Jump to content

The Hulk


Recommended Posts

Tankin pidennys kun ei oikein tahdo lähteä lentoon, niin aloitetaan lähestyminen toisesta kulmasta. Jospa ajatus kirkastuisi penkin kautta. Kaalimato siis palasiksi.

 

IMG_8944.thumb.jpg.ef59ccd6c4a5a65b76bb38fa1ec10ca4.jpg

 

Tuossa kelmu/pakkausteippi kerroksessa kävi jo mielessä, että onkohan tämä oikeasti mikään tehdastekoinen penkki. Lopulta pohjalta löytyi tehdastekoinen pehmuste ja siinä päällä oli tekstiäkin. Vielä en tosin keksinyt mitä siinä voisi lukea...

 

IMG_8941.thumb.jpg.7a0dd5d1e51bda5588c46a9db3849955.jpg

 

Sieltä se runko lopulta löytyi. Kaipaa vähän hiekkaa, hitsipilliä ja maalia ennenkuin pääsee uusia pehmusteita veistelemään.

 

IMG_8942.thumb.jpg.941115539915ec5cbd614875d6a8ee0f.jpg

 

Johonkin tuonne meinasin jarrunestesäiliön. Nää kiinalaiset alumiisisäiliöt on poskettoman halpoja, saa nähdä milloin huvi kiinanromujen kanssa loppuu ja pää jää vetävän käteen. Muutamalla hassulla eurolla, ilman postikuluja, tulee valmis säiliö suoraan kotipostilaatikkoon...

 

IMG_8931.thumb.jpg.24c105589e58a8d356a49276dcee2f63.jpg

Edited by KimmoH
Link to comment

Taakse löytyi lopulta mieluiset ja just sopivan mittaiset bling-bling jouset/iskarit. Pienellä askartelulla Honda CB:n takaiskarit istuivat nätisti Dneprin swingiin ja pikaisella pomppimisella tuntuisivat toimivan mainiosti eli noin miljoona kertaa paremmin kuin nepparin alkuperäiset iskarit 😄 

 

IMG_8955.thumb.jpg.515951cc933bf02e99e5fc4ef34c97b8.jpg

 

IMG_8956.thumb.jpg.8bb9413b0a1f79879ef06392f04d1600.jpg

 

 

  • Like 1
Link to comment

Tällä viikolla ei ole paljon näkyvää syntynyt. Tsekkasin tankin sisäpuolen kunnon, puhalsin lasilla puhtaaksi. 

 

IMG_8973.thumb.jpg.d3e82c175f248c2d40d71eefc5329beb.jpgIMG_8971.thumb.jpg.ee176a6b00d350f84ebfeb79c2d7947f.jpgIMG_8970.thumb.jpg.c9f0c4e697586c678b70242cd9bef4ee.jpg

 

Vähän ehdin mallailemaan kuinka paljon pitää levittää, että takapäätä saa jatkettua muotojen kauheasti kärsimättä. Sit loppuikin kaasu, jos huomenna sais täydennystä...

 

IMG_8974.thumb.jpg.54d61f4cc61ad5371f3e6c1d5505c30a.jpg

 

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Olipa savotta! Nyt se olis siistimistä ja koeponnistusta vaille. 20mm kummaltakin puolen levennetty ja 60mm pidennetty. Penkkiä kun venyttää noin 40-50mm niin rungon pidennys saadaan katoamaan näkyvistä 😉 

 

Jahka todetaan pitäväksi, niin sitten leipomaan tinaa pintaan.

 

IMG_9031.thumb.jpeg.d65c098d5ca62d186bb3f5d7c07142f3.jpeg

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Viikolla ehdin vihdoista viimein tinailuhommiin. Taas vähän hakemista, kun ei ole muutamaan vuoteen tinaillut. Melkein silmä osasi nähdä paljonko pitää tinaa mihinkin monttuun saada jotta lopputuloksesta saisi kerta hiomisella valmista pintaa pakkeloitavaksi. Sit loppuikin tinat kesken, ei jäänyt paljosta vaille. 

 

IMG_9099.thumb.jpg.6ddf4b87482498af1f3e94f72ea30ed6.jpg

 

Perjantaina iskikin sitten puolipaniikki, nytkö tämäkin lysti on loppu. Vuosiahan on jokapaikassa maalailtu piruja seinille, että tinan myynti loppuu. Noh, nyt ei sitten enää ollut missään kaupassa tinaa kun sitä lähdin hakemaan. Joskus kuukausi sitten Motonetissäkin oli useampi tanko ja muistan miettineeni, että ostanko jemmaan vai en. No, olis pitänyt ostaa. Nyt ei ole tinaa enää Motonetin valikoimissakaan 😞 Toivottavasti huomenna aukeavasta maalikaupasta löytyis vielä muutama tanko, että sais tankin tehtyä loppuun. 

