Jump to content

Ovipahvien materiaali


Recommended Posts

Nyt on rojekti siinä vaiheessa että ovipahvit pitää viedä verhoilijalle mutta asiassa on yksi mutta, ne pahvit puuttuu..

 

Kaipaisin kokemuksia siitä että mikä on hyvä materiaali kuplan oviverhoilujen ja tietysti takapenkin vastaavien "pahvien" materiaaliksi. Itse ajattelin kovalevyä mutta mielessä on pyörinyt myös vaneri. Kellään kokemusta noista kahdesta, pysyykö suorana ja tuleeko muita ongelmia? Ja jos vaneri on hyvä niin koivuvaneri vai havuvaneri? Vai joku muu?

Link to comment

Kovalevystä olen yhdet tehnyt, pysyi suorana jonkun vuoden varastossa ja sen jälkeen autossa. Auto tuli myytyä, joten ei tietoa kuinka ikuiset olivat.

 

Seuraavaan projektiin taidan tehdä alumiinistä viimmeisimmän project pinky jakson innoistamana.

Link to comment

Kovalevyä on saatavana maalattuna, sellaista esitti mulle yli 30 vuotta ammatikseen tehnyt verhoilija ovipahvien materiaaliksi.

 

Materiaalia tärkeämpi on laittaa se muovi ovipahvin taakse, olen kai yhdessä kuplassa sellaisen joskus nähnyt...

Edited by WescuM
Link to comment

Rautakaupoista tuo ohuempi kovalevy on ollut hankala saada mutta ainakin paikalliseen huonekaluliikkeeseen tulee kalusteita ko. levyllä suojattuna. Olen saanut hakea ilmaisia levyjä ja kauppias on ollut tyytyväinen kun päässyt eroon pakkausmateriaalista.

Link to comment

2,7mm kovalevy on vielä aavistuksen liian paksua, jos käyttää Kuplan tai Palliksen orkkiskiinnikkeitä. Pitäny höyläillä ohuemmaksi, ja puukotella viistettä klipsujen reikiin. Juniksissa tää ei haittaa, kun tulee ruuveilla tai läpiklipseillä. Suojamuovina voi käyttää kontaktimuovia joko liimattuna oveen, kuten Kuplissa ja Kolkeissa tai suoraan ovipahvin taustapuolelle.

Edited by -tipi-
typo
Link to comment

Minä tein 2,7mm kovalevystä. Käytetään lähinnä suojaukseen rakentamisessa, saa ainakin K-raudasta. Hyvin on tominut ainakin tähän asti. Kiinnikkeetkään ei vaatinut levyn ohentamista reikien kohdalta, koska levy on kuitenkin sen verran pehmeää että kiinnikkeet uppoaa hyvin levyyn.

 

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...