Jump to content
Mäki

-64 Mango Green

Recommended Posts

Alkuvuodesta tuli pyörähdettyä Mäntsälässä ja kun kärry oli tyhjänä, niin tule ostettua tuollainen projekti ilman sen kummenpaa ajatusta mitä siitä tekisi

startti.jpg

Edited by Mäki

Share this post


Link to post

Homma pyörähti käyntiin normaalisti eli purettiin Jarnon kanssa auto kokonaan osiin, puhallettiin pohjalevy ja pyöräkotelot + vähän sisältä. aihio olikin yllättävän hyvä ja koria ei tarvinnut hitsata lainkaan Autossa oli kaikenlaista osaa, joista osa päätettiin hyödyntää projektiin ja osa laitettiin eteenpäin. Kori pyöri nurkissa huhtikuuhun asti, jolloin se lykättiin Kokkolaan maalarille ja siirryttiin kesätauolle.

kojetaulu.jpg

sähköt.jpg

kansi.jpg

purku.jpg

1.jpg

pohja.JPG

kaaret.jpg

usa.jpg

2.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Kesän aikana hankittiin osia kasausta varten, kuten Ranchon Pro Comp - laatikko, Konit joka nurkkaan, SAW:n tukevammat vääntösauvat, ratti, aurinkokatto ja kaikkea muuta kivaa. Konehommatkin selvisivät, kun muutaman mutkan kautta Meton pystäriprojektin kone palautui minulle rikkinäisenä.

 

katto.jpg

Rancho.JPG

engine.JPG

Edited by Mäki
  • Like 5

Share this post


Link to post

Puolisen vuotta välttelin tätäkin hommelia, mutta nyt tuli tänään aamupäivän aikana kuntoon; penkin kiskot, GB laatikon etutuki ja öljyjäähyn teline. Ensi viikolla sitten väri pintaan. Tähän tuleekin sellaiset keskustelua herättäneet taka-akselin madalluspalat, joita Åke Mether erityisesti rakastaa. Iskarin kannakkeet on laikattu jo valmiiksi poikki

IMG_2060.JPG

IMG_2061.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
52 minutes ago, Matti-Pekka said:

Mistä tämä mukavan kokoinen öljyjäähy on kotoisin?

Ei ole kyllä tarkkaa muistikuvaa, mistä tuollainen on päätynyt hyllyyn. Tähän kuuluu myös flekti. Kennon mitat ovat L280xK255xS48 ja pikagooglauksella tämä näyttäisi olevan 72-rivinen Empin kenno. Muistaakseni tällainen setti roikkui Keiteleen kone seinällä, kun kävin siellä viimeksi.

Share this post


Link to post
Tähän tuleekin sellaiset keskustelua herättäneet taka-akselin madalluspalat, joita Åke Mether erityisesti rakastaa.


Kunhan saat ne paikalleen niin mä tulen ihan paikan päälle ihmettelemään geometristä taikatemppua miten näillä saa pyörät jäämään suorempaan kuin muilla tavoin. Sen jälkeen saatan jopa uskoa, tai sitten en... :P





Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
3 hours ago, metake said:

Kunhan saat ne paikalleen niin mä tulen ihan paikan päälle ihmettelemään geometristä taikatemppua miten näillä saa pyörät jäämään suorempaan kuin muilla tavoin. Sen jälkeen saatan jopa uskoa, tai sitten en... :P

Näissä paloissa se perusideahan on, että jousitus pysyy alkuperäisessä jännityksessä, eikä löysty, kuten vääntösauvoja käännettäessä.

Share this post


Link to post
2 hours ago, Mäki said:

Näissä paloissa se perusideahan on, että jousitus pysyy alkuperäisessä jännityksessä, eikä löysty, kuten vääntösauvoja käännettäessä.

 

Tämän saatan hyvin uskoakin, että alkuperäisellä suunnittelijalla on tällainen ajatus ollut, mutta valitettavasti sekään ei toteudu... Jousi ei ole minkäänlaisessa esijännityksessä vaan ainoastaan sen verran mitä takarenkaalle tulee painoa, latta ei siis nojaa mihinkään toppariin kun auto on pyörillää. Jousisauvan näkökulmasta on ihan sama minkälainen väkkyrä siellä päässä on, ainoa mikä merkitsee on pyörään kohdistuva voima, ja se ei tuolla palalla muutu miksikään... Joustovara on toki pidempi tuolla palalla, etenkin kun pohjaanlyöntikumin joutuu jättämään pois, mutta jousijäykkyys auton seistessä vapaasti pyörillään on sama :)

  • Like 2

Share this post


Link to post

Ulosjoustoahan tämä rajoittaa samalla tavoin kuin vakio verrattuna ns perinteiseen booria kääntämällä madallukseen.

Share this post


Link to post

Ei ollut mitään hienoja billettikoneistushärveleitä, joten piti luottaa ihan perinteiseen metodiin. WP sirkkelöi palan pois välistä ja harjoittelin vähän tikkaamista. Pitää varmaan vähän siistiä ensin. Nyt mahtuu romut pellin alle. 

C2D9F579-D8E2-4595-84AD-8364D9F63031.jpeg

Edited by Mäki
  • Like 4

Share this post


Link to post
On 8/24/2018 at 9:45 AM, Mäki said:

Kesän aikana hankittiin osia kasausta varten, kuten Ranchon Pro Comp - laatikko, Konit joka nurkkaan, SAW:n tukevammat vääntösauvat, ratti, aurinkokatto ja kaikkea muuta kivaa. Konehommatkin selvisivät, kun muutaman mutkan kautta Meton pystäriprojektin kone palautui minulle rikkinäisenä.

