Jump to content

Ruiskun tilalle kaasarit


Recommended Posts

Eli nyt kun on tatti niin iso otassa ettei nää ajaa, niin tartteis vaihtaa toi ruisku kaasareihin. Mikäs on viimisin tieto noista empin nurkka kaasareista? Ja sitten mikäs jakaja on hyvä, sellanen että se toimii eikä tartte kamppailla jatkuvasti? Jos lähdetään siitä olettamuksesta että hinnalla ei ole ihan hirveästi väliä.

 

Kone on t3 eli lyhyillä imusarjoilla jotta mahtuu konehuoneeseen. Se arveluttaa että nythän kaasarit imee sitä tulikuumaa ilmaa konehuoneesta ja seokset menee laihalle, onkos tohon mitään lääkettä? Noihin ei taida saada rakennettua minkäänlaista ilmanputsariviritystä että ottais ilman jostain muualta.

 

84 chevyn kaulat aksilo

92 männät

5.6" H veivit

engle W130

scat super D

logmech tönärit

scat pro com keinut 1.25

Dekki on 1.4mm.

Puristukset tais olla 9.68 ja dynaaminen 8.6.

Link to comment

Eikö megaruuttamiikkulainenkaan saanut tota pelaamaan?  Kyl maar mää tommoselle konjeelle järjestäisin viileemmät oltavat esim. Tietsikan tuulettimilla ilmanvaihtoa jne jne

mä en noista mitään tiedä mut lukaseppa fitechin go4efi manuaali, ei sitä asennusohjetta vaan säätöohje.

Edited by tolvana
Link to comment

varmaan sais toimimaan. Minä en saa. Nyt se vaan poksuu startatessa ja ei lähe käyntiin. Kaikki pitäis olla kunnossa, ei ole häiriötä vr antureissa ja tooth loggereilla tulee ihan siistit pulssit. Jotenkin vaan kipinä ei tuu oikeeseen aikaan. Ja tämän tempun teki ihan yks kaks. Ei mitään järkee kamppailla jos menee vuos tolkulla aikaa kun selvittelee mikä vittu tässä on vikana. Kaasareilla ja perinteisellä jakajalla on aika paljon vähemmän tappelua. Sais tän paskan ees ajokuntoon niin sais johonkin myytyä.

Link to comment

Mistä tiedät, että kipinä ei tule oikeaan aikaan? Eikös tässä vehkeessä keinuvipuakseli irronnut ajon aikana, jonka jälkeen ei enää toiminut?

Onko mahdolliset mekaanisiet viat selvitetty esim. onko venttiilit vääntyneet (puristukset kunnossa) ja tönärit ym. muut venttiilikoneiston osat ok?

Epäilit vr anturia, mutta olisi aika sattumaa jos täysin kosketukseton komponentti vioittuisi täysin saman aikaisesti venttiilikoneistovaurion kanssa.

Jos on ensin tullut mekaanista murhetta niin en ihan ensimmäiseksi epäisisi moottoriohjaimen toimintaa, vaikka enhän tosin tunne kokonaisuuta.

 

Link to comment

tarkotus onkin saada tää käyntiin että tietää tapahtuko mitään. Joo, moni varmaan purkais mutta mun mielenkiinto on sen verran loppu että en pura. Joku AA mäntä on niin halpa että jos se on rikki niin vaihdetaan se kun saadaan käyntiin.

 

Niin, todennäköisyys sille että samalla hetkellä on hajonnut joku muu osa on tosi pieni. Niinkun mainitsin, ei jaksa enää kamppailla. Jotain 25€ tulppia kun ostelee läjän ja ne menee paskaks heti niin tulee halvemmaks ostaa kaasarit. Tätä on kokeiltu uudella puolelalla, tulpilla, antureilla, suuttimilla jne. ei vaan pelaa niin ei. On tolla 1000km ajettu kuitenkin. Multa loppuu ymmärrys että mikä hajos.

 

Tutkija, lambdamittarin mukaan menee laihalle, mulla varmaan toimii väärin sit sekin. Megassa on käppyrä jolla voi tota laihennusta/rikastusta laittaa lämpötilan mukaan. Se defaulttina laihentaa kuumaa konetta mutta otin sen pois jotta ei mene laihalle.

 

 

 

 

 

Link to comment

Kaukoparantaminen hankalaa välillä ja kun ei voi varmaksi mitään sanoa. Mutta perusasiat vaan lähettävä tarkistaan.

Kipinä tulee oikeaan aikaan ja kierrostieto.

Sit tietty koneen mekaanisesti kunnossa, ei ohivuotoja ja venttiilit kondiksessa.

Imuilmanlämpöanturi, jos oikein kuumassa paikassa, niin tulee sitä heat soakkia helposti ja vetää laihalle, mutta siellä oli se asetus just. Eikun isommalle.

