Jump to content
Sign in to follow this  
TF_Osku

Juniksen korin fixailua

Recommended Posts

Terve tilasin tossa englanista Heritagelta kasan peltejä ja suurin osa oli hyvän oloisia ja autoon sopivia sitten oli nämä:

Third Row Outrigger to fit the Right Hand Side > T2 Split 1950-1967
Part Code: 211703136

Third Row Outrigger to fit the Left Hand Side > T2 Split 1950-1967
Part Number: 211703135

Pistin tästä jo kyselyä heritagelle mutta kysytään myös täältä.
ongelmia on kaksi toinen on se että tuo osa ei asetu linjaan muiden rankojen kanssa ja on pari senttiä lyhyempi se toinen ongelma on se että tuo palikka ei myöskään asetu samaan linjaan runko kotelon kanssa.
Homma vaikuttaa siltä kuin minulla olisi väärän auton osa mutta numeron mukaan pitäis sopia, tietäkö joku mistä kenkä puristaa?

Ja -65 juniksesta siis kysymys.

Outriger.jpg

Share this post


Link to post

Hmm. Ei näytä ehkä noin hullulta runkopalkin kanssa, mut oisko mustassa jotain outoa sitten.

On tuo viistokappaleen ihme kolokin outo minusta ainakin.

Runkopalkkihan on tuosta kohtaa umpinainen, vaikka keskellä ei olekaan.

 

Veikkaus et tuo viistokappale on kuitenkin väärä, koska en ole juniksessa muistelmien mukaan tuollaista upotusta nähnyt ennen.

Viisaammat jatkakoon..

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Ei tota koloa pitäs olla tossa viistokappaleessa.. en ole ennen nähnyt jos on kyse kolmannesta runkopalkista

Ku eka kerran katoin kuvan tuli mieleen etä mitä hemmettiä  kolo tekee tuossa.. No enhän mä tiedä mitään enkä muista ku toppelin runkoa hitsasin, mutta jotain häikkää nyt on

Edited by Urbantoy

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Joo siis molemmat hattu profiilit sekä musta että punanen kuvassa vaikuttaa oikeilta tosin ylemmän pituutta en pääse koittamaan käytännössa vielä, ehkä en koskaan voi olla että leikkaan vain runkopalkkien ulemman osuuden pois ja vaihdan uuteen. Ja se on juuri noin epäilyttävällä portaalla myös oikeaa runkopalkkia vasten. Syy miksi kaivoin noi hattu profiilit oli just tarkistaakseni ratkasisko ne ton oudon portaan ja lyhyyden, Itseltä on kadonnut jäljettömiin koko alempi hattuprofiili kuin myös päät tunkin korvineen. Jos jollakulla on hyvä valokuva siitä miltä pitäis näyttää auttais ehkä hieman tätä arvaus leikkiä. Itsekin ihmettelin koloa ja mietin että mitä varten.

Edited by TF_Osku

Share this post


Link to post
Posted (edited)

En tiedä vilkuilinko lian hätäisesti mutta suurin osa on etu palkista ja juuri tuon osan alue puuttuu kuvista. Tämä on siis takapalkista ei etu palkista. etu palkin osat näytti sopivan hyvin.

En oikein keksinyt mitn sain lisää kuvai mutta katselin ne mitkä linkistä näkyi.

Edited by TF_Osku

Share this post


Link to post
Posted (edited)

En kyllä löydä tuota kohtaa kuvistasi. tässä minun kohta kuvana josta näkyy tuo porras. pituus eroa ei kuvasta näe mutta kun laittaa sisäkotelon paikalleen se on ilmeinen ja I-palkit on autossa ehjät ja alkuperäiset tällä puolella.

Outrigger 2.jpg

Edited by TF_Osku

Share this post


Link to post

Joo noin itsekin arvelin että sen kuuluisi olla. Pitää keskustella Heritagen kanssa missä mättää.

