Jump to content

vw vesikyssäri


Recommended Posts

eihän tämä nyt tänne tietty kuulu, mutta ois jossain välissä tarkoitus vaihtaa toi käyttishonda uudempaan, ja kysynkin (kun teillä kuitenkin on kokemusta) miten toimii vag tekniikka nykypäivänä?

Ajatuksena ois tuollainen t-roc 1.5 bensa ja dsg. Pitäisi ajatella asiaa tuonne 4 vuoden päähän kun vw pitäisi taas vaihtaa, niin onko ongelmajätettä jo silloin?

Vai pysynkö edelleen hondassa?

Link to comment

Jos/kun laatu ei varmasti ole parantunut tässä parissa vuodessa, niin kyllä mä pysyisin

ihan jossain muussa merkissä kuin V.A.G.:ssa. Puhun nyt sitten ihan laajemmalla kokemuksella tuosta

v.a.g.inoiden maailmasta. Honda tai Toyota niin pääset hitosti pienemmillä murheilla. 

 

Fordeista en osaa muuta sanoa, että ovat kyllä muotoilultaan jo ihan autoa muistuttavia, samoin ku KIA ja Hyundai.

Link to comment

Hyvin on tsi+dsg pelannut jo 120tkm/5,5 vuotta. Laatikko on kuivakytkimellä, mikä parempi. 

En silti lähde mainostamaan vaggia kuitenkaan ja takuuta joutuu käyttämään. Jos et 4v kauempaa pidä niin takuu kattaa hyvin sen ajan.

Ite ostan voortin tai jonkun japsin varmaan seuraavaksi, tuskin enää vag tuotetta kuitenkaan.

Link to comment

Mulla kokemusta lähemmäs 10 vuoden ajalta tsi-dsg komboista, eri kone- ja laatikkoversioita ollut käytössäni useita. Ei ole ikinä ollut mitään näitä paljon puhuttuja vikoja. Muualla autoissa on sitten ollut enemmän vikoja, esim. sähkövikoja. Viimeisimpänä neljävuotiaassa autossa johtosarja tattis, ei sitten korvanneet mitään. Tämä riitti mulle ja päätin, että seuraava auto on muu kuin vag.

Lähetetty minun GT-N5120 laitteesta Tapatalkilla

Link to comment

Itse olen ajanut Jetalla reilu 6 vuotta ja 172tkm , moottorina 1.4 tsi (160hv) ja laatikkona 7dsg.

 

Ostin auton uutena ja siitä asti olen vaihtanut öljyt 15tkm välein ja huollattanut aina ajallaan.

Kenkää näille pitää antaa välillä oikein kunnolla, jotta ei tule karstoittumista, jonka vuoksi yleensä nämä porsii.

 

Mulla ei ole oluut mitään ongelmia missään olosuhteissa kyseisen kompinaation kanssa, aina olen töihin päässyt ilman varoitusvalojen välkettä.

 

Paikallisessa VW huollossakin kaveri töissä ja sanoi että " hauska huoltaa sun Jetta ku ei ikinä ole mitään vikakoodeja"

 

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...