Jump to content
Sign in to follow this  
jake1986

Solex 34 pict 3 kaasarin säädöt, auto ei lähde käymään

Recommended Posts

Autoni ei lähtenyt käymään viikko sitten. Yritin säätää kaasaria mutta turhaan. Purin ja puhdistin kaasarin ja kasasin mutta ei tunnu lähtevän käymään. Bensaa tulee kaasariin ja myös kipinä tulee tulpille ja kärjille. Nyt tarvisin hyviä neuvoja!!

Onko kellään mitään ohjetta tms. millais kuuluis säätää kyseinen kaasari, autossa kuplan kone? Kaasarina solex 34pict 3.

Share this post


Link to post

Kaasuläppä 100% kiinni ja sitä 1/4 kierros auki

Pikku ja iso messinki säätö ruuvi ensin 100% kiinni ja siitä 2,5 kierrosta molemmat auki

 

Ny se murheenkryyni on tehdasasetuksissaan.

Share this post


Link to post

Kaasari on tosi harvoin syypää käynnistymättömyyteen, riittämätön kipinä tai bensapumppu on todennäköisempi vian aiheuttaja.

puolalle tuleva jännite startatessa on usein syypää. 

Share this post


Link to post

Tai totaalipielessä oleva sytkä tai johtojen järjestys.

Share this post


Link to post
25 minutes ago, Tanhis said:

Tai totaalipielessä oleva sytkä tai johtojen järjestys.

Tästä kokemusta, 180° pielessä, ei käynnistynyt juu ;)

Share this post


Link to post

Pilottia koneeseen, jos ei lähde käyntiin ,vika on muualla kuin kaasuttimessa. 

Share this post


Link to post

Noin 2Viikkoa sitten ajoin autolla viimeksi ja toimi hyvin. Seisoi muutaman päivän ja piti aamusti lähteä töihin mutta ei lähtenyt käyntiin. Kiihdytyspumpun Akseli oli kulunut melkein poikki. Tästä syystä otin kaasarin pois ja puhdistin sen ja korjasin tapin ja kasasin sen. Myös säädin samalla kaasarin seos sekä tyhjäkäynti ruuvia mutta ei vaikutusta. Täytyypä yrittää perjantaina jos lähtisi käymään p valtosen kaasarin säätöohjeilla. Kiitos. 

Share this post


Link to post

Olisko nyt kumminkin vika alunperinkin jossain muualla kuin kaasarissa.

 

Eli kaasarin kunnosta huolimatta auton yleensä saa käyntiin mutta käy vaan huonosti.

 

Mitä huonossa kunnossa tai huonosti säädetty kaasari voi helposti saada aikaiseksi on pimeä / pimeät tulpat. Mikä sitten taas vaikuttaa helposti auton käyntiin lähtöön.

 

Sytkäviat ovat yleisesti hyviä estämään auton käyntiinlähtöä.

 

Eli lähde liikkeelle nyt ihan ensiksi varmistamalla että sytytysosat on kunnossa. Itse vaihtaisin ensiksi kärjet ja kärkivälin säätö ja jos ei vaikutusta niin sitten tulpat ja konkan. Tietenkin välissä sytytyksen säätö staattisesti kohdalleen. Ja myös hyvä on varmistaa yllämainittu jännitehäviön mittaus puolalta kun startti voi helposti pyörittää iloisesti mutta samalla puolalla on liian pieni jännite.

Share this post


Link to post

Jos kaasaria epäilet niin kokeile toisella kaasarilla, tuu viikonloppuna multa hakeen lainaksi toimiva kaasutin ni testaa sen kanssa. Tosin tuo tanhiksen ehdotus on syytä kokeilla.

Share this post


Link to post

Kaikkein helpoin tapa sulkea pois kaasariviat on tuo hpa:n vinkki, eli käynnistyssumutetta kaasarin kurkusta sisään. Pörähtää kyllä heti käymään jos vika on kaasarissa, jos ei käynnisty niin vika on muualla.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post

Auto saatu tänään käyntiin, kaasarista tsekattu vielä neulaventtiilin kunto/toiminta, kohon kunto, myös kaasarin seos ruuveja säädetty. Tulpat myöskin tsekattu/puhdistettu, uusittu kärjet ja kondensaattori. Auto lähti lähes ensi yrittämällä käyntiin. Jossain noissa oli sitten vikaa kun auto lähti käyntiin. =) Kiitos vinkeistä.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...