Samaten testimoodilla voi kattella että joka paikkaan tulee kipuna ja suutin naksuu.

 

Mä voin ostaa auton edullisesti ja ei tartte korjata sun vikoja :)

Link to comment
18 minutes ago, Simon Templar said:

tarkotus onkin saada tää käyntiin että tietää tapahtuko mitään. Joo, moni varmaan purkais mutta mun mielenkiinto on sen verran loppu että en pura. Joku AA mäntä on niin halpa että jos se on rikki niin vaihdetaan se kun saadaan käyntiin.

Joskus voi olla vaikea saada käyntiin jos jotain on mennyt rikki...

Link to comment
2 minutes ago, JaniM said:

Kaukoparantaminen hankalaa välillä ja kun ei voi varmaksi mitään sanoa. Mutta perusasiat vaan lähettävä tarkistaan.

Kipinä tulee oikeaan aikaan ja kierrostieto.

Sit tietty koneen mekaanisesti kunnossa, ei ohivuotoja ja venttiilit kondiksessa.

Imuilmanlämpöanturi, jos oikein kuumassa paikassa, niin tulee sitä heat soakkia helposti ja vetää laihalle, mutta siellä oli se asetus just. Eikun isommalle.

Samaten testimoodilla voi kattella että joka paikkaan tulee kipuna ja suutin naksuu.

 

Mä voin ostaa auton edullisesti ja ei tartte korjata sun vikoja :)

 

Paljon tarjoot?

 

startatessa tulee kierrostieto ihan niinkuin ennenkin, ei hämäriä piikkejä eikä sync erroria

softaan en ole koskenut sen jälkeen kun hajos eli pitäsi olla ok, siis tolla tunella lähti ennenkin käyntiin

startatessa ampuu takasin ja poksuu

satunnaisesti startin avustuksella voi käydä vaivalloisesti

toisella puolalla kokeiltu

tulppia vaihdettu, ja nekin on loppu nyt ja uusia tulee varmaan viikon päästä

bensaa on ja se on uutta, painettakin on

venttiilien välykset säädetty

moottori pyörii käsin hyvin

tönärit, keinut ja akseli silmämääräsesti virheettömät

liitoksia avattu ja suljettu, ei pitäis olla kontaktivikaa

akku ladattu ihan täyteen

 

Link to comment
2 minutes ago, Simon Templar said:

 

startatessa ampuu takasin ja poksuu

 

Venttiilikoneistovaurion jäljiltä testaisin puristuspaineet, kun ei kerran heti lähtenyt toimimaan.

Oliko venttilivälyksissä paljonkin säädettävää? Jos venttiilinvälyksiä on tarvinnut säätää niin jotain siellä venttiileillä on tapahtunut.

Link to comment

Mittaisin myös puristuspaineet, mittari maksaa kympin luokkaa ja aikaa ottaa sen vartin.

 

jos sieltä keinuvipuakselin kiinnityspultti on mennyt poikki, tulee mieleen että olisikohan mäntä päässyt tönäämään venttiiliä voimalla kiinni...

 

sekin voisi kiinnostaa onko nokan ajoitus vielä kohdallaan? Jos vaikka syystä tai toisesta hypännyt hampaalla tai parilla yli.

 

kipunaa voi katsella lampulla ja voihan siihen jakajan laittaa vaikka bensapuoli toimisikin megalla. Suihkii vaikka sairaalahajua ilmansuodattimelta sisään, pitäisi sen ainakin hörähtää.

 

sitten kun mekaaniset viat varmasti suljettu pois aletaan syyttämään megaruuttaa.

Link to comment

äsken kävin irrottamassa tulpat ja katoin että kipinää tulee. No ajoituslamppu ei enää värähdäkkään, sekin meni rikki tai ei toimi noiden tulppien kanssa. Kipinä on kyllä voimakas kun ilman tulppaa hyppää melko pitkän matkan johdon päästä, monta senttiä.

 

Virranjakajaa ei voi laittaa kun läppärunko on edessä.

 

Haen huomenna puristuspainemittarin jos vaikka olis ite sen verran ajokunnossa.

 

Ja toi pultti meni poikki startatessa eikä sen jälkeen oo vehje toiminu. Ei noissa ollu säädettävää juurikaan. Ennen oli 0.2 välykset kaikissa (liikaa) ja nyt laitoin 0.15. Toi oli ohjekirjassa. Varmaan pienempikin käy.

 

 

Link to comment

Jos ei mennyt ajossa pultti poikki, niin parempi mahdollisuus, että venttiilit on ok (itsellä katkesi scatin pultti samallalailla) Kannattaa kuitenkin mitata puristuspaineet.

 

Edit:Ehdit näköjään postata ensin.

Edited by VW-63
Link to comment

Eri runkokoko,idf on samalla pulttijaolla kuin dellortto ja suurinpiirtein samankokoinen. IDA on taas isommalla pulttijaolla ja fyysisesti isompi joka suuntaan +bonuksena säädettävä ilman kuristus tyhjäkäyntipiirissä. Siinä suurimmat erot. Normi käyttöön ei IDA rungosta ole mitään iloa.

