Jump to content

Weber ICT 34 settiä hankkimassa


Recommended Posts

5 hours ago, MS940 said:

Kiitos!

Vivusto ilmeisesti jää just noiden putkien alle ja näyttäs vähän tältä. 

20100301_dyno-testing-oct-2010_simurda_0

Kyllä vaan. Nätisti menee putkien alta mihinkään ei ota kiinni. 

Kaasua kun painaa, toinen tanko työntää ja toinen vetää. 

Osta tuo valmis sarja, on kaikki varmasti yhteensopivia. Bellcrankkia saa myös kaks kurkkusille, tangot on niissä ainakin erilaiset.

 

Mitä muuta kokemusta vastaavasta paketista, tosiaan mulla on 1600, 34mm ykskurkkuisilla nurkkakaasareilla (Dellorto 34FRD), vähän kireempi nokka W100 ja kansia laskettu 1,5mm

 

On sopivan pirtee ja kevyt menemään, kulutus on maantieajossa n. 7,5l/100km

Luulin että tuplakaasarit alkais nostaa kulutusta. 

Link to comment

Jees, laitoin tilauksen vetämään samasta setistä classiccarbs putiikin omilta sivuilta. Oli hieman halvempi kuin Ebayn kautta, rahteineen  513e. https://classiccarbs.co.uk/product/vw-aircooled-type-1-engine-dual-weber-34-ict-carburettor-kit-csp?attribute_your-engine-size=1600cc Suutinvaihtoehdot oli 1600, 1600+ ja 1800+, joista tähän pienin.

Itelläni oli nyt viime kulutus enimmäkseen matka-ajossa, mukana oli tosin hiukan kaupunkiakin 31Pictillä 9,45 l/100km. Siinä 90-95km/h pyöri nopeus.

Kannattaako muuten laittaa tasapainotuslinja imusarjojen välille? Aikeissa sellainen olisi.

Nokka olis kiva, mutta sen vaihto on näissä sen verran rasittava homma, etten taida tällä hetkellä alkaa.

Keinuvipuvaihdon voisin tehdä, jos sillä on mitään vaikutusta sen lisäksi, että osat kuluvat nopeammin. Tietäisi, mitkä ovat asiallisia osia.

Link to comment

Hyvään hintaan löysit. Toi suutin valikko on hyvä juttu, toivottavasti tulee kerralla oikeat. Voi olla että joutuu joitain suuttimia vaihtaa pykälää isommaksi tai pienemmäksi. Tapaus kohtaista. 

Kannattaa se tasapainotuslinja laittaa. 

 

Joo, mulla vaihtu nokka kun joutu avaamaan koneen laakeri vian takia. 

Vakiokeinut menee käytössäsi ihan hyvin vielä. Keinuissa on se mitä olen ymmärtänyt, jos on oikeen viriviri kone niin vakiot ei tahdo kestää korkeita kierroksia. 

 

 

Link to comment
On 8/15/2019 at 6:28 AM, Paussi11 said:

Tässä on vähän juttua jos kiinnostaa, näitä löytyy aika paljon hakemalla.

 

http://www.veewee.net/Ohjeet/Weber_kaasutinsarja.htm

 

 

Kiitti, kiinnostaa kyllä, hyvä kertomus. Omaa pakettia odotellessa👍 

Oli taas tänään pitkääkin pitempi käynnistys lämpimänä. Jätin auton loivaan alamäkeen, tuntui ettei sitä saa enää millään käyntiin. Sahauksien sahaus siitä tuli, mutta lopulta lähti, kuten aina.

Onko sulla muuten virranjakajalle alipaineohjaus vai käytätkö 009 jakajaa tms. Itelläni on alipaine ja keskipakosäätöinen jakaja ilmeisesti 205. Sen toimintaan oon tähän asti ollut tyytyväinen. Kannattaakohan jakajalle ottaa ohjaus yhdestä vai molemmista kaasareista?

Vingutitko imusarjoja muttereiden ympäriltä kuten tuossa jutussa. Ilmeisesti tasapainotuslähdöt kannattaa  tehdä noiden imusarjan nystyröiden kohdalle ja että ne jää moottorin etupuolelle. Tulevissa imusarjoissa ei ole valmiita reikiä lähdöille.

Link to comment

Joo, nurkkisten kanssa on ollut vähemmän käynnistys ongelmia. Yks on tietysti mikä myös vaikuttaa jos on orkkis mekaaninen pumppu. Sähköpumppu täyttäis kaasarit ennen itse moottorin käynnistystä.

 

Mulla on 123 kärjetön jakaja, alipaine lähdöllä jonka olen kokeilujen jälkeen tulpannut. 

