Jump to content

Vanne ehdotuksia 4-pulttikuplaan


Recommended Posts

Omat ideat on loppu, joten nyt kaivattaisiin ehdotuksia vanteiksi 4-pulttiseen makaavalamppuiseen, eli -67 kuplaan, Nyt alla on sprintit ja vaihtelua kaivataan. Noiden lisäksi on kokeiltu Pedrinit (ei istuneet mun silmään), 8-spoket (ihan kamalat, ei istuneet sitäkään vähää).

 

Fuchseja olen haaveillut mutta orkkisten hinta on karannut liian korkealle ja reprojen ulkonäkö ei oikein nappaa, ovat liian kaukana alkuperäisistä.

 

Pulttijako voi olla joku muu, helposti saatavilla on ainakin tuon alkuperäisen 4x130 lisäksi 5x130 / 4x100 / 5x112 / 5x100 / 5x120,65(4,75"). 5x205 on ainakin tällä hetkellä pois laskuista, joten se ei ole nyt vaihtoehto.

 

ET ja vanneleveys onkin sitten vaikeampi juttu. Takana on pitkät vetarit ja edessä normi levyinen pallonivelkeula, joten jenkkivanteet putoaa pois liki kaikki olemattoman ET:n vuoksi. Edessä leveys olisi ihanteellinen jossain 4,5 - 5,5 välillä ja takana 5,5 - 6.

 

Melko erilaisiakin ideoita on mietitty, mm. Ronal Turboja, mutta niitä saa vain 7" leveinä joten ei onnistu eteen tuollaiset.

 

Pari kuvaa loppuun kyseisestä ongelmapotilaasta, ja nyt ideoita kehiin. Ja jos jollain on jotain erikoisia vanteita jäänyt nurkkiin niin niitäkin saa tarjota, 4-pulttisia tai muita.

 

 

P1070399.JPG

WP_20160522_21_17_26_Pro.jpg

P1040491.JPG

Link to comment

Noniin tässä alkoi heti vyörymään hyviä ehdotuksia, hyvä hyvä.

Jotta homma ei menis liian helpoksi niin mun silmään ATS:t on pystärin vanteet (joskin siihen sopivat erittäin hyvin) ja Cosmicit taas on brittiautojen vanne. Stidin linkkaamat slotit vois ollakkin vaihtoehto mutta noissa on ET käsittääkseni likipitäen 0, eli ei toivoakaan että mahtuisivat lokareiden sisäpuolelle.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment

Porsche914Fuchs.jpg

 

Aidot 914-Fuchsit lienee vielä 911-Fuchseja halvemmat? Nämä oli muistaakseni SSP tms. replikat ja laatu suorastaan luokattoman huono kiillottamista ajatellen..

Makuasioita, mutta alkuperäisessä värityksessään eivät sovi makaavalamppuiseen.. 

 

ps. Mikä on rengaskoko takana Spint Starilla? Ei meinaa enää 185/70R15 rengasta järkevään hintaan löytyä taakse..

Edited by Kaitsu
Link to comment
Nyt alla on sprintit ja vaihtelua kaivataan.

 

Fuchseja olen haaveillut mutta orkkisten hinta on karannut liian korkealle ja reprojen ulkonäkö ei oikein nappaa, ovat liian kaukana alkuperäisistä.]

 

Ne sun patinoituneet sprintit livenä nähneenä sanoisin niiden istuvan tähän patinoituneeseen autoon enemmän kuin erittäin hyvin. Mutta eihän nää koskaan ol valmiita ja aina pitää jotain lähteä muuttamaan, ei se väärin oo

 

Sen verran haastaisin kuitenkin, että mikä niiden repro fuchsien ulkonäössä on sellaista joka ei nappaa? Joku harrastaja on minulle mölissyt joskus että hyvälaatuisista reproista saa pienillä modauksilla/maalauksilla hyvinkin järkevät.

Link to comment
14 hours ago, tolvana said:

Lahdessa on naamakirjassa kuplan slotit renkaineen edullisesti myytävänä ja se 14 mahtu ainakin möhkössä edessä pyörimään.

 

Nuo voisivat jopa kiinnostaakin muuten, mutta kun etuset on 14". Unohdin tuossa alussa mainita että 15" vanteet on hakusessa. Ei tehdä tästä nyt 90-luvun ähtäriä 14" pyörillä eikä tuuninkiautoa 17" pyörillä. 16" voisi olla harkinnassa ehkä just ja just...