Link to comment
4 hours ago, Simon Templar said:

äsken kävin irrottamassa tulpat ja katoin että kipinää tulee. No ajoituslamppu ei enää värähdäkkään, sekin meni rikki tai ei toimi noiden tulppien kanssa. Kipinä on kyllä voimakas kun ilman tulppaa hyppää melko pitkän matkan johdon päästä, monta senttiä.

 

 

 

Kokeilitko kääntää sen klämpin toisinpäin pois tulpasta osoittaan? Toiset lamput ei tajua hukkispuolia.

Onko tulpan johtoja nyhdetty pois välissä että järjestys sama?

Link to comment

Mittaa nyt se sytkäennakko molemmista sytkäpuolista vielä kerran. Ei megan pitäisi hajota siihen että keinuvivusto irtoaa.

Eihän triggeripyörä ole voinut päästä pyörähtämään väärään asentoon?

 

Olin vitun epätoivoinen kun omaa ruiskua aikanaan yritin käyntiin joten tiedän tunteen.

Link to comment

Juu ei ole mitenkään outoa että tuo kolmosen alumiinipuhallinpyörä pääsisi itsensä vatkaamaan irti. Itsellä oli aikoinaan sellainen ongelma että en saanut millään kolkkia käyntiin. Loppupeleissä vika löytyi edellisen omistajan korjauksesta missä oli laittanut uuden tapin alumiinipyörään ja näinollen alumiinipyörässä oleva ennakkoasteikko oli reilusti pielessä.

 

Itse aikoinaan totesin pielessä olevan ennakkomerkin kampuran päässä olevasta kiilasta mutta samanhan saa todettua ottamalla tulpan irti ja laittamalla koneen ykk tulpan reijästä ja katsomalla missä kohtaa ajoitusmerkki on hihnapyörässä.

 

Edit, Ja sivumainintana kolkin kone tuppaa aina käymään kuumana jos ei ole sitä kumituttia koneen ja korin välissä että imee jäähdytysilmansa koneen ulkopuolelta. Vakiokoneessa myös imuilma tulee konehuoneen ulkopuolelta. Ja tiedän Templarin tapauksessa tämä on vähän haasteellista kun konehuone oli muutenkin jo aikalailla raiskattu.

Edited by Tanhis
Link to comment

En kyl luottaisi motonetin lamppuun pätkääkää ainakaan asteikolla varustettuun... vein 5 kertaa takaisin takuuseen kun näyttivät mitä sattuu asteita,ei ainakaan asteikon mukaisia. Viidennen jälkeen antoivat rahat takaisin ja totesivat et kait ne kaikki on samanlaisia.

Edited by Tutkija
Link to comment

Jos hihnapyörä+triggeri on päässyt kääntymään niin eikö ajoitus kannattaisi laittaa ihan aluksi siihen kohtaa missä sen alunperin pitikin olla. Eikä tähän ajoituslappu tarvitse. Katsomalla tulpan reijästä ykk, varmistamalla venttiileistä, että ollaan oikealla tahdilla ja sitten triggeri siihen kohtaan mitä megassa on aseteltu triggerin paikaksi. Näin sen saa varmasti muutaman asteen tarkkuudella kohdalleen ja koneen käyntiin. Varmistus/hienosäätö sitten lampulla.

  • Like 1
Link to comment

just sain uusia tulppia. Ei lähe ei. Vitun paska. Sytty on merkissään ja silti vaan poksuu. Saa startin avulla käymään vaivalloisesti. Kaikki pakoputket on kuumia et kyl se pensaa ja kipinää saa. Veivasin tulpanjohtoja eri järjesykseen ja toisella puolalla ja korttiin vaihdoin fettiohjaimen. Skoopilla katottu suutinten lähdöt. Multa loppuu idikset. Startatessa otin tooth loggerilla dataa ja kaikki ok.

 

No viikonlopun vielä kamppailen ja sit kaasarit tilaukseen.

Link to comment

No minun osaaminen loppuu kyllä tähän sitten. Kipinä tulee oikeaan aikaan ja silti pamahtaa putkessa. Vaikea ymmärtää...

Ampuuko kakkos puola myös oikeaan aikaan?

 

Ittelläkin ampu putkessa eikä tahtonut kädä kun oli vastuksettomat tulpat ja piuhat. Kipinää tuli ihan millon sattuu. Ne kun vaihtoi vastuksellisiin niin alkoi pelata mutta se ei tässä taida olla ongelma jos saman mallisilla tulpilla ja piuhoilla on käyny aikasemmin.

 

Hmmm... Hetkinen, sanoit että tulppia pimenee jatkuvasti? Kastuu vai nokeentuu?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...