Jump to content

Juniksen korin fixailua


Recommended Posts

Sanokaas mistä sais kasijarrukahvan ja Vaihde vivuston tangot jahilut.

Käsijarru kahva tuli vain kappaleina pois ja vaihdevivuston tangot on enemmän kuin huonossa hapess ja helat ja hilut tietenkin uusitaan mutta jos tietää keneltä saa hyviä niin sekin kiinnostaa.

Link to comment

Itse sain käsärin pelastettua sahaamalla käsijarrukahvan akselitapin poikki kahesta kohtaa, ja poraamalla jämät pois. Käsärikahva voi olla metsästettävä käytettynä, mutta muita osia kyllä saa kaupankin hyllystä:

 

https://www.customandcommercial.com/vw-split_screen/splitscreen_interior_parts/splitscreen_gearstick_gearlinkage--and--handbrake_parts/#22

Link to comment

Käsittääkseni ei, hän kyllä piirsi laatikon kuplan tekniikan pääle ja ehdotti että tämmönen mutta oli enemmän insinööri konsepti. Se mitä itse haen muotoilijana on se tyypi joka teki sen ikoniksi muodostuneet kasvot ja pyöreän muodon.

Edited by TF_Osku
Link to comment

Tämä kaveri on tuottanut enimäkseen kirjoja esim ilmajäähy moottoreista ja se on koulutukseltaan insinööri joten uskoisin että tiimissä joku muu on vastannut muotoilusta tosin en voi jälleen kerran olla varma toi tieto on aika suurpiirteistä, pitää varmaan vielä metsästellä ketä muita tossa tiimissä oli.

Edited by TF_Osku
Link to comment

Unohdin katsoa kysymyksen ja kenelle vastaan.Haesner teki sinikopiot sarjavalmistukseen.Tämäkin on jostan historian kopiosta.Nyt kyllä itse saat etsiä ja hamottaa asian. Tuulitunnelimuotoilun teki  Braunsweigin korkeakoulu.Saksaa pitäisi osata.Oikeampaa historiaa löytyy mutkan takaa eli google hakusanalla alfred haesner näyttää pyytämättä Ben Ponin sinikopion.Tästä pääsee eteenpäin  busstopin transporterhistoriaan. Se ei ole ihan väärää tietoa.Flaaminkielen puute haittaa tutkimuksia,saksastakin sain kutosen kun en mennyt tunnille.  

Link to comment

Niin ja kiitos jo tästä tiedosta! 

Olen sitten eilisen ihmetellyt lisää ja en vielä ole saanut varmaa selvyytä asiaan suurin osa siteeraa samoja asioita yhtä epätarkasti.

Ja koska en ole pystynyt vahvistamaan enkä kumoamaan sitä että pää muotoilun olisi tehnyt alfred haesner. Ainakaan en ole pystynyt vakuutamaan itseäni.

Edited by TF_Osku
Link to comment

Löytyskö täältä: https://www.volkswagenag.com/en/group/history.html

 

Jos ei, niin sitten vierailulle em. linkin Corporate archivesiin.

 

Tuossa sama tarina Braunschweigista:

https://de.hoffmann-speedster.com/blog/ben-pon-der-urvater-des-bulli-die-spannende-entstehungsgeschichte-des-transporters-vw-typ-2

Edited by -tipi-
Link to comment
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...