Jump to content

The Hulk


Recommended Posts

2 hours ago, KimmoH said:

Yön seisoi viileässä ja apuvirralla piti pyöräyttää eka startti käyntiin. Pitänee tutkia purkaako tuo jotain reittiä akkua. Loput startit meni sitten taas ihan kivasti mopon omalla akulla. 

 

Kauanhan se pysyikin kasassa 😅 Kardaanin vispilän rengassokka petti ja vispilä lopsahti nätisti irti kumilimpusta. Mitään ei onneksi hajonnut lopullisesti. Ihmettelin kun veto katosi tuolla kylätien päässä ja sit pukattiin kotia. 

 

Teknisesti kuitenkin pelaa, niin vaihteet, kytkin kuin kaikki muutkin vimpaimet.

 

image.thumb.jpeg.a5ebc8f5abc9fc4f86f754e529cc6925.jpeg

Tuohon on tehty paremmat sokat männäntapin clipseistä. Clipsi kutistetaan hieman pienemmäksi vaikka ruuvipenkissä rauhallisesti puristelemalla. Keskiöönpäin käännetyistä toinen vaan leikataan (katkastaan pikkulaikalla) niin että langan päätä jää hieman "jarruksi " ettei sokka ala pyörimään ja toinen pää kun kutistettaessa enempi kääntyy sisään katkaistaa  viimein samanlaiseksi n.1.5....2mm kekiöön päin/pooriuraan sojottavaksi nysäksi. Joskus kardaanin urat on niin onnettomat että pieni uran parantelu on hyvästä, ja kun tuollainen topakka sokka sinne nitkutetaan ja vispilän potero tulee päälle estämään urasta nousun, niin sen kohteen voi viivata yli ongelmapaikka listalta.

 

Edited by Matti-Pekka
  • Like 1
Link to comment



Yön seisoi viileässä ja apuvirralla piti pyöräyttää eka startti käyntiin. Pitänee tutkia purkaako tuo jotain reittiä akkua. Loput startit meni sitten taas ihan kivasti mopon omalla akulla.


https://www.sarlinraceteam.fi/p/varley-red-top-20-akku

Sun akun starttivirta 250 A, linkin akun starttivirta 545A. Kun ostaa kerralla hyvän niin ei tarvitse ostaa kahta kertaa. Sun akun starttivirta ei vaan yksinkertaisesti riitä kylmälle koneelle.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
Katotaan joskus tulevaisuudessa, pitää ensin parsia kaikki lastentaudit pois ennenkuin myy loputkin munuaiset ja ostaa nuin kalliin akun.
Pihtivirtamittarilla saisit mitattua että paljonko startti ottaa virtaa. Tietäisi suuruusluokan että missä mennään. Ja tietysti kaapelointien koko yms. vaikuttaa siihen, että paljonko startille saakka virtaa tulee, mutta yleensä mopoissa ne kaapelit on niin lyhyitä että merkitys on aika vähäinen.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla


Link to comment

äh, tuli typo. 16 neliötä siinä kaapelin kyljessä siis lukee. Täytyypä kokeilla paksumpaa jöötiä tuohon, helppo veto kun startin ja akun navan etäisyys ei ole kuin tuon vajaa 10 senttiä, melkein hyppää ilman kaapeliakin 😂

Link to comment
4 hours ago, KimmoH said:

äh, tuli typo. 16 neliötä siinä kaapelin kyljessä siis lukee. Täytyypä kokeilla paksumpaa jöötiä tuohon, helppo veto kun startin ja akun navan etäisyys ei ole kuin tuon vajaa 10 senttiä, melkein hyppää ilman kaapeliakin 😂

Kyllä 16 pitäis hyvinkin riittää..itsellä on  ohuempaa , johtojen pituus sulla on varmaan vaaksan verra. Tarkista maadotus startille . Nämä nissanin startit on 600,,800,,1200 W teholtaan, mulla on tuo 1.2 kW startti . Viime viikolla laitoin yhteen uraliin startin  se oli 800W Nissanin startti ja sama hammaskehä, niin 12 Ah(150 EN) ei riittänyt kun jos akku 2/3 latauksessa. Kun siihen laitettiin joku 16Ah akku jonka käynnistysvirta oli 180-190 luokkaa , niin potkasee iloisesti vaikka akku ei ole edes sitä 2/3 täys latauksesta. Kaapelikoko 16 ja akku penkinalla. Ehdotan että tarkista maadotukset johtojen liitännät.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...