yhtään tilaa sieltä inboxista. Eli aivan oikein ymmärsit :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...