Mäki Posted August 24, 2018 Share Posted August 24, 2018 (edited) Alkuvuodesta tuli pyörähdettyä Mäntsälässä ja kun kärry oli tyhjänä, niin tule ostettua tuollainen projekti ilman sen kummenpaa ajatusta mitä siitä tekisi Edited March 19, 2019 by Mäki Quote Link to comment
Mäki Posted August 24, 2018 Author Share Posted August 24, 2018 Homma pyörähti käyntiin normaalisti eli purettiin Jarnon kanssa auto kokonaan osiin, puhallettiin pohjalevy ja pyöräkotelot + vähän sisältä. aihio olikin yllättävän hyvä ja koria ei tarvinnut hitsata lainkaan Autossa oli kaikenlaista osaa, joista osa päätettiin hyödyntää projektiin ja osa laitettiin eteenpäin. Kori pyöri nurkissa huhtikuuhun asti, jolloin se lykättiin Kokkolaan maalarille ja siirryttiin kesätauolle. 1 Quote Link to comment
Mäki Posted August 24, 2018 Author Share Posted August 24, 2018 (edited) Kesän aikana hankittiin osia kasausta varten, kuten Ranchon Pro Comp - laatikko, Konit joka nurkkaan, SAW:n tukevammat vääntösauvat, ratti, aurinkokatto ja kaikkea muuta kivaa. Konehommatkin selvisivät, kun muutaman mutkan kautta Meton pystäriprojektin kone palautui minulle rikkinäisenä. Edited October 20, 2018 by Mäki 5 Quote Link to comment
Mäki Posted October 20, 2018 Author Share Posted October 20, 2018 Puolisen vuotta välttelin tätäkin hommelia, mutta nyt tuli tänään aamupäivän aikana kuntoon; penkin kiskot, GB laatikon etutuki ja öljyjäähyn teline. Ensi viikolla sitten väri pintaan. Tähän tuleekin sellaiset keskustelua herättäneet taka-akselin madalluspalat, joita Åke Mether erityisesti rakastaa. Iskarin kannakkeet on laikattu jo valmiiksi poikki 1 Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted October 21, 2018 Share Posted October 21, 2018 Mistä tämä mukavan kokoinen öljyjäähy on kotoisin? Quote Link to comment
Mäki Posted October 21, 2018 Author Share Posted October 21, 2018 52 minutes ago, Matti-Pekka said: Mistä tämä mukavan kokoinen öljyjäähy on kotoisin? Ei ole kyllä tarkkaa muistikuvaa, mistä tuollainen on päätynyt hyllyyn. Tähän kuuluu myös flekti. Kennon mitat ovat L280xK255xS48 ja pikagooglauksella tämä näyttäisi olevan 72-rivinen Empin kenno. Muistaakseni tällainen setti roikkui Keiteleen kone seinällä, kun kävin siellä viimeksi. Quote Link to comment
metake Posted October 21, 2018 Share Posted October 21, 2018 Tähän tuleekin sellaiset keskustelua herättäneet taka-akselin madalluspalat, joita Åke Mether erityisesti rakastaa.Kunhan saat ne paikalleen niin mä tulen ihan paikan päälle ihmettelemään geometristä taikatemppua miten näillä saa pyörät jäämään suorempaan kuin muilla tavoin. Sen jälkeen saatan jopa uskoa, tai sitten en... :PSent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
Mäki Posted October 21, 2018 Author Share Posted October 21, 2018 3 hours ago, metake said: Kunhan saat ne paikalleen niin mä tulen ihan paikan päälle ihmettelemään geometristä taikatemppua miten näillä saa pyörät jäämään suorempaan kuin muilla tavoin. Sen jälkeen saatan jopa uskoa, tai sitten en... :P Näissä paloissa se perusideahan on, että jousitus pysyy alkuperäisessä jännityksessä, eikä löysty, kuten vääntösauvoja käännettäessä. Quote Link to comment