  • Like 1
Link to comment

Ryysyranta Garage pelasti päivän 😄 Sieltä löytyi muutama tanko ens hätään.

 

IMG_9110.thumb.jpeg.4ba80440146e45db53dd7ffcffc8735b.jpeg

 

Nyt olis kaikki saumat käyty läpi ja muodot sinnepäin. Taidan testata bensalla vielä tiiviyden ja sitten hieroa loput pakkelilla. Alkaa olla tinatangot liian harvinaista tavaraa muotojen viimeistelyyn....

 

IMG_9114.thumb.jpg.4dd79844372eaf25b0ace4abd41c9819.jpg

 

  • Like 1
Link to comment

Eka tankin tiiviystesti epäonnistui 😞 Reilun vuorokauden oli tankki täynnä bensaa ja takanurkasta alkoi hikoilla alkuperäisestä tasaisesta peltikohdasta läpi. Jännä kun siitä ei tule kuplan kuplaa läpi vaikka lyö parikin baaria tankkiin painetta ja upottaa vesialtaaseen. Ei auttanut kuin putsata ja läärätä tinanpohjusteella ja tinalla tuo koko kohta peittoon. 

 

Onko kenelläkään kokemusta Inerta 3:sen tai 5:sen polttoaineen kestosta ? Näillä ja inerta 51:llä on huhujen mukaan jotkut tankkeja sisältä pinnoittaneet. Kävi mielessä, että jos vetäis sisältä ja päältä varmuuden vuoksi jollain näistä ja sitten vasta pakkeloisi. Vai onko perinteinen POR 15 paras vaihtoehto sisäpinnoitukseen ?

Link to comment

Nonni, tankkin testaus jatkuu. Kolmevuorokautta pysyi bensat sisällä ja sitten tihkui aavistuksen tankin etuosasta. Taas tyhjäys, huuhtelu ja vuotokohdan tinaus. Tästäkään reiästä ei paineilmalla tullut kuplan kulpaa ilmaa läpi. Nyt on taas tankki piripintaan täytettynä ja odotellaan kuinka käy. Sisäpinnoitukseen löytyi tänään sopiva epoksi. Sattui maalikaupassa olemaan tiskin takana aihetta tunteva kaveri, keskustelu kääntyi yllättäen koritinasta tankkien pinnoitukseen 🙂 Kyseisellä epoksilla oli kuulemma kymmeniä tankkeja jo pinnoitettu onnistuneesti joten mennään samalla. Samainen epoksi käy myös pintaan joten saa loppu tiivistyksen tehtyä molemmin puolin ennen pakkelointia. Ens viikolla pitäis olla pöntöllinen ainetta noudettavissa.

 

Tänään sain vihdoinkin hankittua vaihteistoadapteriin/hammaskehään sopivan Datsunissanin startin! Löytyi paikallisesta kivijalkakaupasta suoraan hyllystä.

 

IMG_9138.thumb.jpeg.1697e2bacaad49c7a684429afbbbd639.jpeg

 

Jalkatappeja pääsin kokeilemaan käytännössä. Sattuivat just sopivalle kohdalle, onneksi, ei niille muutakaan kohtaa olisi ollut kun tila on aika kortilla.

 

IMG_9141.thumb.jpg.9be1ac4238c358f0ce72dc2bb1b7cc05.jpg

 

Pääsylinterille tein ensimmäisen kaukokäyttöprotovaijerin. Saa nähdä riittääkö liikerata. Nyt lihakoukkukahvaa puristaen pääsylkkä liikkuu 7mm. Pääsylkässä koko liikerata on noin 15mm eli sais vaikka toisetkin 7mm liikkua. Järki loppui ainakin tältä illalta tuon vipuvarren kanssa. Kai tuota vaijerin kiinnityskohtaa pitäisi vielä viedä ylemmäs. Vipuvinkkejä otetaan vastaan....

