Jump to content

OSTETTU: Takapuskuri type-3

Recommended Posts

Olisiko kellään jäänyt parempikuntoista takapuskuria kuin kuvassa joutilaaksi? Auto on siis type 3 fastback -69.

Myös vinkkejä puskurin korjaukseen otetaan vastaan. Tarkoitus ei ole päästä kerralla museorekisterikuntoon, mutta liikkeelle. Laitan projektikuvausta piakkoin tulemaan.

t. Lassi

nollaneljänolla 7755305

IMG_20180826_182005.jpg

IMG_20180826_182229.jpg

On 8/28/2018 at 11:13 AM, lasse haukkavuori said:

Vaikeeta on varmasti löytää suomesta. Halvat lennot bongaamaan Vietnamiin ja tilaa puskurit hotelliin ja tuo matkatavarana kotiin ni ei mee tulleja. http://sgbumperscar.com/

Toihan olikin hyvä vinkki. Joni vastaili Chätissä, että kyllä löytyy, rosteriset, hintaan 350$+150$ rahti. Etupuskurin saisi 300$ lisähinnalla (tartteeko kukaan?).

Noihan ovat sivun tietojen mukaan kiillotettua 304 rosteria 1.5-2 mm. Onko kellään kokemusta, voiko noihin luottaa, ja ovatko kelvolliset? PayPalilla maksu, jotta se pitäisi olla ok. 

Tullin laskurin mukaan 24% alv + 4.5% menee tuodessa lisämaksua.

48b927cbd0a347a4f027565019157f4e.JPG

6 hours ago, -tipi- said:

Ameriikanpojat ovat olleet tyytyväisiä Vietnamin tuotteisiin. Mm. TheSambasta löytyy keskustelua, harmi että sitä sotkee heidän kromauskeskustelunsa. Nykyään ei etupuskureissa ole ylimääräisiä reikiä.

niimpäs. Tää taitaa olla ratkaisu, kiitos. Laitan huomenna tilaukseen, ellei kukaan pahasti vastusta.

Ite olen tuottanut ptt bumbersilta puskurit typ 3. Oli niin hienot etten raaskinut kiinni laittaa autoon. Käärin lakanoihin vintille. Minusta ok laatua jne. Vw typ 3 puskurit tilasin suoraan Vietnamista mutta faijan pv Volvoon englannista, nekin oli ptt valmistetta. Volvon puskureissa vaan ei tullut tullimaksua. Hitto ku muistais sen lafkan nimen. Porvoossaolen jos joku haluaa laatua tsekata. Tän kaverin kanssa kävin kauppaa Vietnamisssa Rooney@sgbumperscar.com ja pysty neuvottelee maksusta ja tavasta

Löyty se toinenkin eli https://groupharrington.com . Nettisivuilla ei muistaakseni typ3 mutta varmasti saa jos kysyy. Puskurit ainakin Volvoon tuli ptt bumbersilta suoraan kotiin mutta ilman tullia yms koska ostin ne englannista

Edited by lasse haukkavuori

Minulle tuli kuplaan vw heritagen kautta vietnamilaiset rosteripuskurit ja ihan hyvät on, tarkkaan jos katsoo niin työnjälki voisi olla siistimpää esim. Käpyjen kiinnikkeissä mutta eipä ne kenenkään silmään näy.

Tärkein tekijä noihin päätymiselle oli se että sai parin jenkkipuskureita satasen halvemmalla mitä suomesta yhden.IMG_20180624_184246.thumb.jpg.67ae8e125ff12cb91c0df3dc8a49b1ec.jpg

11 hours ago, tyyppi3 said:

Toihan olikin hyvä vinkki. Joni vastaili Chätissä, että kyllä löytyy, rosteriset, hintaan 350$+150$ rahti. Etupuskurin saisi 300$ lisähinnalla (tartteeko kukaan?).

Noihan ovat sivun tietojen mukaan kiillotettua 304 rosteria 1.5-2 mm. Onko kellään kokemusta, voiko noihin luottaa, ja ovatko kelvolliset? PayPalilla maksu, jotta se pitäisi olla ok. 

Tullin laskurin mukaan 24% alv + 4.5% menee tuodessa lisämaksua.

48b927cbd0a347a4f027565019157f4e.JPG

Ostat itelles molemmat uudet ja myyt mulle nykyisen kohtuullisen etupuskurin👍

46 minutes ago, lasse haukkavuori said:

Ostat itelles molemmat uudet ja myyt mulle nykyisen kohtuullisen etupuskurin👍

vois olla niinki. Täytyy ottaa kuva siitä, jotta käykö sun laatustandardeihin. Kyselen huomenna vielä sitä harringtonia. Puskurit ovat varmaankin samat vietnamilaiset?