metake Posted October 21, 2018 Share Posted October 21, 2018 2 hours ago, Mäki said: Näissä paloissa se perusideahan on, että jousitus pysyy alkuperäisessä jännityksessä, eikä löysty, kuten vääntösauvoja käännettäessä. Tämän saatan hyvin uskoakin, että alkuperäisellä suunnittelijalla on tällainen ajatus ollut, mutta valitettavasti sekään ei toteudu... Jousi ei ole minkäänlaisessa esijännityksessä vaan ainoastaan sen verran mitä takarenkaalle tulee painoa, latta ei siis nojaa mihinkään toppariin kun auto on pyörillää. Jousisauvan näkökulmasta on ihan sama minkälainen väkkyrä siellä päässä on, ainoa mikä merkitsee on pyörään kohdistuva voima, ja se ei tuolla palalla muutu miksikään... Joustovara on toki pidempi tuolla palalla, etenkin kun pohjaanlyöntikumin joutuu jättämään pois, mutta jousijäykkyys auton seistessä vapaasti pyörillään on sama :) 2 Quote Link to comment
Tanhis Posted October 22, 2018 Share Posted October 22, 2018 Ulosjoustoahan tämä rajoittaa samalla tavoin kuin vakio verrattuna ns perinteiseen booria kääntämällä madallukseen. Quote Link to comment
Mäki Posted January 2, 2019 Author Share Posted January 2, 2019 Väri pinnassa 14 Quote Link to comment
Mäki Posted January 3, 2019 Author Share Posted January 3, 2019 (edited) Ei ollut mitään hienoja billettikoneistushärveleitä, joten piti luottaa ihan perinteiseen metodiin. WP sirkkelöi palan pois välistä ja harjoittelin vähän tikkaamista. Pitää varmaan vähän siistiä ensin. Nyt mahtuu romut pellin alle. Edited January 3, 2019 by Mäki 4 Quote Link to comment
Meto Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 On 8/24/2018 at 9:45 AM, Mäki said: Kesän aikana hankittiin osia kasausta varten, kuten Ranchon Pro Comp - laatikko, Konit joka nurkkaan, SAW:n tukevammat vääntösauvat, ratti, aurinkokatto ja kaikkea muuta kivaa. Konehommatkin selvisivät, kun muutaman mutkan kautta Meton pystäriprojektin kone palautui minulle rikkinäisenä. Moro selvisikö mikä moottoria vaivasi? Quote Link to comment
Mäki Posted January 28, 2019 Author Share Posted January 28, 2019 On 1/17/2019 at 6:47 PM, Meto said: Moro selvisikö mikä moottoria vaivasi? Täysin mystinen juttu. Ei löytynyt oikeasti mitään vikaan. Vaihdettiin varmuuden vuoksi nokaksi FK89/91, niin ei lopu veto kesken. 1 Quote Link to comment
Mäki Posted January 28, 2019 Author Share Posted January 28, 2019 Väriä pintaan ja sitten taas huilitaan, kunnes lumet sulaa 2 Quote Link to comment
Mäki Posted February 27, 2019 Author Share Posted February 27, 2019 Kesärenkaat 1 Quote Link to comment
Mäki Posted April 5, 2019 Author Share Posted April 5, 2019 (edited) 2276 cc Edited April 5, 2019 by Mäki 7 Quote Link to comment
-tipi- Posted December 19, 2019 Share Posted December 19, 2019 Jokos tällä ajeltiin viime kesänä? Quote Link to comment
Mäki Posted December 21, 2019 Author Share Posted December 21, 2019 On 12/19/2019 at 6:51 AM, -tipi- said: Jokos tällä ajeltiin viime kesänä? Osat lojuu tuossa hyllyssä. Jos sitten ensi kevääksi liikenteeseen. Quote Link to comment
Mäki Posted May 19, 2020 Author Share Posted May 19, 2020 Ei tullut kevääksi liikenteeseen, kun on ollut vähän muuta puuhaa. Homma vähän tyssäsi etupään laakereihin, kun etupään jarrusetti on Ola Östin 80-luvlla tekemä käpellys, jossa olkatappiakseliin on soviteltu uudemmat levyt Chevyn pikkujaolla ja normi 1303S - jarrusatula sovitteella. Hytösen Juhan hyllystä löytyi pari kierrosta laakereita, jotka joku oli tilannut about 10 vuotta sitten. Jos nyt edes saisi alustan kasaan, niin saisi romun varastolle Quote Link to comment
Mäki Posted July 13, 2020 Author Share Posted July 13, 2020 Pikku tauon jälkeen Rancho huollettu asennusvalmiiksi Quote Link to comment
ARTO Posted July 13, 2020 Share Posted July 13, 2020 Mitä laatikon huolto tässä tapauksessa tarkoittaa, pelkkä pintaputsi ja uudet öljyt, vai syncrojen/laakereiden vaihtoa? Quote Link to comment
