Jump to content

Mitä tehhään? Starttiongelma


Mitä tehhään? Starttiongelma  

9 members have voted

  1. 1. Mitä tehhään? Starttiongelma

    • Ostetaan palstalta käytetty/testattu startti 80 eurolla ja toivotaan parasta
      1
    • Ostetaan tarvikestartti 195 eurolla ja arvuutellaan kestääkö se vuoden vai kaks
      2
    • Nostetaan Visan luottorajaa ja ostetaan tehaskorjattu Boschin startti + 300 eurolla
      0
    • Testataan vielä noita startteja jollaki toisella akulla, josko se tuo uus Exide ois jo uutena ollu särki
      0
    • Pidetään välivuosi ja yritetään ens keväänä uudella innolla
      2
    • Unohdetaan kokonaan tämä pelleily, aletaan nauttimaan elämästä ja myyään koko paska pois :)
      3
    • Jotain muuta, mitä?
      1


Recommended Posts

Alkaa taas **tuttaan tää säätäminen.

 

12v akulla/sähköillä koitetaan saaha 6v startti toimimaan, ei pitäs olla näin vaikiaa 🙂

 

Ovaalin orggis startti ei pyöritä, solenoidi toimii (?), pukkaa hammasrattaan ulos, mutta ei vaan pyöri.

Käytettynä arpana ostettu startti tekee samaa.

Lainastartti pyörähti yhdellä testikerralla (oli tosin irti laatikosta ja eri akulla testattuna), mutta nyt ei pyöri enää sekään, ei lattialla eikä laatikossa asennettuna.

 

Mitä tehdään?

Edited by Art_Zi
Link to comment

Sulla on tietty maalattu laatikko? Jos näin niin voi olla että startti ei saa tarpeeksi hyvää maakontaktia. Ja olihan sulla laatikon ja korin välinen maadotus kunnossa ja puhdistetuissa kiinnityspisteissä kiinni ettei startti maadoita itseään kytkinvaijerin kautta. Ja tietenkin akun kengät kunnolla kiinni ja myös akun maadoitus kuunnossa. Sitten se hiton hyvä kysymys että olihan startin pusla oikean kokoinen. Ja tietty varmaan myös tiesit että tälläisen startin saa paskottua lattialla testattaessa kun toisen pään laakeri on laatikossa kiinni. Niin ja extra kommentti tähän että kohta joku sanoo että yhtään en ole rikki saanut lattialla testattaessa, noh...... tämä ei silti poista sitä paskomisen mahdollisuutta.

Link to comment

Laatikkoa ei ole maalattu. Maadotus pitää vielä kerran kattoa läpi. Akun maadotus on kunnossa.

 

Startteja testattu lattialla (riski paskomisesta tiedossa), ja laatikossa paikallaan.

 

Pusla on oikea.

 

1 startti näistä kolmesta toimi lattialla testattuna. (pyöritettiin alle 2 sek)

 

Mikään startti näistä kolmesta ei ole toiminut laatikossa kiinni ollessaan ja nyt tuo 1, joka toimi lattialla, ei toimi enää edes lattialla.

Link to comment
Just now, metake said:

Ankkuri laahaa kenttäkäämiin kun starttia pyörittää irrallaan. Saattaa olla että kestää testata lattialla, mutta saattaa olla että ei...


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Onko se sit kerrasta soronoo, ku pääsee laahaamaan?

Link to comment
Just now, Art_Zi said:

 

Mullon 6 voltin vauhtipyörä ja sitä ei tähän hättään aleta vaihteleen 🙂

Kerkisin huomata tässä välissä, siksi poistin ton kommentini.

Kannattaako laittaa noin paljon starttiin, jos sulle kuitenkin jossain vaiheessa vaihtuu moottori?

Link to comment

Juu ei kannattais, mutta oon tän ovaaliprojektin myötä huomannu, että kannattaa panostaa kerralla hyvään ja maksaa vähän enämpi, entä ensin yrittää päästä halvalla ja tuhraa x euromäärän paskaan tavaraan ja ostaa sit lopuks sen hyvän.

 

Tuon jos investoi, ni sit pitää uuteen koneeseen laittaa 6 volttisen vauhtis...

 

Mut pitää kattella. 

 

Neoretroltahan saa 195 eurolla tarvikestartin...

Edited by Art_Zi
Link to comment

Laita kerralla kunnollinen, kyllä se on nähty ku toisesta päästä säästää halpaan kuraan, niin jossain vaiheessa ku laskee tai ynnääyhteeen niin se parempi laatuinen ois maksanu jo ittensä.. Ja se vielä ku se paskakin pitää laittaa paikalleen ja ottaa pois, onko se se priceless juttu sitten, vitutus ainakin kohillaan.. kysy mmmmömmömatilta miten laturin kanss kävi, ite oonkin jo avatunut paskoista vetarikumeista aikaisemmin

Edited by Urbantoy
  • Like 2
Link to comment

Joskus vanhan ooppelin startin jouduin purkamaan, koska solenoidin päässä olevat kytkinpinnat olivat hapettuneet niin etteivät päästäneet virtaa starttiin läpi solenoidin vetäessä. Purin, puhdistin ja kasasin. Alkoi toimia.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment

Vahvasti alan kallistumaan tuohon wosp-starttiin.

 

Mites sit jos miettii tulevaisuuteen ni käykö tollanen 6 volttisen vauhtis sit kaikkien kampuroiden kans? Onko tuosa 6 volttisen vauhtiksessa jotain huonoa miksei sitä kannattas käyttää jos tekee uuden koneen joskus?

Pointtina se että kannattaako laittaa 300 euroa 6v starttiin jos kohta joutus rakentaa uuden koneen?

Link to comment

Kuulostaa alhaiselta, mutta jos startti saa akun käytännössä oikosulkuun niin kai se jännite voi noin alas tippuakin. Luulisi tosin johtojen alkavan savuamaan. Mitä sen lepojännite on?

Koittaisin akkua johonkin toiseen laitteeseen, saisi vian rajattua, tai sitten toisella toimivaksi todetulla akulla startata sitä autoa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...