Jump to content

6 V led polttimot


Recommended Posts

6 hours ago, Twn Cornet said:

Onko jollakin kokemusta 6 voltin led polttimoista . jos laittaa esim vilkkuihin ja taka+jarruvaloihin led polttimon, niin kestääkö 6v ledpolttimo ylijännitettä ,jos vaikka laturi lykkää esim 7-7,5v. rikkooko tuollainen 7.5v  6voltin led polttimon.

Ei ole kokemusta, mutta kyllä autokäyttöön tarkoitetun polttommon pitää kestää. Lykkää se 12V laturikin 13,5-14V.

Link to comment
1 hour ago, WescuM said:

Mulla kokeilu jäi lyhytaikaiseksi, tyhjäkäynnin tuntumassa vilkkuminen oli aika aneemista ja kun ajovalot laittoi päälle niin ei enää syttynyt...

Joo. jotain tuollaista olin myös thesamban sivuilta lukevinani,  mutta se oli muutaman vuoden takainen juttu, lamput kyllä kehittyy huimaa vauhtia, tilasin 4kpl keltaisia 6v led polttimoita (vilkkuihin) ,maksoi 7€  täytyy itse kokeilla miten käy. jos ei pelitä kuplassa, laitan ne joulukuuseen.

Link to comment
  • 1 month later...
12 minutes ago, x-pj said:

Vaihdoitko vilkkureleen elektroniseen, led-polttimoille sopivaksi?

En vaihtanut ,kun en ole ollut tietoinen että sellainen kuuluu vaihtaa. mutta ei  kukaan muukaan ole ennen sinua asiasta maininnut,  auttaako tuollainen elektroninen vilkkurele, että led polttimot toimii ??  ja onko 6v elektonisia vilkkureleitä jossakin myytävänä ?

Link to comment
14 minutes ago, Twn Cornet said:

En vaihtanut ,kun en ole ollut tietoinen että sellainen kuuluu vaihtaa. mutta ei  kukaan muukaan ole ennen sinua asiasta maininnut,  auttaako tuollainen elektroninen vilkkurele, että led polttimot toimii ??  ja onko 6v elektonisia vilkkureleitä jossakin myytävänä ?

Tässä on yksi vanha topikki, jossa asiasta keskusteltu https://volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/10979-led-valot-taakse-ja-eteenkin-6v/

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...