Jump to content

Kattoluukku


Recommended Posts

Moro,

En tiedä onko tämä oikea paikka kysyä, mutta kokeillaan. Tuli hommattua -62 vuoden kupla jossa kattoluukku. Pohja/perä oli niin pehmeä ettei siitä ainakaan itse enää autoa saa. Eli onkohan noi katot missä hinnoissa nykyisin? Sen verran kokeilin että luukku aukeaa ja todennäköisesti kaikki osat tallella, kuten olettaa sopii niin kankaat entiset, ulkopuolella edestä revennyt ja sisältä homeessa.

 

- Juha

Link to comment

Kovissa hinnoissahan nuo katot ovat. Mutta paksutolppien hinnat ovat olleet nousussa ja kokonaisen alkuperäisen rättikattoluukullisen pelastaminen huonostakin aihiosta kannattaa (jos on alkuperäinen kattoluukkumalli). Pohjahan on helppo ja edullinen kunnostaa ja korin peltejä saa sopuhintaan.

Edited by Paksu-Tolppa
Link to comment

Tässä on varmaan kyse haitarikatosta, ei peltisestä.. noita on ollut kaupan aika isolla haitarilla myynnissä, yleensä 300 ylöspäin ku viimeks noita katoin.. 

Mutta myynti-ilmloitukset vähentyneet kokoajan ympäri maailman.. 

Kyllä kokonaisena autona on arvokkaampi.. eli älä pilko vaikka ei omat taiot riittäis

Edited by Urbantoy
Link to comment

Ok, kiitosta tiedoista. Voi laittaa privaa tulemaan jos jotain kiinnostaa kyseinen yksilö. Laittelen huomenna myynti ilmoa sitten kehiin. Kuvan jälkeen napattu ovet irti. Tämä tuotu joskus -70 luvulla saksasta muuttoautona ja ilmeisesti ei ole ollut suomen rekkarissa. Ollut USA puskureilla.

nimetön.jpg

Edited by Chefe
Link to comment
Just now, Tuomo Lehmikangas said:

 

Todellakin tuosta ylöspäin. Ehkä pelkän peltikehyksen saattaa tuohon hintaan saada. Tietenkin joskus käy tuuri.

Niimpä, pitäs katella mitä three fold klippi ois, semmonen ku makaa turhanpanttina vintillä.. EI yhtään uutta kärryä tontille, eli se taitaa lähteä eteenpäin..

Link to comment

ei ole ajatuksissa pikavoitto eikä maksimaalinen voitto..vintti hyvä paikka ootella oikeaa osoitetta.. on se niin pitkään maanut että unohtunut jo oli..

Taliissa makaa kaks räbänen -63nen jolla ei ole ajettu viiteen vuoteen, mutta muistissa on miten hienosti hilse lähti liehuletistä.. Tolle räbälle siis 3 lapaselle pitäs ettiä oikea aihio ja se ei nappaa yhtään.. liika romu on liikaa..

Edited by Urbantoy
Link to comment
16 hours ago, Urbantoy said:

Niimpä, pitäs katella mitä three fold klippi ois, semmonen ku makaa turhanpanttina vintillä.. EI yhtään uutta kärryä tontille, eli se taitaa lähteä eteenpäin..

Minulta puuttuu sinisestä splitistä sellainen. Ilmoittele, jos on myynnissä.

20604161_1639535359425606_3814314556320031288_n.jpg

Edited by Mäki
Link to comment

Semmosta se on.. muutamalla komentilla tuli hintaa sillekin katolle..

Kolmilapasellkin tuli halukkaita ku möläytin että semmonen ylimääräsenä.. Mutta ilman ei lähe, olkoon varastossa.. Niitä 0 myynnissä samba, 0 muuallakin..

Edited by Urbantoy
Link to comment
9 hours ago, Urbantoy said:

Semmosta se on.. muutamalla komentilla tuli hintaa sillekin katolle..

Kolmilapasellkin tuli halukkaita ku möläytin että semmonen ylimääräsenä.. Mutta ilman ei lähe, olkoon varastossa.. Niitä 0 myynnissä samba, 0 muuallakin..

