Jump to content

Tyhmä kysymys madalluksesta


Recommended Posts

3 minutes ago, Nikladz said:

Raidetangonpääthän täytyy tietenkin vaihtaa lyhyempiin.

Miksi? Jos on normi levyinen akseli ei tartte.. sisemmän pyörän laakerit voi joutua vaihtaman isompaan sisähalkaisijalla olevaan laakerii...riippuen pulttijaosta...jos on 5x205 ninn tarttee vaihtaa sisempi laakeri.

Link to comment
34 minutes ago, sleepercooler said:

Käy, monesti jos vanteen leveys on esim.5,5 ja rengas vaikka 185/65 niin tulee lähelle lokasuojan reunaa todennäköisesti ottaa töyssyssä kiinni.

 

5,5 ET25 vanteella 165/65 rengas osuu mulla lokarin reunaan vakio-olilla. Vakiovanne kapealla renkaalla menee ehkä just just, mutta droppi tosin tiputtaa niin paljon että saattaa tulla ongelmia silläkin.

Link to comment
49 minutes ago, Nikladz said:

Käykö normivanteet, normi renkailla? 

-67 kupla kyseessä.

 

4 minutes ago, metake said:

 

5,5 ET25 vanteella 165/65 rengas osuu mulla lokarin reunaan vakio-olilla. Vakiovanne kapealla renkaalla menee ehkä just just, mutta droppi tosin tiputtaa niin paljon että saattaa tulla ongelmia silläkin.

Eikos -67 normi peltivanne ole 4- 4,5 levee? Mulla oli -67 normi pellit edessä ja 155renkailla.

Link to comment
16 minutes ago, sleepercooler said:

 

Eikos -67 normi peltivanne ole 4- 4,5 levee? Mulla oli -67 normi pellit edessä ja 155renkailla.

 

Juu on, ET:tä en kyllä muista, vai oliko niitäkin erilaisia?

 

Vähän huono kuva, mutta ei mulla edessä ole yhtään ylimääräistä, huutais kavennettua keulaa että sais dropit asennettua...

 

39453615_10156601595459600_7703937694157504512_n.jpg.bb1d42d0048b9324b5f57043245a336c.jpg

Link to comment

Mulla oli pallonivelkeulaisessa 75-kuplassa dropit. Piti laittaa 135R15 renkaat ja isommalla et-llä olevat vanteet. Vakio nelipulttipelleillä ja 155R15 renkailla suoraan ajaessa ei osunut eikä paikallaan pyöriä käännettäessä, mutta jos oli pienikin töyssy mutkassa, niin otti kiinni. Vaki nelipulttipeltivanteita on ainakin kahdella et:llä. Niitä isommalla et:llä olevia oli vaikeampi löytää. En muista numeroita enää.

Autot on yksilöitä varsinkin, jos on jossain vaiheessa vaihdettu loksuja. Lokasuojissa voi olla monta milliä heittoa leveydessä. Pallonivelkeulaisen dropit levittää raideleveyttä 1/2 tuumaa eli noin 6mm puolelleen ja keula madaltuu 6,5 cm. Noilla tiedoilla voi mittailla omasta autosta kuinka lähelle reunaa rengas tulee.

Link to comment

Siinä on pari kuvaa. Toisessa muutama vuosi sitten otetussa keula selkeästi pystyssä ja toisessa pelkillä dropeilla laskettuna. Ei mahtunut tuolla rengasvanneyhdistelmällä pyörimään vaan vaati matalemmat renkaat jotta kaari kosketuksilta vältyttiin edes pääosin.

F68C1C0B-B48D-4245-8836-F8193F6C38EE.jpeg

07D11D58-DC70-4F78-AF3E-8F860C9C4424.jpeg

Link to comment

-67 kupla Janakkalan sheriffin kuplassa on  levykeulalla, siinä on eri vanteet kun rumpujarrullisessa eli 4 pulttiset. Lisätietoa lähtökohdista siis tarvitaan.-67 kupla viispulttisilla vanteilla ja droppiolilla on aika keksintö sinänsä.

Link to comment

Hieman epätoivoista on yrittää pärjätä täysleveällä akselilla ja droppiolilla.

 

Käytännössä joko kavennettu akseli tai pelkät dropit 5x130 jaolla olevilla jarruilla joihin saa isolla ET:llä (45) olevat Fuch tms vanteet.

 

Tai sitten pelkät säätöpalat etuakseliin joka ei hyvä vaihtoehto muutoin kuin hyvin miedoissa madalluksissa, johtuen pallonivelten/tukivarsien kulmista.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...