Mäki Posted July 13, 2020 Author Share Posted July 13, 2020 5 hours ago, ARTO said: Mitä laatikon huolto tässä tapauksessa tarkoittaa, pelkkä pintaputsi ja uudet öljyt, vai syncrojen/laakereiden vaihtoa? Kas, virtuaaliharrastaja ARTO on herännyt kesähorteesta. Aina, kun sitä viitsii itse nousta sohvalta, niin pyritään tekemään hommat kunnolla, ettei tarvitse tehdä hommia heti uudestaan. Eli homma kunnossa. 1 Quote Link to comment
ARTO Posted July 13, 2020 Share Posted July 13, 2020 Jepjep, nahkasohvalla löhötään, oikealle katsottaessa Bondia tainnutetaan telkussa , vasemmalle kattoessa käteen osuu nippu virtuaaliharrastelehtiä. 1 Quote Link to comment
Mäki Posted October 10, 2020 Author Share Posted October 10, 2020 Sain jonkun käsittämättömän tarmonpuuskan kahden vuoden jälkeen ja raahasin romut verstaalle 3 Quote Link to comment
Urbantoy Posted October 10, 2020 Share Posted October 10, 2020 19 minutes ago, Mäki said: Sain jonkun käsittämättömän tarmonpuuskan kahden vuoden jälkeen ja raahasin romut verstaalle Hemmetin hieno peli tuosta tulee, tee valmiiks vaan vaikka välillä motivaatiomonttu onkin syvä.. yks kysymys: Mitkä nuo kolme pientä reikää on lokasuojissa, töötin rieän yläpuolella, lampunkuupassa noin kello neljässä, vastaavassa kohdassa kello kasi tjsp toiseessa lokasuojassa.. Quote Link to comment
Mäki Posted October 10, 2020 Author Share Posted October 10, 2020 2 minutes ago, Urbantoy said: Mitkä nuo kolme pientä reikää on lokasuojissa, töötin rieän yläpuolella, lampunkuupassa noin kello neljässä, vastaavassa kohdassa kello kasi tjsp toiseessa lokasuojassa.. Unohtui liimata reiät umpeen ennen maalausta, joten siihen tulee sellaiset konepellin kiinnitysremmit Quote Link to comment
Mäki Posted October 11, 2020 Author Share Posted October 11, 2020 Kellokin löysi paikkansa 1 Quote Link to comment
Mäki Posted October 13, 2020 Author Share Posted October 13, 2020 Löytyi vielä tuollainen SAW:n puslasarja ja sehän oli pakko käyttää. Quote Link to comment
DOODAH Posted October 14, 2020 Share Posted October 14, 2020 13 hours ago, Mäki said: Löytyi vielä tuollainen SAW:n puslasarja ja sehän oli pakko käyttää. Hiano kansi Quote Link to comment
Mäki Posted October 14, 2020 Author Share Posted October 14, 2020 1 hour ago, DOODAH said: Hiano kansi Mulla oli vastaava vanhan liiton tuote, joka oli sata kertaa parempi kuin tämä Limebugin aftermarket - tuote. Voisi harmittaa, ellei se vanha olisi mennyt Johan Gröndahlin näyttelykirppuun. 1 Quote Link to comment
mikan Posted October 14, 2020 Share Posted October 14, 2020 Nyt vasta huomasin, että jätit nuo etuvilkut. Makuasia... Quote Link to comment
höpö heka Posted October 15, 2020 Share Posted October 15, 2020 Uusi ja kiiltävä mango on kyllä mieleinen väri. Peukku projektille 1 Quote Link to comment
Mäki Posted October 31, 2020 Author Share Posted October 31, 2020 Jarrut olisi valmiina 2 Quote Link to comment
-Alex- Posted October 31, 2020 Share Posted October 31, 2020 Jukka on ollut ahkera 🙂 ja olispa itelläkin tuollaiset tilat.. Quote Link to comment
Mäki Posted November 7, 2020 Author Share Posted November 7, 2020 Tuosta kun nostaa paikalleen, niin voisi lähteä melkein testilenkille Quote Link to comment
Mäki Posted November 11, 2020 Author Share Posted November 11, 2020 Öljyjäähykriisin johdosta päädyin päivittämään tekniikan vähän miedompaa versioon. Eli laatikoksi tulee normiaski 4.125 - perällä ja diffillä. Koneeksi 69x94 C45 - nokalla, 42/37,5 mm kansilla ja 40 Webruilla Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.