Minun mielestä on ihan reilua auttaa ummikkoa ja kertoa, kuinka paljon osasta voisi saada. Vastoin yleistä käsitystä, joskus voi olla ihan kivaa auttaa toisia.

 

Ja nyt kannattaa olla tarkkana näiden romujen kanssa, niiden ansioton arvonnousu ei jatku loputtomiin. Volkkareiden kanssa on alkanut käymään vähän kuin jäykkäperämankien ja pappatuntsien kanssa, buumi meni ohi, vain priimat kelpaavat ja hinnat putosivat puoleen. Katsastettuja pystäreitä saa nyt alle parilla tonnilla, kun viime vuonna niistä pyydettiin tuplahintaa. Splittien varaosahinnat kanssa puolittuivat viime vuonna, kun eteläamerikkalaiset alkoivat syytää markkinoille repro-osia. Tätä nyt ei ollut varsinaisesti vaikea ennustaakaan.

 

  • Like 2
Link to comment

Yhtä mieltä siitä, että jos kysytään niin miksi sitä ei hinnoista kerrottaisi?

Hinta lopulta määräytyy sitten kun rahat on kourassa ja trailerin takavalot näkyy. Sama se mitä myy, potentiaalisia ostajia vaan helpompi houkutella paikalle kun pyynti on jossain haarukassa.

 

Mitä hintoihin yleensä tulee, olisiko siis ajan henki? Kaikkea ajatellaan sijoituksena... Jos olisin ostanut junakeulan 30k€ olisin ehkä huolissani, 2k€ pystärissä ei onneksi kovin korkealta pääse tippumaan.

Link to comment

Pariin viestiin vastausta. Kyllä tämä oli se 200e tori "löytö". Ja kyllä ostin sen takia että siinä oli tuo katto. Totesin että omat taidot/aika/parisuhde ei kunnostamista kestä, niin laitoin myyntiin. Ja jos joku tästä nyt mielensä pahoittaa niin anteeksi siitä.

Link to comment

Mielestäni 600 pelkästä luukusta on ihan käypä. Tietty tuossa arvoa voi vähän laskea kun katossa jotain lommoa/ naarmua. Tuossa saa vielä loppuautonkin kaupanpäälliseksi. Se mihin hintaan auto on ostettu on turhaa nillittämistä. Tai myisitko itse muutamaan tonniin löytämäsi barnisonderin samaan hintaan eteenpäin jos ei itsellä olekkaan aikaa ja paikkaa tehdä. Vähän huono esimerkki mutta idea sama.

Link to comment
31 minutes ago, Tanhis said:

Mielestäni 600 pelkästä luukusta on ihan käypä. Tietty tuossa arvoa voi vähän laskea kun katossa jotain lommoa/ naarmua. Tuossa saa vielä loppuautonkin kaupanpäälliseksi. Se mihin hintaan auto on ostettu on turhaa nillittämistä. Tai myisitko itse muutamaan tonniin löytämäsi barnisonderin samaan hintaan eteenpäin jos ei itsellä olekkaan aikaa ja paikkaa tehdä. Vähän huono esimerkki mutta idea sama.

Kuka on nillittänyt?

Link to comment

Eikö hinnat tule sitten vasta ku tietää mitä on myymässä.. En mä nyt ymmärrä sitä että hintaa tingataan vaikka ei olla mitään vielä myyntiin laitettu. Olen rehellisesti ilmaissut että se on ehkä ylimääräinen ku möläytin että tämmönen on ja koska en itsekkään tiedä  mitä sen kaa teen.. Joko pidän tai heivaan huitsiin.. Mahdollisesti myyjällä käsittääkseni on vielä se oikeus ainakin vielä tänä päivänä.. 

Edit: Ei se ole mikään kultaharkko ole mulle jolle odotetaan parasta hintaa, vaan lähinnä onko sille mitään tarvetta tulevaisuudessa..

Edited by Urbantoy
Link to comment
10 hours ago, Urbantoy said:

Eikö hinnat tule sitten vasta ku tietää mitä on myymässä.. En mä nyt ymmärrä sitä että hintaa tingataan vaikka ei olla mitään vielä myyntiin laitettu. Olen rehellisesti ilmaissut että se on ehkä ylimääräinen ku möläytin että tämmönen on ja koska en itsekkään tiedä  mitä sen kaa teen.. Joko pidän tai heivaan huitsiin.. Mahdollisesti myyjällä käsittääkseni on vielä se oikeus ainakin vielä tänä päivänä.. 

