Jump to content

Polttoaineen saanti vw kupla 1300s


Recommended Posts

Jos otat pumpun irti, pyöritä konetta että tappi on korkeimmassa kohdassa, nyt tälläät pumppua paikalleen niin paljonko jää pumpun ja bakeliitin väliin? Eli painaako tappi kuin paljon pumpun vipua?

Ja/tai tuntuuko imupulssia pumpun nipoissa startatessa startatessa? -> Liikkuuko kalvo nimeksikään tai onko kalvo rikki(vaikka uusi).

Kokeile vaikka letkuun pieni suppilo(tai vastaava viritys) ja anna sille pumpulle polttoainetta painovoimaisesti että ei tartte yrittää kuivana lutkuttaa. Tällai sain ite pumppaamaan, aluksi ei millään...

Link to comment

Kuplan polttoaine puoli kunnossa. Nyt tuli toinen vika... Eli lauantaina pääsin ajamaan 14 km kunnes auto sammui risteykseen ja sähköt hävisi. Mittaritaulussa ei toimi mikään valo ja ei polttoaine viisarikaan ei nouse. 

Link to comment

Käy läpi sulakkeet ja rasian abiko-liittimet. Kaikki liitokset jota löytyy. Voi olla myös virtalukossa vikaa jos mitään ei tapahdu.


Kirjota samalla mikä vika polttoainepuolella oli vikana niin voi auttaa jotain seuraavaa jolla on ongelmia.

Link to comment
On 5/30/2019 at 8:44 PM, Kemin Karavaanari said:

Kaada korkilla bensaa kaasarin kurkusta että hörähtää ja alkaa pumppaamaan kunnolla. Jostain syystä itsellä sama operaatio joka kevät.

Tai tankkiin kunnolla bensaa ja keula tunkilla ylös. Kumman sitten näkeekään helpompana.

Link to comment
  • 1 year later...
On 6/1/2019 at 8:10 AM, SamiO said:

Jos otat pumpun irti, pyöritä konetta että tappi on korkeimmassa kohdassa, nyt tälläät pumppua paikalleen niin paljonko jää pumpun ja bakeliitin väliin? Eli painaako tappi kuin paljon pumpun vipua?

Ja/tai tuntuuko imupulssia pumpun nipoissa startatessa startatessa? -> Liikkuuko kalvo nimeksikään tai onko kalvo rikki(vaikka uusi).

Kokeile vaikka letkuun pieni suppilo(tai vastaava viritys) ja anna sille pumpulle polttoainetta painovoimaisesti että ei tartte yrittää kuivana lutkuttaa. Tällai sain ite pumppaamaan, aluksi ei millään...

Kuinka korkealle pumpun työntötangon pitäisi nousta bakeliitin yläpinnan yläpuolelle?

Edited by Jussi8
typo
Link to comment

Riippuu siitä onko pumppu tarkoitettu käytettäväksi tasavirtalaturin, vai vaihtovirtalaturin kanssa.

Vaihtovirtalaturin pumpun työntötanko 100mm ja tasavirtalaturin pumpun 108mm.

Vaihtovirtalaturin pumpun työntötanko tulee bakeliitin tasolle ollessaan iskunsa alimmassa vaiheessa, tasavirtalaturin taas noin 8mm bakeliitin yläpuolelle.

Iskunpituus 4-5mm.

 

image.png.3ea27b398250e440fff740d3f58aebc6.png

 

  • Like 1
Link to comment
7 hours ago, Zigzag said:

Riippuu siitä onko pumppu tarkoitettu käytettäväksi tasavirtalaturin, vai vaihtovirtalaturin kanssa.

Vaihtovirtalaturin pumpun työntötanko 100mm ja tasavirtalaturin pumpun 108mm.

Vaihtovirtalaturin pumpun työntötanko tulee bakeliitin tasolle ollessaan iskunsa alimmassa vaiheessa, tasavirtalaturin taas noin 8mm bakeliitin yläpuolelle.

Iskunpituus 4-5mm.

 

image.png.3ea27b398250e440fff740d3f58aebc6.png

 

Pulmana on, että ainetta ei nouse pumpusta. Tankilta tulee öljynvaihtopumpulla imaisemalla. Edellinen ja uusi pumppu ovat kaltevia versioita. Työntötanko 100 mm, ehkä pari kymmenystä vajaa. Tanko liikkuu n. 4,5 mm, mutta alin kohta on 2 mm bakeliitin yläreunan alapuolella, ja ylin kohta nousee n. 2,5 mm bakeliitin yläpuolelle. Bakeliitti on n. 13,5 mm korkea, ja lohkossa kiinni. 

Link to comment

Työntötangon (bakeliitin yläpuolelle jäävä ) 2,5mm liike ei riitä pumpulle. 100mm työntötanko pitää olla alimmassa kohtaa bakeliitin tasolla. Minä en pääse nyt mittaamaan bakeliitin paksuutta, mutta tuskin se on 2mm liian paksu. Samban mukaan pitäisi olla karvan alle 13mm. Eihän bakellitin alla ja päällä ole 2mm edestä tiivisteitä?

 

https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=726321&start=0

 

Työntötankoa käyttää virranjakajan akseli. Onko se asennettu oikein, eli onko sen alla kaksi prikkaa. En tiedä onko tuota mahdollista kasata niin väärin, että se aiheuttaisi tuon 2mm vajeen.

 

Koska tämä ongelma alkoi? 
 

image.png.83429af649b04ec48a44992a9610c7af.png

Link to comment
17 hours ago, Jussi8 said:

Pulmana on, että ainetta ei nouse pumpusta. Tankilta tulee öljynvaihtopumpulla imaisemalla. Edellinen ja uusi pumppu ovat kaltevia versioita. Työntötanko 100 mm, ehkä pari kymmenystä vajaa. Tanko liikkuu n. 4,5 mm, mutta alin kohta on 2 mm bakeliitin yläreunan alapuolella, ja ylin kohta nousee n. 2,5 mm bakeliitin yläpuolelle. Bakeliitti on n. 13,5 mm korkea, ja lohkossa kiinni. 

Minä varmaan hommaisin 108 mm tangon ja katkaisisin sen 102 milliseksi tai hitsaamalla kasvattaisin nykyistä tankoa parilla millillä.

Tai jos pakeliitti ei ole lujasti kiinni (turvonnut, kuten monesti), niin siitä vois ottaa hiomalla muutaman millin pois.

Link to comment
  • 2 weeks later...
On 10/12/2020 at 1:39 PM, x-pj said:

Minä varmaan hommaisin 108 mm tangon ja katkaisisin sen 102 milliseksi tai hitsaamalla kasvattaisin nykyistä tankoa parilla millillä.

Tai jos pakeliitti ei ole lujasti kiinni (turvonnut, kuten monesti), niin siitä vois ottaa hiomalla muutaman millin pois.

Tankoa kasvatettiin hitsaamalla n 102 mm pituiseksi. Nyt yltää alimmassa kohdassa  lohkon tasalle. Bensa kulkee ja kone käy. Tuleeko sitten liikaakin, kun näyttää hieman tihkuvan letkun liitoksesta.Täytyy ainakin tiukata klemmareita. Kiitos paljon avusta. En kyllä ymmärrä, miksi tilanteeseen jouduttiin. Kone ei ole ollut auki ainakaan viimeiseen 15 vuoteen. Prikkoja en nyt taida tarkistaa, mutta kuulostaa todennäköisimmältä syyltä.

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...