 

IMG_9144.thumb.jpg.d63ee1a7c3536258c41ad9c9db993aa2.jpg

 

Link to comment
On 4/11/2019 at 3:11 PM, KimmoH said:

Eka tankin tiiviystesti epäonnistui 😞 Reilun vuorokauden oli tankki täynnä bensaa ja takanurkasta alkoi hikoilla alkuperäisestä tasaisesta peltikohdasta läpi. Jännä kun siitä ei tule kuplan kuplaa läpi vaikka lyö parikin baaria tankkiin painetta ja upottaa vesialtaaseen. Ei auttanut kuin putsata ja läärätä tinanpohjusteella ja tinalla tuo koko kohta peittoon. 

 

Onko kenelläkään kokemusta Inerta 3:sen tai 5:sen polttoaineen kestosta ? Näillä ja inerta 51:llä on huhujen mukaan jotkut tankkeja sisältä pinnoittaneet. Kävi mielessä, että jos vetäis sisältä ja päältä varmuuden vuoksi jollain näistä ja sitten vasta pakkeloisi. Vai onko perinteinen POR 15 paras vaihtoehto sisäpinnoitukseen ?

Rohkee veto pinnoittaa tankki sisältä....olen joskus aikoinaan sellaisen tempun POR:lla tehnyt enkä sitä virhettä enää tee. Mopon tankinkin kun jollain pinnoitat sisältä niin siitä ei sitten mitään vuotoreikää enää korjata tinaamalla tai juottamalla/hitsaamalla vaan se on kaput. Mutta jos teet niin kun yleensä tehdään , eli fosfatoit tankin vaan sisältä niin se kestää pitkään ja voit fosfatoida sen aina uudelleen ja tarvittaessa korjata tinaamalla tai muulla oikealla korjaustavalla. Kaikki pinnoitteet irtoaa jossain vaiheessa hankalista paikoista ja aina kun tankkiin antaa lämpöä/korjaa. Suosittelen unohtaa tankin sisäpinnoituksen, ihan oikeesti ...

Link to comment

No tätäkin pointtia oon kyllä miettinyt. Tuo pinnoittaminen sisältä vain houkuttaisi, kun tuntuu että tää tihkuu läpi kaikkialta muualta paitsi mun levityskohdista 😄 No, katotaan jos tossa nyt viikon pysyis bensat sisällä, niin jos sit vain veitäis epoksin pelkästään ulkopuolelle pohjaväriksi.

Link to comment

Eilen laikkasin pääsylkän kiinnityksen ekan version irti rungosta. Häiritsi kun se oli pikkuisen vinossa 😄 Alkaa olla projekti siinä vaiheessa, että kertaalleen tehtyjä juttuja tehdään uudelleen vähän paremmin. Tein uuden, vähän "muotoillumman" version ja nyt löytyi oikea vipusuhdekkin. Lihakoukusta kun kääntää, niin sylkkä painuu kasaan tasan saman verran kuin kahvakin.

 

IMG_9145.thumb.jpg.3d31869ba9ee44aea0914510d58bed97.jpg

Link to comment

Rouvan jalkatapit askartelin lopulta uusista Ukrainalaisista mitkä ei alunperin sopineet mihinkään runkoon. Alkuperäisiäkin jalkatappeja tuli hankittua muutama setti ja totesin neljän rungon jälkeen että ainoastaan yhdet alkuperäiset tapit sopivat ilman sepitystä yhteen varastossa roikkuvaan runkoon. Mitkään muut tapit eivät sopineet mihinkään runkoon ilman rälläkkää. Noh, näistä tuli nyt ihan hyvät.

 

IMG_9148.thumb.jpg.905b8da4510db238f6fb1005e9cecab2.jpg

 

Penkkejä sovitellessa on alkanut himottamaan myös yhden istuttava malli mutta kun se parempi puoliskokin haluaa joskus kyytiä. Lähdin sitten protoilemaan, jos tekisi sekä yhden istuttavan pikkupenkin että pidemmän kahden istuttavan. Pidemmälle penkille hahmottelin takapäähän pulttikiinnitystä iskaritorneihin. Katsotaan miten pitkälle ajatus kantaa...

 

IMG_9149.thumb.jpg.505a3c09ae60747dd7ef93c23febfe1a.jpg

Link to comment

Aamulla laitoin arpavaihteiston lihoiksi kiillotusta varten ja samalla sai tsekattua millainen Ukrainalaisen myyjän mukaan 2000km ajettu aski on oikeasti sisuskaluiltaan.