Näissä mun dellortoissa on alipaine paikat molemmissa kaasareissa. Alipaine letkun olen vetänyt vaan kaasarista kaasariin. 

Suosittelen tuota 123 jakajaa, huippu vehje. 

(Mulla on ilman Bluetooth härpäkettä)

 

Mulla on imareista tulpattu nuo alipaine lähdöt. Edellinen omistaja näin tehnyt (tuo mun sarja on käytetty jonka olen perus korjannut)

 

Alipaine asiaan liittyen en ole huomannut mitään erityistä, ehkä voi olla kovassa ryntäyksessä pieni viive kaasussa mut se on niin pieni. 

 

Näistä imareista en joutunut vinguttaa lihaa pois. Kokeile ensin miten istuu. 

 

http://aircooled.fi/tuote/873/virranjakaja-123-vw-vwrv-alipaine

 

http://aircooled.suomalainenverkkokauppa.fi/doc/781/ignitions_compaired_15MB.mov

 

  • Like 1
Link to comment

Sarja tuli tänään ja sitä vähän kerkisin ihmetellä. Kaikki oli mukana ja paketti oli selvinnyt matkasta.

Hyvänoloista tavaraa kaasarit ja vivusto. Oikeen Weberin pahvilaatikotkin, ai ai.

Imusarjat oli aika perus Kiinan kuraa. Yhdessä kanavassa oli hirveät valujäännökset. M8 kierteet vedetty melko väljäksi alusta ja toisessa yläpään laippa (käsinhiottu sekin) hieman kupera. Voi olla että tiiviste riittää korjaamaan tuon. Joudun jotkut kierrelähdöt niihin kuitenkin tekemään.

Parempi näin. Imusarjat saa sentään hieromalla kuntoon.

Link to comment

Kaasarit ja vivustot on varmasti huippuluokkaa. Yllätyin kyllä että imarit on tommoset, no nimenomaan onneks ne eikä toistepäin 😄 

Jäysteet pois ja kierteiden korjausta nii se siitä. 

Toiseen harrasteautoon tuli tilattua kans uus Weberi, jäi paketti mieleen hyvin joo.

 

Minkä kokoisilla suurttimilla tuli kun tilasit 1600, vakioon?

Link to comment

Nii oliko sarja juurikin tämä "VWK15"?

Itse en nimittäin ainakaan "VWK18" kanssa moisia laatu ongelmia huomannut, toki voihan tuo olla jo kahdessa vuodessa tavara muuttunut.

 

Pehmeetä materiaalia työstää röpelöt sisältä ja laippaa vähän hioo hiekkapaperi lasilevyllä (tai muulla edes lähelle tasaisella) niin eiköhän niistä vielä hyvät tule. Kierteet jos kenkkuilee niin hurauttaa porakoneella sileeksi ja laittaa irtokierteet.

Link to comment
7 hours ago, Henkar said:

Nii oliko sarja juurikin tämä "VWK15"?

Itse en nimittäin ainakaan "VWK18" kanssa moisia laatu ongelmia huomannut, toki voihan tuo olla jo kahdessa vuodessa tavara muuttunut.

 

Pehmeetä materiaalia työstää röpelöt sisältä ja laippaa vähän hioo hiekkapaperi lasilevyllä (tai muulla edes lähelle tasaisella) niin eiköhän niistä vielä hyvät tule. Kierteet jos kenkkuilee niin hurauttaa porakoneella sileeksi ja laittaa irtokierteet.

 

Oli tuo setti K15:a vastaava. Sarjat näyttääkin jonkun verran erilaisilta laadultaan. K18 sarjassa lukee USA, mitä minulla ei varmasti lue.

Toisessa oli selkeä valmistusvirhe. Olisi sen varmaan saanut vaihdettua, mutta kuten sanottu helppo korjata.

Isommat otin jo eilen.

 

DSC_0523-.jpg

DSC_0512-.jpg

Link to comment

Alotttelin asennushommia. Imusarjojen vingutus onnistui hyvin, mutta tasauslinjan lähtöjen kanssa kävi pikku kämmi. 

Miten yleensä jyrsimen kanssa käy..  Imusarja pääsi tekemään liikkeitä ja siihen tuli ylimääräinen pikkureikä. Haluaisin korjata metallilla, mutta itellä ei ole migissä al mahdollisuutta. Jos Treen lähellä olisi mahd. heittää pikku palko sen päälle, hyvä homma.

Voin maksaa jonkun kympin, ennen kun alan etsiä jotain vanhoja puikkoja..

Purin aikalailla kaiken vanhan pois koneen päältä. Oli yllätys, että oikein puhallinpyöränkin joutui irrottamaan, että sai imusarjan keskiosan pois.

DSC_0568.JPG

DSC_0570.JPG

DSC_0563.JPG

Link to comment
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...