Edit: Ei se ole mikään kultaharkko ole mulle jolle odotetaan parasta hintaa, vaan lähinnä onko sille mitään tarvetta tulevaisuudessa..

Näin se menee. Hintahan määräytyy myyntihetkellä, jos tuote on myynnissä. Itsekin lähdin kyselemään myyntihalukkuutta, koska oli juuri sellaiselle tuotteelle tarve.

Link to comment

Höpö höpöä täällä vaan joristaan. Eli kyllä Tanhis oli ihan oikeassa että minä nillitin ja mukamas heitin hernettä nenään tuon myynnin suhteen. En nyt kovin tosissani, mutta kuitenkin vähän ja halusin että joku muukin asiaa miettisi. Ihan varmasti nyt pyydetty hinta tuosta on oikeassa suhteessa. Itseäni vaan harmittaa se, että kun aina puhutaan mm. siitä että miten saataisiin uusia (nuoria) harrastajia mukaan, niin pääsääntöisesti kuulee että ongelma on aihioiden kalleus. Ja sitten kun jossain on aihio myynnissä esim 200 euroon, niin joku hakee pois ja kaupittelee pian 600 euroon harrastamatta siinä muuta kuin auton purkamista päreiksi ja hankaloittaa seuraavan omistajan hommia.

 

Ja lisäksi Tanhikselle vastaus. En ole barnisonderia löytänyt muutamaan tonniin, mutta muita ehkä löydöiksi laskettavia on ollut. Millään en ole tiliä tehnyt tähän päivään mennessä. Nippa nappa jos omansa on saanut pois. Ne mitä en ole ostanut, olen vinkannut muille. Ne romut mitä olen ittelleni mennyt haalimaan en ole päätynyt myymään. Ehkä se on periaate-, luonne- ja talouskysymys. Mitä kukakin arvostaa.

  • Like 1
Link to comment
16 hours ago, Tuomo Lehmikangas said:

Höpö höpöä täällä vaan joristaan. Eli kyllä Tanhis oli ihan oikeassa että minä nillitin ja mukamas heitin hernettä nenään tuon myynnin suhteen. En nyt kovin tosissani, mutta kuitenkin vähän ja halusin että joku muukin asiaa miettisi. Ihan varmasti nyt pyydetty hinta tuosta on oikeassa suhteessa. Itseäni vaan harmittaa se, että kun aina puhutaan mm. siitä että miten saataisiin uusia (nuoria) harrastajia mukaan, niin pääsääntöisesti kuulee että ongelma on aihioiden kalleus. Ja sitten kun jossain on aihio myynnissä esim 200 euroon, niin joku hakee pois ja kaupittelee pian 600 euroon harrastamatta siinä muuta kuin auton purkamista päreiksi ja hankaloittaa seuraavan omistajan hommia.

 

Ja lisäksi Tanhikselle vastaus. En ole barnisonderia löytänyt muutamaan tonniin, mutta muita ehkä löydöiksi laskettavia on ollut. Millään en ole tiliä tehnyt tähän päivään mennessä. Nippa nappa jos omansa on saanut pois. Ne mitä en ole ostanut, olen vinkannut muille. Ne romut mitä olen ittelleni mennyt haalimaan en ole päätynyt myymään. Ehkä se on periaate-, luonne- ja talouskysymys. Mitä kukakin arvostaa.

Oma kirjoitus oli myös tarkoitus herättää ajatusta miten asia ovat. Mutta tosiaan jos ajatellaan että se oli 200€ myynnissä niin jos siihen vuokaraa trailerin ja maksaa kaverille vetoauton bensarahat ja maksaa reissulla safkat niin ei se auto 200 omaan pihaan asti tule. Ja ei tästä maasta montaa sellaista kaveria löydy jotka oikeasti trokaa halpoja autoja eteenpäin muutaman tonnin voitto mielessä mutta kyllähän näitäkin on. Ja tosiaan yleisesti kyllä halvoista autoista vinkkaan itsekkin eteenpäin jos sellainen ei itseä kiinnosta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...