 

IMG_9202.thumb.jpeg.ed4cac41380961b2bb05fb8a914b44ed.jpeg

 

Ei suurempia ylläreitä, kaikki oleellinen oli ehjää ja hyväkuntoista. Pikkuisen savea askin pohjalla mutta ei vettä eikä isompia metallikappaleita. Yksi kuoren pultti katkesi kun rannetta vähän käänsin ja tottakai pultin loput jäi kuoren sisään. Normal katastrof, ei liikkunut mihinkään pultia tuohon hitsaamalla mutta onnistuin poraamaan jämät pois ja sain vielä tehtyä toimivat kierteetkin.

 

IMG_9214.thumb.jpg.a49af8e0d9b87c30e10bde6069582fec.jpg

 

Käynnistyspolustimessa oli hammaspeikko käynyt kylässä. Kaikki muut rattaat olivat uudenveroisia. Ei haittaa menoa, tähän oli jo etukäteen hankittuna toisenmoinen käynnistyspoljin akseleineen ja ehjin hampain. 

 

IMG_9204.thumb.jpg.64037648a5402e727ecea838ae7a0e71.jpg

 

Tilaukseen lähti uudet länsilaakerit, nopea nelosen rataspari (22/25, kun harvempaa ei kaupassa ollut) ja tiivistesetti. Miliisiperän kanssa pitäisi lopullisen kokonaisvälityksen olla 36% nopeampi, jos nyt taulukkoa oikein tulkitsin.

 

peravalitykset.JPG.28b8367eb325b18bc3be5eff47a11c36.JPG

 

Link to comment

Terve

Oldtimeristä tilasin aikanaan itselle suoran nelosen (23/23) ja nopeemman kolmosen nepparin laatikkoon. Sieltä oli nyt suorat neloset uralinlaatikkoon loppu ja tuli toimitusajaksi 3--4 viikkoa, no tuosta alkaa olla se 4 viikkoa jo lusittu, eli kaverin vw "ämmään" pitäis suora nelonen jo kohta ovelle kolkutella. Pojun sivuvaunu vw:hen pitäis tilata nepparin askiin kans suora nelonen ..taitaa olla tuo oldtimeri ainoo mistä niitä saa.... mulla oli alkuun vw sivarissa tuo 22/25, mutta on se mielestäni jopa vw sivuvaunuun liian tiuha vielä....Micalille tulee nyt 4/75"-19 renkaan ja suoran nelosen lisäksi sooloon vielä se tarunhohtoinen "harvahammas" eli nyt tehdään perään vielä 10/33... 😊

Link to comment

Tuollahan tosiaan oiskin ollut suoria nelosia, en älynnyt sieltä katsoakkaan. Tää nopsa nelonen tais olla Sasun kaupan viimeinen joten saa nyt tulla mun hyllyyn seisomaan, kun oli kohtuu hintainenkin. Tässä ehtii vielä monta yötä miettimään mitä tuonne lopulta asennetaan 😄 Renkaiden kehä mulla on jotain 221cm eli pikkuisen isompi kuin tuossa ylläolevassa taulukossa. Pidemmälle kolmoselle tuskin on tarvetta, kun vääntöä koneessa riittää reilusti.

Edited by KimmoH
Link to comment

Suosittelen myös tuota suoraa nelosta, varsinkin jos aiot ajella tuolla mörkömoottorilla ilman sivuvaunua.

Eikä Mafiaperäkään siihen kyytipojaksi olisi kovin huono lisä...

 

Mulla on ollut muutaman vuoden kokonaisvälitys 72% nopeampi kuin alkuperäinen ja takarengas vielä 45 mm suurempi halkaisijaltaan kuin vakio ja silti aina tuntunut pidemmässä matka-ajossa hieman turhan tiuhalta. Nyt tosiaankin tulossa vielä tuon Mafian tilalle tuo 10/33 jolloin kokonaisvälitys pitäisi olla 82% nopeampi kuin alkuperäinen.

 

Ps. Tuossa mun välitystaulukossa tuo renkaan halkaisija taitaa olla aivan liian pieni vakiorenkaallekin. Mittasin juuri oman eturenkaan ja siinä myös kehän pituus sama kuin sinulla, eli 221 cm. Alla päivitetty taulukko tuolla 221 cm renkaan kehäpituudella ja lisäsimpä siihen tuon mun Spectra-välityksenkin 😄

Mulla on takarenkaan kehänpituus  235 cm joka osaltaan vaikuttaa vielä alentavasti noihin koneen kierroksiin.   

 

NeppariVälitykset2019.JPG

  • Like 2
Link to comment

Tuota 23/23 nelosta on näköjään tarjolla viistetyillä hampailla että suorilla. Mitäs käytännön vaikutusta näillä on, kumpi kannattaisi ottaa jos nyt vielä pisimpään neloseen päädyn ?