Share this post


Link to post

Kyselin muuten sulta syksyllä niitä peltejä ja ainakaan sillon et myynyt pitääkö vielä paikkansa?

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Olisko sulla kuvaa rengaskotelon puolelta?

Olen miettiny miten se sisäloksu loppuu.

Edited by TF_Osku

Share this post


Link to post

En tee toistaikseksi junakeulan peltejä, sori.

 

Auttaisiko tämä kuva?

 

 

P1010084a.jpg

Share this post


Link to post

Tässä hyvä video miten korjauspeltiä sovitetaan junikseen Saksalaisittain

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Iis pistetään nyt pari kuvaa tänne eli ongelma on että jos mun uuden helman neliö kolot linjaa uusien oven alareunan korjaus palan kanssa niin oven alareuna jää osia muutelematta noin 5mm ulemmas kori linjasta.

IMG_20190731_193848.jpg

IMG_20190731_193857.jpg

Share this post


Link to post

Eli ne joilla on junis niin vois kertoa istuiko osat alkuperasesti vai oliko ne aina hieman korolla alareunasta helmaan nähden. Jos teillä on istuva malli olis kiva nähdä valokuvia siitä. Jos olette korjannu noita ala helmoja niin modasitteko peltejä tai olisko niitä pitänyt modata.

Share this post


Link to post

Itsellä on se tunne että noi ei ole tehtaalta istunut ja olen myös melko varma että saisin ne istumaan halutessani. Kysymys kuuluu onko se yli entisöintiä eli parempaa kuin tehtaan jälki.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Ite jouduin passailemaan noita mustinpeltien sivuoven sisähelmojen lukituspuikkojen reikiä 5-10mm, että ovet istuu nätisti. 

 

Edited by -tipi-

Share this post


Link to post

Ei ne vihreissäkään pelleissä oikeassa paikassa ole. Eli parsta katsoa että korilinjat ovat suorat ja muokkailla muita kohteita. Ja noita lukituskoloja on ainakin kolmea eri vuosimallista riippuvaa mallia. Ja reprot tarjoaa vain yhtä mallia.

 

Ja tuo helman lukituskolo muodostuu sekä helmassa kiinni olevasta kappaleesta ja sitten matkustamon lattiassa kiinni olevasta.

Share this post


Link to post

En tiedä miten paljon on muokattu. En usko, että olisi.

Juniksen sivuovi_4.png

Juniksen sivuovi_3.png

Juniksen sivuovi_2.png

Juniksen sivuovi_1'.png

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Toi vastapala joka on lattiassa on se joka tekee eron. eli se on väärällä mitoituksella, kun vertaa kuvia vierekkäin huomaa että reijät on alkuperäisessä sisempänä. Tosin mun tapauksessa tuon korjaaminen lattiaan liian vakikeaa joten korjaan ovia mielummin. Mutta kyllä se varmaan linjassa kuuluis olla.

Edited by TF_Osku

Share this post


Link to post

Itse oletan että paskaa ei ole '50/'60-luvuilla VW:n tehtaalta päästetty ulos sitä tahtia kuin näinä päivinä. Ota huomioon myös että ne lukituspuikot voi olla kuluneet aikojen saatossa rajustikin.

Share this post


Link to post

Noniin nyt on vimmatusti hitsattu ja alkaa olla kori pikku hiljaa hitsaus hommien osalt loppu suoralla. Tölkki foorumin puolelta löytyy kuvia. Känsi auton kyljelleen tänään niin pääsen viimeistelemään pohjan, eli hitsaamaan viimeiset poikki palkit paikalleen ja pari pitkittäis runko palkin reikää vielä umpee ja hioa saumoja. Mutta ennenkuin hitsaan noi keski poikki palkit tuli tenkkapåå, eli osa noista vaijereista on vielä jumissa. Lämppärin vaijerit joku oli hitsanu kiinni korjaillessaan runkopalkkeja ja toinen käsijarru vaijeri ei liiku eteen eikä taakse. Saako jostain uusia putkia kuinka nopeella varo ajalla ja onko joku jatkanut noita onnistuneesti vai takerteleeko ne vaijerit aina siinä jatkos kohdassa.

