Jump to content

Maxi-3 Full flow 6mm öljypumpun tilalle?


Recommended Posts

-66 1300(1600)F-koneessa on öljypumppu 6mm pinnapulteilla, ja full flow rakentamista suunnitteilla. Lohkoa ei koneisteta, alkuperäinen öljynjäähdytin jää paikalleen ja suodatinöljypumppu ei mahdu, niin houkuttelevimmaksi vaihtoehdoksi jäi tuo Maxi-3.

Ongelmana on nyt se, että tuossa pumppu ja kansi on mitoitettu 8mm pinnapulttijaolle, enkä ole vastaavaa löytänyt 6mm pinnapulteille...

Onko joku menestyksellä asentanut siis ko. pumppua tuohon 6mm pinnapultteihin? Pinnapultit pitäisi osua kyllä pumpun ja kannen 8mm reikiin, mutta ei osu keskeisesti.

Tuossa maxi-3 kannessa on koneistettu upotukset mukana tulevien 8mm kuusiokolopulttien kannoille, ja ei siis sovellu sellaisenaan 6mm pinnapulteilla ja mutterilla kiristämiseen, kun pinnapultti ei siis ole keskeisesti reiässä. Auttaisiko, jos pumpun kannesta työstäisi mutterin upotusta suuremmaksi, että saisi tilaa aluslevylle 6mm mutterin alle? Vai laittaisiko vaan pinnapulttien tilalle 6mm kuusiokolopultit?

Edited by paspit
Link to comment

OIsko vaikka ratkaisuna koneistaa/kierteyttää se lohkoon menevän pinnan osa siihen M6seen, muu ois sitten M8 (olettaen että nuo 6/8 on M-kierteitä) tai kysellä löytyykö jostain mutteriliikeestä M6/M8 pinnoja (eli osa kierteestä pinnapultissa on M6, osa M8), lyhentää sitten oikeaan mittaan.. muissa koossa olen nähnyt niitä.. No tuo tuli mulla mieleen.. Voihan se olla taas mun horinoita..

Edited by Urbantoy
Link to comment

Joo 6mm pinnapultit on eri kohdilla kuin 8mm pumpussa on. Osuu kyllä reikiin, mutta ei keskeisesti.

Maailmalla joku oli CB:ltä saanut ohjeen, että vaihtaa paketissa mukana tulevien 8mm kuusiokolopulttien tilalle vaan 6mm pultit, ja alkuperäiset pinnapultit poistetaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...