Jump to content

Hki-Vantaan lentokenttäkalustoa vuonna 2018


Recommended Posts

Tuo  on John Nurmisen entinen auto. Uutena oli hopean väriseksi maalattu. Se on kirjaimellisesti umpipaku, sillä sen takaluukussa ei ole ikkunaa. Ei ole koskaan ollutkaan vaan tullut tehtaalta tuollaisena. Auton takaosassa on laitteisto joka tuottaa paineilmaa, jonka avulla lenskarin moottorin saa puhallettua käyntiin sellaisessa tilanteessa että koneen oma APU eli Auxillary Power Unit (eli eräänlainen starttimoottori) ei toimi.  

  • Like 3
Link to comment

Tuossa vehkeessä ei voi millään olla kuin korkeintaan ehkä muutama tuhatta kilometriä mittarissa. Sen verran harvoin koneita täytyy puhaltaa käyntiin. Käyttötunteja ei voi olla kuin ihan minimaalisesti. Ja kun tuossa ei ole rekisterikilpiä, ei sillä ole voitu ajaa aitojen ulkopuolellakaan. Periaatteessa minun olisi helppo tarkistaa asia, sillä minulla on kulkulupa asematasolle ja ajolupa on voimassa. Paloturvallisuuteen liittyvistä syistä johtuen autojen ovia ei saa lukita. En kuitenkaan mene tsekkaamaan kilpailijan kalustoa... 

 

Liitteenä kaksi kuvaa niistä Volkkareista mitkä ovat olleet oman työnantajani käytössä. Kumpikin on poistunut kalustoluettelosta jo ajat sitten, ennen kuin tulin taloon vuonna 1988. Toinen näistä on nähty retkeilykäyttöön muutettuna Järvenpään tienoilla joskus kauan aikaa sitten. Ensimmäinen kone on Caravelle ja toinen on DC-8. 

Finnair Caravelle.PNG

Finnair DC-8.PNG

  • Like 5
Link to comment
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...