 

https://tolkkifoorumi.com/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=4557&start=120

Share this post


Link to post

Hyvinvarustetuista rautakaupoista tai hydrauliikkaliikkeistä löytyy putkea,metritavarasta olen ne aina tehnyt.

Share this post


Link to post

Niin tietty Hydrauli putkeahan se, pitääpä hakea. Oletko muuten jatkanut niitä vai aina vaihtanut päästä päähä? Lähinnä mietin sitä lämppärin vaijeria sen pään sovite vähän arveluttaa.

Edited by TF_Osku

Share this post


Link to post

Jos holkittaa niin ei tarvitse ihmetellä hisaussaumaan takertelua. Ja holkittamalla sen voi vaikka tinata kiinni. Tietty ei ne mitään mahdottomia ole kokonaankaan vaihtaa.

Share this post


Link to post

Mie ostin käsäriputkiksi Ø10mm rosteriputkea paikallisesta rautakaupasta. Naputtelin päähän vähän kartiota laakerikuulan avulla.

 

 

Share this post


Link to post

Mitä olette käyttäneet eristeenä lämppärin putkessa, alkuperänen tais olla asbestia joten arvetnkin ei varmaan sitä?

Share this post


Link to post
6 minutes ago, TF_Osku said:

Mitä olette käyttäneet eristeenä lämppärin putkessa, alkuperänen tais olla asbestia joten arvetnkin ei varmaan sitä?

meiaatko ajaa talvella? Kesällä jos ajat ihan turha laittaa mitään.. Ei se kummiskaan sulla hytti niin kuumene että tarvis lämmistystä..

Huurun poistoon riittää ilman eristystä

Edited by Urbantoy

Share this post


Link to post

Ulkonäkö syistä haluais että näyttäis alkuperäseltä, onhan se hifistelyä mutta laitan yks portti kannet ja 1500 putketkin niin ajattelin pitää linjan eli siellä on ollut eristettä joten jotain pitäis laittaa tilalle joka jos ei muuta niin näyttäis oikealta. Museopeliä värkkään jos en tullut maininneeksi.

Share this post


Link to post

Pintahan siinä on sellaista tekonahan näköstä, että moisesta vois ommella näköiskappaleen. Mutten kyllä itse pitäisi paikallaan, koska kun se kastuu, niin tehokkaasti mädättää kuten alkuperäinenkin. Toki jos ajaa vain kaunilla kelillä, niin kastuminen ei ole ongelma.

Share this post


Link to post

Juu siis tuo mädttäminen on yksi puoli jonka takia kyselen kokemuksia toinen on sitten se että esim keinonahka ei välttämättä kestä lämpöä riittämiin.

Share this post


Link to post

Itse ratkaisin lämpöeristyksen laittamalla putken päälle LVI solukumieristeen . Sitä saa valmiiksi putkena eri halkaisijoilla. Pitää vaan halkaista pituussuuntaan.

Päälipuolen siistin leikkaamalla sammutuspeitteestä sopivan soiron kierrettäväksi pariin kertaan ympäri ja metalli "nippusiteillä" kiinnitys.

 

Alkuperäsyydestä ja näköisyydestä en tiedä, mutta ainakin kabiinissa paljon parempi lämpö verrattuna siihen kun ajelin ilman eristeitä. Alkukeväästä ja nyt syksyn painaessa päälle arvostaa näitä nykyajan mukavuuksia.

Share this post


Link to post

Hi.Ne Heritaget ja Kampersit ym  myyvät myös tuota heater tube isolation kittiä.Ulkonäön alkuperäisyyteen en voi ottaa kantaa. Taatana se taitaa olla ihan aramidikangasta.Sitä saa kyllä kotimaasta myös pinnoitettuna.

Edited by hpa
Älypula

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...