Jump to content

Metallisen polttoaineputken päähän "laajennus"


Recommended Posts

Muutama tyhmä kysymys. Miksi kutsutaan tuollaista jäykän metalliputken, yleensä polttoaineputken päähän

tulevaa "laajennusta" joka parantaa tuohon liittyvän kumiletkun tiiveyttä ? Siis kun letkunkiristimelle liitetään.

 

Entä onko tähän jotain kohtuuhintaista prässäystyökalua tms ? Tai paikkaa pääkaupunkiseudulla jossa tälläisen

saa teetettyä ? Oon kyselly hydrauliikkaliikkeistä tuloksetta. Mulla ainakin useammassa vanhassa autossa ohjaustehostimen

paluuputki vain tällä lailla kiinni, mutta hydrauliikkamiehet sanoo ettei tollasia käytetä kun ei tietenkään juuri painetta kestä...

 

Minulla tarve 5/16" eli about 8mm sinkittyyn teräsputkeen saada tuollainen tehtyä.... aika ohutseinämäistä eli aika helposti kyllä

muokkautuu. Tuota syvemmällä olevaa letkun pysäytysrengasta ei tarvita.

 

Kiitos. Iiro

 

DSC03464.JPG

Link to comment

Kiitos Tomi, mutta en mä ainakaan saanut omalla tuollaista tehtyä.... jarruputkityökalulla tulee semmonen terävämpi pelkkä

kartio tai sitten semmonen "double flare" joka sekin aika teräväreunainen kun on tarkoitettu prässäytymään

kasaan putken kierreholkin kiristyksessä. 

Tämmösen löysin mutta ei ois intressiä 200eur työkaluun kun just nyt vain yhden putken pään tarve....

 
Link to comment

Löytyisikö tuohon helmiliitin ja sille pariksi prässiletkun pyälletty kara hytikkakaupoista ?

Koetan katsoa onko hyllyssä sopivaa liitintä josta napata kuva

 

 

LetkuliitinUKkartioBSPsuora1.jpg&w=140&h

 

Tuollaiselle helmi + mutteri pariksi

 

Edited by wp
Link to comment

Kaksoiskartiotyökalulla siihen saa tartunnan, ei sitä ole mikään pakko kiristää loppuun asti. Eli siihen saa kyllä letkun paikallaan pitävän laajennuksen aikaiseksi, mutta jos hakusessa on juuri kuvan mukainen, niin sitten ei tietysti toimi ja siihen kannattaa ostaa joku muu työkalu kuin toi IiroH:n linkittämä. Sehän tekee putken halkaisijasta pienemmän jos oikein tulkitsin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...