19 minutes ago, tyyppi3 said:

vois olla niinki. Täytyy ottaa kuva siitä, jotta käykö sun laatustandardeihin. Kyselen huomenna vielä sitä harringtonia. Puskurit ovat varmaankin samat vietnamilaiset?

19 minutes ago, tyyppi3 said:

Ainakin ne volvon puskurit tuli ptt paketissa vaikka tilasin harringtonilta juu laita kuva ihmeessä. Mulla on noita kolkkeja 4 joista 3 museoleimassa. 

14 minutes ago, lasse haukkavuori said:

Ainakin ne volvon puskurit tuli ptt paketissa vaikka tilasin harringtonilta juu laita kuva ihmeessä. Mulla on noita kolkkeja 4 joista 3 museoleimassa. 

Tässä muutama kuva. Kuskin puolella näytti olevan kävyn juuressa pieni painauma ja repsikan puolella parin millin ruostetäplä.

IMG_20180830_193645.jpg

IMG_20180830_193714.jpg

IMG_20180830_193744.jpg

IMG_20180830_193849.jpg

15 hours ago, tyyppi3 said:

Harringtonilta vastattiin jotta: "I am afraid that we currently do not supply bumpers for VW 1600 TL and do not plan to do so in the near future."

Eli Vietnamista suoraan täytyy hommata.

Mäkin tilasin Vietnamista ja muuten hyvät mutta takakäpyjen otin tilalle vanhat alkuperäiset. Ne olivat huonolaatuiset.  Eteen oli hyvät.  Lähetys kuuluu hintaan ja muutenkin kaveri on hyvin yhteistyöhaluinen kaikkeen neuvotteluun.  Vähän epäilytti laittaa tuntemattomille kaverille Vietnamiin noinkin paljon rahaa mutta mitään ongelmia ei ollut missään vaiheessa ja lähetys tuli nopeasti. Voin suositella. 

Mulla on vielä vanhat puskurit, jotka on paljon paremmasta kunnossa kuin tuo sinun reikäinen versio. Jos kiinnostaa niin hinnasta ei varmasti jää kiinni.  Mulle ovat turhaan varastossa tilaa viemässä. 

10 hours ago, lahdepe said:

Mäkin tilasin Vietnamista ja muuten hyvät mutta takakäpyjen otin tilalle vanhat alkuperäiset. Ne olivat huonolaatuiset.  Eteen oli hyvät.  Lähetys kuuluu hintaan ja muutenkin kaveri on hyvin yhteistyöhaluinen kaikkeen neuvotteluun.  Vähän epäilytti laittaa tuntemattomille kaverille Vietnamiin noinkin paljon rahaa mutta mitään ongelmia ei ollut missään vaiheessa ja lähetys tuli nopeasti. Voin suositella. 

Mulla on vielä vanhat puskurit, jotka on paljon paremmasta kunnossa kuin tuo sinun reikäinen versio. Jos kiinnostaa niin hinnasta ei varmasti jää kiinni.  Mulle ovat turhaan varastossa tilaa viemässä. 

Joo kiinnostaa. Olisko sulla kuvia laittaa.

9 hours ago, lasse haukkavuori said:

Paljo pyydät tuosta etupuskurista. Jonku verran siinä on tuota hapettumaa kyllä. Ootko kokeillu kiillottaa?

Joo, varmaankin päädyn tilaamaan uudet vietnamista molempiin päihin, vaikka se kirpaiseekin ~1000€ lailla.

Ei ole kiillotettu 15 vuoteen, eli harmaus lähtee kyllä, ne pari kuvissa näkyvää ruostepistettä ei (jotka näkyvät <1m päästä katseltaessa). Sulla on varmaankin parempi käsitys sopivasta hinnasta, en ole oikein näitten kanssa pelaillut (vielä). Sano joku kohtuu hinta (molemmille), se on varmaan ok. Ensin pitää saada kumminkin ne uudet paikalle.

• 3 weeks later...

Puskimet tulivat sitten ihan rivakasti Vietnamista. Mun silmään laatu on aivan riittävä. Parissa kohtaa on havaittavissa muutaman millin nirhauma, nekin ehkä saisi hiomalla/kiillottamalla pois. Tässä pari kuvaa. Hintaa tuli 650$+200$ rahti ja kotomaassa 24% alv +tulli 4.5%. Ei varmaankaan olisi saanut korjautettua pelkkää takapuskuria tuohon hintaan.

Asiallista palvelua oli, sposteihin vastailivat muutaman tunnin viiveellä hyvällä enkulla. Voin suositella, jos on puskurin tarvetta jollain.

IMG_20180920_170032.jpg

IMG_20180920_170004.jpg

• tyyppi3 changed the title to OSTETTU: Takapuskuri type-3