Jump to content

Venageometria ja venttiilinpään pyyhkäisykuvio


Recommended Posts

Kerään nyt vähän muiden ajatuksia tästä aiheesta mun uuden pannun kohdalla. Koska pientä parannusta voisi saada mutta millä keinoin.

 

Nolla nostolla

20190224_124539.thumb.jpg.230e150029369f3165eb20f4fc5c8a60.jpg

 

Täys nostolla

20190224_142502.thumb.jpg.3a398f1f5cab2463668ab3aef0fe2892.jpg

 

Puoli nostolla

20190224_144846.thumb.jpg.73ebe4b2a97ab825c4c799ed329dfd95.jpg

 

Eiks noi oo ihan hyvät noin niinku paketista päin?

 

Mutta se mikä vähän harmittaa, on tää venanpään pyyhkäisykuvio. Ihan pään reunassa. Ei ole vielä lash cappejä eli venttiilinpään hattuja.

20190224_152843.thumb.jpg.ad218d9fe3b57ed2fd2b9abdd334ed00.jpg

 

Antakaa kuulua!

 

Jos laitan lash capit niin geometria menee pieleen, sit pitää nostaa keinuja shimmillä ja mennään vielä enemmän venttiilin pään reunaan...?

 

-Mikko-

Link to comment
Jos laitan lash capit niin geometria menee pieleen, sit pitää nostaa keinuja shimmillä ja mennään vielä enemmän venttiilin pään reunaan...?


Jos et laita niin pääset uusimaan keinut joka kesä. Ainakin mulla söi kuopat keinujen päihin tosi nopeasti.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Link to comment

Niin se taitaa olla järkevää laittaa lash capit joka tapauksessa ja säätää geometriaa kuntoon vasta sen jälkeen.

 

Nyt kun itsekkin oikein isosta kuvasta kattoo eikä kännykän näytöltä niin puolinostolla ei olla suorassa linjassa säätöruuvi-tönäri suhteen ja vieläpä niin päin että venttiilin pää on alempana.

Link to comment

Nyt on jatkettu säätämistä.

 

Laitoin lash capit mutta se korjas geometriaa liikaa ja meni yli toiseen suuntaan. Lisäsin 0,38 shimmit keinujen alle niin nyt on parempi.

 

Nolla nosto

20190227_201058.thumb.jpg.fe9ff01ccc64c3ab154d3229f35b4545.jpg

 

Täys nosto

20190227_201629.thumb.jpg.be9e3a45de9689d41e0bb2efcf092520.jpg

 

Puoli nosto

20190227_201945.thumb.jpg.0159736e05d4db317ee3eef29f07e560.jpg

 

Ja lash capilla venttiilinpään pyyhkäisykuvio ihan kiva.

20190227_192907.thumb.jpg.7419f067b9ba6f56e2ab8861e4203b13.jpg

 

Mites sitte välys männän ja venttiilin kesken?

 

Sinitarralla tuli tällästä. Alle 1mm välys ei taida riittää...?

 

20190227_203809.thumb.jpg.c1a1d21d1e74542051e591edcd1ef468.jpg

 

20190227_204204.thumb.jpg.1412d1b4088e30112ddc09bd9978b12b.jpg

 

Link to comment

Tuon sinitarran avulla olis aika helppo piirtää mäntään tarvittava kuva (leikkaa tursunneen osan pois veitsellä ja piirtää rajat vielä kun sinitarra on kiinni männässä), ja jos siihen tarttee vaan max parin millin syvyisen viisteen niin se onnistuu ihan käsin vaikka dremelin timanttiterällä tai vingulla. Montun muoto ei ole keston, tehontuoton tai nakutuksen kannalta mitenkään merkittävä kun siitä tulee niin matala ja pieni. Onnistuu pytty ja mäntä paikallaankin jos vaan teippaa pytyn reunat huolellisesti umpeen ja peittelee muuten koneen ettei mene purua sisään.

Link to comment

Okei!

 

Moottori tulee vielä osiin lopullista osien pesua ynnä muuta varten kun tuo on vasta koekasaus niin ei ole purulla merkitystä.

 

Mulle ehdotettiin jo venttiiliin hiomapaperia ja porakoneella kolo. Ei sekään huono olisi. Tulisi varmaan tasaisempi jälki.

Link to comment
1 hour ago, Pedalpusher said:

Mulle ehdotettiin jo venttiiliin hiomapaperia ja porakoneella kolo. Ei sekään huono olisi. Tulisi varmaan tasaisempi jälki.

 

Tai sitten rälläkällä tekee vähemmän isompaan venttiiliin sopivan ”hammastuksen”. Nopeampi minun mielestä tehdä tuollaisella kuin hiomapaperin kanssa ja leikkuujälkikin on siistimpi.

Link to comment
6 minutes ago, Ketsa said:

 

Tai sitten rälläkällä tekee vähemmän isompaan venttiiliin sopivan ”hammastuksen”. Nopeampi minun mielestä tehdä tuollaisella kuin hiomapaperin kanssa ja leikkuujälkikin on siistimpi.

 

Olisko mitään kuvaa tai ohjetta venttiilistä. Kuinka tiheesti hammastetaan ynnä muuta. Oot kuitenki tätä tehny uskoisin? 

Link to comment

Useampi hampainen parempi, viimeksi tein vain kaksi hampaisen ja se hyppi ja kairatun syvyyden päättely venttiilin varresta oli hankalaa.

 

Itse olen tuon kolon paikan/tarpeen määrittänyt siten, että haen moottoria pyörittäen venavälystä kiristäen todellisen lähimpänä mäntää käymis kohdan ja kairannut kolon juuri sille kohtaa, enkä männän yläasennon kohtaan. Esim. Jokkismottiprojektissa pakovena käy lähimpänä mäntää 10 astetta ennenyläkuolokohtaa ja imu 8 astetta jälkeen yläkuolokohdan, joten motti oli vauhtipyörältä lukittu noihin kohtiin koloja kairatessa

07F78B9B-5B1D-4645-9A82-78CCA2E53A70.jpeg

  • Like 1
Link to comment

Tein kanssa joskus kaksihampaiset terät hitsaamalla viilasta palan venttiiliin ja terottaen ne. Piti tehdä oikea ja väsenkätinen koska, terä pomppii aika vimmatusti ja kolosta tulee toispuoleinen. Kolot tein yläkuolokohdassa ja syvyyskin ehkä hieman yläkanttiin. 🙊

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...