 

 

12 hours ago, Tanhis said:

https://www.airkewld.com/4-Lug-Smoothie-17-Inch-Wheel-p/9003.htm

17" smoothie pöläreillä ;)

 

Ja eikös siinävaiheessa kun rupeaa valinnat loppumaan kesken laiteta koottavat BBS alle. 4x100 jaolla luulisi löytyvän aika helposti, vai meneekö liikaa german lookkerin puolelle.

 

Kuten jo tuossa edellä totesin, niin ei 17" vanteita, muuten voisi olla jopa harkinnan arvoinen. Ja BBS:t menee ehkä vähän liikaa German lookkeriksi, mutta toisaalta... :)

 

 

10 hours ago, Ketsa said:

Peltivanteet (taakse leveämmällä kehällä), -67 pölykapselit ja loput rahat automaalikauppaan :)

 

Peltivanteet on ollut harkinnasssa, eteen 4,5" ja taakse 6" mutta siksi laitoin topicin pystyyn jos jollain muulla olis jotain hiukan erikoisempia ideoita... Ja autohan on maalattu?

 

 

7 hours ago, Kaitsu said:

Aidot 914-Fuchsit lienee vielä 911-Fuchseja halvemmat? Nämä oli muistaakseni SSP tms. replikat ja laatu suorastaan luokattoman huono kiillottamista ajatellen..

Makuasioita, mutta alkuperäisessä värityksessään eivät sovi makaavalamppuiseen.. 

 

ps. Mikä on rengaskoko takana Spint Starilla? Ei meinaa enää 185/70R15 rengasta järkevään hintaan löytyä taakse..

 

914 Fuchseja joskus mietin, siis orkkiksia, nehän on laadullisesti tosi hyvät, mutta ne ei vaan istu mun silmiin, etenkään maalattuina. Jotenkin vähän "pliisun" näköiset (sori vaan). Rengaskoko takana on nyt 195/65-15.

 

 

3 hours ago, kuplatin said:

 

Ne sun patinoituneet sprintit livenä nähneenä sanoisin niiden istuvan tähän patinoituneeseen autoon enemmän kuin erittäin hyvin. Mutta eihän nää koskaan ol valmiita ja aina pitää jotain lähteä muuttamaan, ei se väärin oo emoji2.png

 

Sen verran haastaisin kuitenkin, että mikä niiden repro fuchsien ulkonäössä on sellaista joka ei nappaa? Joku harrastaja on minulle mölissyt joskus että hyvälaatuisista reproista saa pienillä modauksilla/maalauksilla hyvinkin järkevät.

 

Noi Sprintit on kyllä tähän astisista olleet paras vaihtoehto, mutta vaihtelua kaipaa hän :) Repro fuchseissa häiritsee eniten puolan muoto. Orkkiksissa se on huomattavasti pyöreämpi kuin näissä reproissa, etenkin tuossa 6" versiossa. Jos joku tietää superhyvät reprot 5,5" ja 6" kokoisina niin linkkiä vaan tulemaan.

 

 

1 hour ago, APO said:

 

http://www.imagewheels.co.uk/f40-alloy-wheel/

 

Ei nämäkään ihan halvat ole, mutta saisi ainakin haluamillaan mitoilla. Muitakin malleja on, mutta nuo ainakin omaan silmään erottui.

 

No nyt alkaa tulla mukavan erilaisia vaihtoehtoja. Istuis mun silmään paremmin kuin BBS:t, vaikka ihan näin moderneja vanteita en tässä lähtenytkään hakemaan.

 

 

10 minutes ago, Essi said:

4-pulttiset vanteet ovat aina rumat tuon ikäisessä Kuplassa. Eli pulttijako vaihtoon tai sitten uudempia korinosia. Mä laittaisin 5x205 Sprint Starit.

 

Tämä on rullannut tehtaalta 4-pulttisilla vanteilla ja nyt ei tehdä mitään "wannabe-vanhennusta" tähän, 5-pulttiset kuuluu noihin -67 halpis-malleihin, 1500:n on aina 4-pulttisilla :)  No juu, rumathan ne tuppaa olemaan ja siksi rupesinkin kyselemään ideoita, 5x205 olis kuitenkin niin ärsyttävän helppo ratkaisu että mietitään vielä jotain muuta...

 

 

 

Tänään on yksi ehdotus tullut puhelimitse piristävän erilaisista 4-pulttivanteista, se on korvan takana hautumassa.

