Jump to content

Dropit junikseen


claymad

Recommended Posts

Miten kannattaisi hoitaa olka-akselien droppaus. Onko ihmiset tehneet näitä itse vai onko suomessa joku ketä näitä tekee. 

Netistä löytyy ohjeita,

mutta mietityttää että onko todellisuudessa niin yksinkertainen ja miten on tuon lusävahvistuksen kestävyys. 

 

Eteen olen tilaamassa lisäksi CEn 4 tuumaakavennettua akselia.

 

Toinen kysymys jarruista eli mitkä levyt kannattaisi laittaa eteen? CSPn kittiä olen nyt katsellut...

Link to comment

Juniksessa puhutaan olkien flippauksesta.

Voi tehdä kotitallissa, purkamiseen ja kasaamiseen tosin hyvä olla prässi.

Mikäli haluaa oikein hipistellyt versiot niin koneistajan kautta mutta pärjää ilmankin.

 

Lisävahvistus (hitsattuna) ei ole oikotie onneen, yleisesti ei tehdä lisävahvistuksia ja on kai nuo kestäneet.

Olan yläpäähän olisi kuitenkin hyvä tehdä kierteytys ja sitoa paketti varalta pultilla. Ameriikan Joet jättää tämän yleensä tekemättä.

 

CSP se varmaan kallein mutta paras "bolt on" vaihtoehto jarruiksi.

Edited by Kemin Karavaanari
Link to comment

CSP:n jarrusetti ainakin tulee TÜV-lappujen kera, eli voi olla vähemmän seliteltävää konttorilla. Lisäksi CSP:n kamat saa kotimaiselta toimittajalta, joten jos jotain hämminkiä tulee, niin helpompi selvittää. Ja ovat halvemmatkin kotiovelle kannettuna, ellei satu olemaan käyntiä Arizonassa ja matkalaukussa tilaa jarrusetin verran.

Link to comment

CE: toimitusten ja paskan asiakaspalvelun kanssa on taittu tuskailla tälläkin palstalla, ettei kannata ainakaan hengitystään pidättää akselin saapumiseen saakka, jos sieltä tilaa. 

 

Itse ostaisin etuakselin Transporterhaussilta, ellen itse tekisi. Ainakin Ebaystä tilatut säätölatat tulivat heiltä nopsaan. Limebugillakin on, mutta ei neulalaakerein, jotka on aika must.

Link to comment

Mulla saattais vielä olla @Hebster52 lähettämät rakentelu ohjeet paperilla tallilla. Siinä yhteydessä tuli kaikki tarvittavat prikat ja hattu yläpäähän, omalle kontolle jäi koneistukset.

Onko muuten oikeesti faktaa että olisi jollakin olkapaketti pettänyt flippauksesta johtuen? Itsellä ollut 10vuotta samat olat ja nou problem..

  • Like 1
Link to comment

kiitoksia vinkeistä nyt on etuakseli ja takapään irs kamat tilauksessa saa nähdä miten kauan CEllä kestää. Jarru hankinnen sitten kun on tietoa vanteista.

Jos Jori löydät ohjeita niin voitko lähettää kuvan. Täytyy koittaa riittääkö bilteman prässin voima olkapaketin irroitukseen.

Tällaiset ohjeet ainakin on netissä.https://www.wagenswest.com/how_to/flipping_a_spindle.php

  • Like 1
Link to comment
9 hours ago, metake said:

 


Eräällä turkulaisella harrastajalla taisi kestää likemmäs kolme vuotta...


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Heh no sittenhän ne saapuu just sopivasti ennen ku korityöt on tehty 😉 no ei ny toivottavasti tulee ennen brexittiä... se oli ajatus.

Link to comment
Heh no sittenhän ne saapuu just sopivasti ennen ku korityöt on tehty no ei ny toivottavasti tulee ennen brexittiä... se oli ajatus.


Tuo edellämainittu toimitusaika vaati vielä muutaman uhkauksen luottokorttiyhtiön kautta rahojen takaisin karhuamisesta ennen akselin saapumista. Jos saat akselin järkevällä toimitusajalla ilman ongelmia niin taidatkin olla ensimmäinen tässä maassa


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link to comment
  • 3 weeks later...

Olisiko tästä

 Olan yläpäähän olisi kuitenkin hyvä tehdä kierteytys ja sitoa paketti varalta pultilla. Ameriikan Joet jättää tämän yleensä tekemättä

 

jossain kuvia/ ohjeita mihin tuo kierteytys pitäisi tehdä?

Link to comment
On 2/7/2019 at 6:36 PM, claymad said:

Olisiko tästä

 Olan yläpäähän olisi kuitenkin hyvä tehdä kierteytys ja sitoa paketti varalta pultilla. Ameriikan Joet jättää tämän yleensä tekemättä

 

jossain kuvia/ ohjeita mihin tuo kierteytys pitäisi tehdä?

Tästä linkistä selaamalla löydät flippi ohjeet, sori vähän ottanut paperit kyytiä tallilla mutta kyllä niistä suunnan saa..

https://1drv.ms/u/s!Anu3h5E9c3n7jRAcne8REocJ8H06

Link to comment
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...