 

Hankala muodostaa kokonaiskuvaa, pitäis päästä ajamaan ja kokeilemaan. Tuossa Dneprissä mulla on pelkkä miliisiperä ja 221 kehällä renkaat, niin oon tykännyt että siinä natsaa välitykset just kohdalleen. 

Link to comment

Terve

Se on oikeastaan sama ..laakerointi ei ole mitoitukseltaan ja tyypiltään ihan hitekki luokkaa tuossa laatikossa eli ehkä teoriassa suorahampaiset olisi pitkäikäisempiä, ja kokemuksesta voin sanoa että vinohampaiset ei ole ollut myöskään hiljaisempia....välitystä ajatellen vw koneella makeimmat ja eleettömän topakat kyydit tulee mukavasti 2500..3500 kierroksen välillä, ja sen yli ei pitäis tarvii pahemmin rundata ajatelluilla ajonopeuksilla...mulla sivuvaunumopolla "poimunopeus" on 3200--3500 kierroksella(115..120km/h), silloin kaikki pörinä on pois ja mopo menee kun ilmassa hieno fiilis....

Link to comment
  • 2 weeks later...

Takatalvi palautti miehen talliin. Meinasi jäädä projekti seisomaan, kun lämpöiset kelit innostivat pöristelemään kaikilla liikkumiskykyisillä harrastepeleillä 😉

 

Vaihteisto alkoi edistyä. Kuorille pesu, lasikuulaa ja messinkiharjaus. Peiliksi en lähde kiillottamaan, sen verran rouheaa valua. Aika liki saman näköistä kuin lohkokin.

 

IMG_9327.thumb.jpg.4313dac14b97569b455f5dc43e57b908.jpg

 

Laakerit irtosi nätisti akseleista ja nyt odotellaan vielä sitä kaikista pisintä 23:23 nelosen ratasparia ennenkuin pääsee niputtamaan kasaan.

 

IMG_9326.thumb.jpeg.341d4932b2a331ad3a7f4ccf16cd2b88.jpeg

 

Vaihteistoadapterille en väriä keksinyt joten puhalsin lasilla, harjasin ja vedin tässä vaiheessa pintaan 2K kirkaslakan. 

 

IMG_9333.thumb.jpg.8206518f9c7bd4230fd16dce1a838950.jpg

 

Tankin takakiinnike syntyi alkuperäisosia hyväksikäyttäen. Sama kiinnike sopii tälle modatulle kuin orggis tankillekkin. Bensaletkut kiinni, kun eilis illan pikkumodauksen jälkeen vielä vähän jouduin tankkia hitsailemaan ja tinaamaan. Toistaiseksi bensat pysyvät sisällä 😄

 

IMG_9331.thumb.jpg.698660dd03a65fa6ff2e7888d0a79340.jpg

 

Penkin kiinnityksiä testaillen meni tämä päivä. Muutama erilainen systeemi tuli tehtyä ja lopulta päädyin tällaiseen. Jakkara tulee etuosasta pultilla tuohon reikään ja taakse pitää vielä kehitellä jotain. Penkin kiinnitysten jälkeen runko alkaisikin olla hiekkapuhallusta vaille valmis.

 

IMG_9332.thumb.jpg.9c60ebc2b0a89cc353a0f2de9776bd6d.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...

Jospa se taas nytkähtäisi palan matkaa eteenpäin. 

 

Kytkinrojut olis nyt kasassa. Jotain uutta, jotain vanhaa... Uusi Uralin EU laatuinen levy, samoin uudet Uralin priimat EU jouset. Alin levy vanhaa varastoa, toinen 5mm kytkinlevy jotain uustuotantoa (toivottavasti ei ole ihan pahvia). Saa nähdä millainen ylin levy tuolta voipaperin ja valaanrasvojen alta paljastuu :D

 

IMG_9393.thumb.jpeg.03d2e8926b6a899a221f62b20c05ddfe.jpeg

 

Askiin tuli myös suora nelonen, vinoilla hampailla kun suoria ei ollut saatavilla. 

 

IMG_9394.thumb.jpeg.6a36cb9f1ce6d567145ee09330e33f9c.jpeg

 

Vielä kun ehtis kasaamaan....