 

Tällaiset Weld:t kuin Tipin Mega-Ähtärissä olisi yksi mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta en usko että noita saa mitenkään tungettua vakiolokareiden sisälle:

 

5b61efaa9019a_Mega-htri.thumb.jpg.64559430b618cce1aa8334df269100b2.jpg

 

 

Jokin tämän American Racingin tyylinen vanne puhuttelisi itseäni ehkä eniten, mutta näissä leveydet ja ET:t on mitä on:

 

American-Racing-Torq-Thrust-D-harmaa.thumb.jpg.a4e7f8529da0d3fdf7c1517865b75480.jpg

 

 

Hyviä ehdotuksia ja ideoita, antaa tulla lisää vaan :)

Link to comment
51 minutes ago, metake said:

Noi Sprintit on kyllä tähän astisista olleet paras vaihtoehto, mutta vaihtelua kaipaa hän :) Repro fuchseissa häiritsee eniten puolan muoto. Orkkiksissa se on huomattavasti pyöreämpi kuin näissä reproissa, etenkin tuossa 6" versiossa. Jos joku tietää superhyvät reprot 5,5" ja 6" kokoisina niin linkkiä vaan tulemaan.

 

http://greggearhead.com/store/p19/Fuchs_Replica_Porsche_Wheels.html#

 

Tämä replica on itseä kiinnostanut, omaan silmään ainakin kovastikkin alkuperäisen oloinen. Merkkiä näillä ei tunnu olevan, mutta samoja vanteita löytyy monestakin paikasta (myös Euroopasta). Myydään vissiin aina tuolla mustat puolat ja hopea reuna -kompolla. Itse maalaamalla ja kiillottamalla olis avot.

 

Edit. No mutta perskeles, eihän näitä tosiaan saa 4-pulttisena.

Edited by APO
Link to comment
17 minutes ago, APO said:

http://greggearhead.com/store/p19/Fuchs_Replica_Porsche_Wheels.html#

 

Tämä replica on itseä kiinnostanut, omaan silmään ainakin kovastikkin alkuperäisen oloinen. Merkkiä näillä ei tunnu olevan, mutta samoja vanteita löytyy monestakin paikasta (myös Euroopasta). Myydään vissiin aina tuolla mustat puolat ja hopea reuna -kompolla. Itse maalaamalla ja kiillottamalla olis avot.

 

Edit. No mutta perskeles, eihän näitä tosiaan saa 4-pulttisena.

 

Tuo pulttijako ei haittaa ainakaan mua, 5x130 jako on helppo homma nelipulttisten tilalle ja siihen on jo varauduttu. 5,5" leveinä ei noitakaan saa, joten sitten pitäisi ottaa 4,5" eteen mutta ei sekään ihan mahdoton ajatus olisi.

Link to comment
2 hours ago, metake said:

 

 

Tällaiset Weld:t kuin Tipin Mega-Ähtärissä olisi yksi mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta en usko että noita saa mitenkään tungettua vakiolokareiden sisälle:

 

 

 

Eikös weldejä sa aikalailla joka kokoa tyyliin 3-15" leveenä. Mutta onko ongelma et.

Link to comment

Henkilökohtaisesti tykkään itse tällä hetkellä vain peltivanteista. Niitä mulla on kaikissa autoissa kesärenkaissa.

Niihin saa suht helposti sellaisen pulttijaon, keskireiän, halkaisijan, leveyden ja et:n, kuin itse haluaa. Lisäksi sopivat aina varmasti vanhoihin autoihin.

Kuplaprojektiin on tämän hetken mielialan vallitessa tulossa tällaiset.

 

IMG_20180803_133246739.thumb.jpg.f4811b069419edc8d9635b55e0c016b0.jpg

Link to comment
16 hours ago, Paadre said:

 

Juu! BM1 tai FUC alkoi heti puhuttelemaan. Vois jopa sopia tohon avoon. Fotoshoppia kehiin.

 

Rotiformeja taannoin tuumailin käyttö-daimleriin, mutta kalliiksi ajateltu vanne olikin 3 kertaa vielä kalliimpi. Perhanan komeita nuo ovat ja moni malli sopis kuin itikka silmään!

Link to comment

Moi Åke!

Oletko tuuminut aitoja Formula Super Vee vanteita? Niitä sai jenkeissä parin vuoden ajan (70-luvun alussa). Riviera on niisä tehty kulmikkaampi/rumempi/paivampi kopio.

Ovat aika samperin koppavat kokonaan kiillotettuna. Sambassa niitä on aina välillä.

 

Ja aidot wanhat Slotithan on uusi musta ;-)

 

Jälkituotantovanteista Saltflätit ???

 

Seb.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...