 

katto.jpg

Rancho.JPG

engine.JPG

 

Moro selvisikö mikä moottoria vaivasi? 

Share this post


Link to post
On 1/17/2019 at 6:47 PM, Meto said:

 

Moro selvisikö mikä moottoria vaivasi? 

Täysin mystinen juttu. Ei löytynyt oikeasti mitään vikaan. Vaihdettiin varmuuden vuoksi nokaksi FK89/91, niin ei lopu veto kesken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 12/19/2019 at 6:51 AM, -tipi- said:

Jokos tällä ajeltiin viime kesänä?

Osat lojuu tuossa hyllyssä. Jos sitten ensi kevääksi liikenteeseen.

Share this post


Link to post

Ei tullut kevääksi liikenteeseen, kun on ollut vähän muuta puuhaa. Homma vähän tyssäsi etupään laakereihin, kun etupään jarrusetti on Ola Östin 80-luvlla tekemä käpellys, jossa olkatappiakseliin on soviteltu uudemmat levyt Chevyn pikkujaolla ja normi 1303S - jarrusatula sovitteella. Hytösen Juhan hyllystä löytyi pari kierrosta laakereita, jotka joku oli tilannut about 10 vuotta sitten. Jos nyt edes saisi alustan kasaan, niin saisi romun varastolle

Share this post


Link to post

Pikku tauon jälkeen Rancho huollettu asennusvalmiiksi

BE1340EB-386C-4966-AC4D-F3A26F49D2B1.jpeg

Share this post


Link to post

Mitä laatikon huolto tässä tapauksessa tarkoittaa, pelkkä pintaputsi ja uudet öljyt, vai syncrojen/laakereiden vaihtoa?

Share this post


Link to post
5 hours ago, ARTO said:

Mitä laatikon huolto tässä tapauksessa tarkoittaa, pelkkä pintaputsi ja uudet öljyt, vai syncrojen/laakereiden vaihtoa?

Kas, virtuaaliharrastaja ARTO on herännyt kesähorteesta. 

Aina, kun sitä viitsii itse nousta sohvalta, niin pyritään tekemään hommat kunnolla, ettei tarvitse tehdä hommia heti uudestaan. Eli homma kunnossa.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Jepjep, nahkasohvalla löhötään, oikealle katsottaessa Bondia tainnutetaan telkussa , vasemmalle kattoessa käteen osuu nippu virtuaaliharrastelehtiä.

15946704752133509549799918097501.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sain jonkun käsittämättömän tarmonpuuskan kahden vuoden jälkeen ja raahasin romut verstaalle

A5DE46AA-7748-4353-824A-454D4C5B959A.jpeg

0F07DA6F-1047-44A7-91E0-6348FAC6AF58.jpeg

  • Like 3

Share this post


Link to post
19 minutes ago, Mäki said:

Sain jonkun käsittämättömän tarmonpuuskan kahden vuoden jälkeen ja raahasin romut verstaalle

 

Hemmetin hieno peli tuosta tulee, tee valmiiks vaan vaikka välillä motivaatiomonttu onkin syvä..
yks kysymys: Mitkä nuo kolme pientä reikää on lokasuojissa, töötin rieän yläpuolella, lampunkuupassa noin kello neljässä, vastaavassa kohdassa kello kasi tjsp toiseessa lokasuojassa..

Share this post


Link to post
2 minutes ago, Urbantoy said:

Mitkä nuo kolme pientä reikää on lokasuojissa, töötin rieän yläpuolella, lampunkuupassa noin kello neljässä, vastaavassa kohdassa kello kasi tjsp toiseessa lokasuojassa..

Unohtui liimata reiät umpeen ennen maalausta, joten siihen tulee sellaiset konepellin kiinnitysremmit

Share this post


Link to post

Löytyi vielä tuollainen SAW:n puslasarja ja sehän oli pakko käyttää.

B2B67BBE-81BD-4699-A0EE-56A85F4CE5E1.jpeg

Share this post


Link to post
13 hours ago, Mäki said:

Löytyi vielä tuollainen SAW:n puslasarja ja sehän oli pakko käyttää.

B2B67BBE-81BD-4699-A0EE-56A85F4CE5E1.jpeg

Hiano kansi

Share this post


Link to post
1 hour ago, DOODAH said:

Hiano kansi

Mulla oli vastaava vanhan liiton tuote, joka oli sata kertaa parempi kuin tämä Limebugin aftermarket - tuote. Voisi harmittaa, ellei se vanha olisi mennyt Johan Gröndahlin näyttelykirppuun. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nyt vasta huomasin, että jätit nuo etuvilkut. Makuasia...

Share this post


Link to post

Jukka on ollut ahkera 🙂 ja olispa itelläkin tuollaiset tilat..

Share this post


Link to post

Tuosta kun nostaa paikalleen, niin voisi lähteä melkein testilenkille

CA45855E-84CA-428B-9C49-4B60E412DA52.jpeg

Share this post


Link to post

Öljyjäähykriisin johdosta päädyin päivittämään tekniikan vähän miedompaa versioon. Eli laatikoksi tulee normiaski 4.125 - perällä ja diffillä. Koneeksi 69x94 C45 - nokalla, 42/37,5 mm kansilla ja 40 Webruilla

E50C9F98-27C9-498E-9851-8E5F674C949B.jpeg

75033E06-5444-4B1D-BE7C-8526D43C9C42.jpeg

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...