  • Like 1
Link to comment

Ihan kuranttia kamaa sieltä valaanrasvoista paljastui 😉

 

IMG_9397.thumb.jpeg.3e45b06a16f2ae7e45f903ed11dd4509.jpeg

 

Ehdin jopa niputtamaan kokeeksi koko paketin paikoilleen. Sinne ne sujahti ilman kiroilua! Millähän tuota nyt kokeilis, ei sormin jaksa painaa kytkintä kasaan. Pitää varmaan kasata vaihteisto seuraavaksi, jotta voi testata vapauttaako kytkin kahvasta.

 

IMG_9398.thumb.jpg.9a52cb87d01a825a369c50381e9846fe.jpg

 

Link to comment
  • 2 weeks later...
On 5/15/2019 at 9:49 PM, Matti-Pekka said:

Tarkastele samalla ettei ylimmän kytkinlevyn keskiö ota kiinni kytkinakselin stefarenkaaseen..sellaista on käynyt , jos stefarengas on väärää mallia (liian pikä Ural) tai kytkimen ohjaitapit liian korkealla , tai liian korkea keskiöinen kytkilevy.

 

Heh heh, nyt tuli sellainen tunne, että näin on käynyt ennenkin. Paketteja kun auoin, niin tuo uusi stefarangashan oli tottakai pitkää mallia 😄 Vanha on ihan OK joten sillä laitan kasaan.

 

IMG_9517.thumb.jpeg.75528fff2aae35b91924d98868dc59bc.jpeg

Link to comment

Neljä eteen, yksi taakse. Aski olis valmis!

 

Sisälle sujahti suora nelosen välitys, länsilaakerit ja miliisiperälle sopiva vispilä rattaineen, jos vaikka nopeusmittari näyttäisi suurinpiirtein oikein 😉 Käynnistyspolustinkin vaihtui hieman erilaisemmaksi mitä näissä askeissa yleensä näkee.

 

IMG_9524.thumb.jpg.a17cc1a2b8b56f6f602873f64b3419bd.jpg

 

IMG_9526.thumb.jpg.dee706e46444179568ee5358eadac86c.jpg

 

IMG_9525.thumb.jpg.32584f4389b83bd1428323652fe0970c.jpg

Edited by KimmoH
  • Like 1
Link to comment

Tekniikka alkais olla pääpiirteittäin kasassa. Vaihteistokin meni bolt-on tyylillä koneen perään, ei tarvinnut yhtään kiroilla tai tapella \o/ Vielä huutaa alumiinivenakoppia, öljyjäähyä ja vihreää jakajan kantta 😉

 

 

IMG_9529.thumb.jpg.715fd38b3ce67033a037cb3ab877d27b.jpg

 

Ainut "vastoinkäyminen" on toistaiseksi tuo uusi kytkimenkäyttövipu. Muuten hyvä mutta valettu väärään asentoon ja vipu ei osu painelaakerin liukusäätimen hahloon. Tuon jos taivuttaa väkisin hahloon, niin sitten vipu hinkkaa kardaanin kumilimppuun. Pitää hommata muutama "uusi" vipu eripuolilta maailmaa ja toivoa, että sopiva löytyy tuurilla.

 

IMG_9530.thumb.jpeg.bba2655615bd526f8ecff0c6e86934e3.jpeg

 

Seuraavaksi rungon kimppuun ja rakentamaan maalamoa...

  • Like 3
Link to comment
  • 2 weeks later...
On 5/29/2019 at 6:22 PM, KimmoH said:

Tekniikka alkais olla pääpiirteittäin kasassa. Vaihteistokin meni bolt-on tyylillä koneen perään, ei tarvinnut yhtään kiroilla tai tapella \o/ Vielä huutaa alumiinivenakoppia, öljyjäähyä ja vihreää jakajan kantta 😉

 

 

IMG_9529.thumb.jpg.715fd38b3ce67033a037cb3ab877d27b.jpg

 

Ainut "vastoinkäyminen" on toistaiseksi tuo uusi kytkimenkäyttövipu. Muuten hyvä mutta valettu väärään asentoon ja vipu ei osu painelaakerin liukusäätimen hahloon. Tuon jos taivuttaa väkisin hahloon, niin sitten vipu hinkkaa kardaanin kumilimppuun. Pitää hommata muutama "uusi" vipu eripuolilta maailmaa ja toivoa, että sopiva löytyy tuurilla.

 

IMG_9530.thumb.jpeg.bba2655615bd526f8ecff0c6e86934e3.jpeg

 

Seuraavaksi rungon kimppuun ja rakentamaan maalamoa...

Näytä rälläkkää ja mikkiä ja viilaile sopivaan muotoon

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...