Jump to content
Sign in to follow this  
Kharon

Isolohko 1200 & Pict28, suuttimista tietoa?

Recommended Posts

Vähän viriteltiin 1200-kuutioista 34-heppaista 1384-kuutioiseksi isommilla pytyillä ja eipä tullut siinä rakennellessa mieleen että eihän sen PICT28:n vakiosuuttimet päästä tarpeeksi bensaa läpi kierroksilla kun tilavuus kasvoi melkein 20% ja kone siis käy laihalla. Ihan päättelyn tulos, ei ole mitään takuuta siitä että asia todella on niin.

 

Vielä ei ole mitattu, mutta aika nuhaisen tuntuinen se on vielä 700km sisäänajonkin jäljiltä ja liian laihaa seosta nyt epäillään, kun sytytys on olevinaan kohdalla (kosketuskulma mitattu mittarilla ja sytytys olevinaan kohdallaan stroboskoopilla).

 

Tosin sytytyksen säädössä on pientä ongelmaa kun hihnapyörässä on vain kaksi pientä lovea, ei lainkaan yläkuolokohdan merkkiä ja nämä on nyt vähän arvattu a) yläkuolokohdaksi, b) 7,5 ja 10 astetta eykk, c) jotain muuta, mitä?

 

Mutta isompi pääsuutin voisi siis auttaa ja siihen kohtaan joku jo varmaan on kokeillut ja osaa sanoa että minkäkokoisesta lähdetään arpomaan?

 

Kun joka pajalla on nykyisin lambda-anturit, niin ei ole tietty iso juttu käydä mittaamassa, vaan jos on tietoa niin saa jo ennen ensimmäistä kierrosta lähemmäs oikeata ja säästää vähän rahaa.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Mulla oli sama big bore 28 solexilla vakio suuttimilla, säädettiin vaan seos tyhjäkäynnillä niin ylös että riitti yläkierroksillakin (muistaakseni 4 tai vähän päälle)

Eikä ollu koskaan mitään ongelmia, pelasko junan vessa.

Edited by pahanapuhallin

Share this post


Link to post
9 hours ago, pahanapuhallin said:

Mulla oli sama big bore 28 solexilla vakio suuttimilla, säädettiin vaan seos tyhjäkäynnillä niin ylös että riitti yläkierroksillakin (muistaakseni 4 tai vähän päälle)

Eikä ollu koskaan mitään ongelmia, pelasko junan vessa.

 

Samanlaisia kokemuksia itsellänikin, ei vaadi mitään ylimääräisiä kikkailuja pelaa ihan hyvin vakiollakin.

 

Jos jotain haluaa tehdä niin etsi jostain pict 30 runko ja vaihda se käyttöön...

Share this post


Link to post

Vasen merkki 7,5 astetta ja oikea 10 astetta alipaineletku irrotettuna ja tukittuna. 7,5 astetta vakioennakko.

Share this post


Link to post

Kiitämme, pitääpä kokeilla. Tätä mietittiinkin, mutta tosiaan tuo alipaineletkun irroitus ja tukkiminen jäi tekemättä ja sillälaillahan ei ainakaan oikeata tulosta saa.

 

Voipi hyvinkin olla poskellaan oleva sytytys joka tuota puhdittomuutta tekee.

Share this post


Link to post

Aika lähellä oli jo valmiiksi, vähän hierottu lähemmäs kymmentä astetta (kun 95e:llä ajetaan), katsotaan josko vaikuttaa jotain.

 

Toki 98-oktaanistakin voisi kokeilla, vähemmän viinaa (ehkä) seassa joten seokset on paremmat. BIFfiin lähdössä että matkaa on, tuleepa kokeiltua sekin.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...