Jump to content

Talleissa tapahtuu?


Recommended Posts

Kyllä se ohjaus on jo valmis. Lopullinen ratti on jonkin verran pienempi halkaisijalta sekä pari senttiä lähemmäs kojelautaa.

Ihan hyvin sinne mahtuu heivautumaan.

Sillä vaan mainitsin asiasta, että jos ratti on liian lähellä jalkoja ja jos ajosuoritus ei mene niin kuin on päässään visioinut, saattaa ohjaamossa esiintyä rannelukon lisäksi korjausliikettä haitaavaa jalka-käsi-ratti kombinaatiota:)

Kuskin (jalkojen) pituus ja ajotottumuksetkin tietysti vaukuttavat, joten sehän riittää, että kuski on tyytyväinen tulevaan ajoasentoon:)

Edited by VW-63
Link to comment

Järetön homma näissä turbohiiri moottoreissa. Olisi pitäny valita mörköstrokeri tie, mutta koitetaan saada kevääksi vauhtiin.

 

Olisiko pitänyt valita ihan isojen poikien turbotussysteemi? Ei meinaan maailman huipulla näy kuin tämän mallisia viritelmiä...

post-263-0-30630300-1420224954.jpg

Link to comment
Guest Rockatansky

Täällä ei tapahdu yhtään mitään. Pitäisikö lisätä ilmaa renkaisiin kevättä odotellessa?

Mites se kattoteline? Ootko nyt vknloppuna esim. sunnuntaina maisemissa?

Link to comment

En ole, en tunne henkilökohtaisesti ko. omistajaa/rakentajaa. Mutta jos maailman huipulle mennään niin kyllähän sillä jonkinlainen hintalappu varmasti on..

 

Voi jopa olla että on hinnaltaan alle noiden "isojen poikien" lelujen 

kun kuitenkinkin VW- pohjainen laite ja paljon omaa innovaatiota.

Nopeimmat lelut aina kuitenkin yksittäiskappaleita, järkevällä rahalla

ei pysty nopeinta osaamista ostamaan. 

 

Alinna olevan kuvan mukainen laite on aika tiukasti säännöillä rajattu,

tehty tiettyä kilpailuluokkaa varten. Nopeimmat ahdetut ilmajäähdytetyt

kuitenkin liki 0.7s nopeampia varttimaililla, hintaero todennäköisesti

kilogrammoina 100$ seteleitä.

 

 

 

Oletko Åke jutellut kaverin kanssa, mitä tuo kiuas maksoi? Sillä rahalla saisi mistä tahansa maailman metropolista kelpo lukaalin

 

Olisi mielenkiintoista tietää millaisen hinnan rakentaja/omistaja tuolle määritellyt, olisiko karkeaa arviota tiedossa ?

 

 

 

post-263-0-30630300-1420224954.jpg

Link to comment

Tuo Skinnen moottori perustuu Wasserin lohkoon. Mitä siellä sitte on sisällä, on varmasti eri juttu, mutta mitään erityisen tolkuttoman hintaista tavaraa sielläkään ei tarvinne. Skinnet vaan ei mun käsityksen mukaan liikoja juttele. Voin toki olla väärässäkin. Edellisvuonna (2013) Norjassa kattelin autoa, enkä ulospäin mitään mullistavaa huomannut. En kyllä pyrkinyt kyselemäänkään.

Link to comment

Jossain vaiheessa oli kokonaan vesijäähdytteinen, ehkä vieläkin. En ole ko autoa livenä nähnyt. Eri lähteiden perusteella kone about 86mm iskulla ja sylinterit about 100mm ja wasserin kansilla.

 

Iso ahdin ja perkeleesti ahtoja kun wasseri ei ihan pienestä taivu soikeaksi.

 

Mitä muita salaisuuksia pitäneekään sisällään.

 

Eurotuunaajat ottaneet jo pitkään 2-3L nelosista/kutosista jopa yli 1000hv lukemia, joten silleen tehot ei tässä ihmeellinen juttu, mutta taitaa olla ainut vw bokserikonstruktio joka perustaltaan kestää ottaa ko tehot näistäkin ilman että koko kone rakennetaan uudestaan ja kokonaan ei tehdaspohjaisista osista.

Edited by ARTO
Link to comment

Jossain vaiheessa oli kokonaan vesijäähdytteinen, ehkä vieläkin. En ole ko autoa livenä nähnyt. Eri lähteiden perusteella kone about 86mm iskulla ja sylinterit about 100mm ja wasserin kansilla.

 

Iso ahdin ja perkeleesti ahtoja kun wasseri ei ihan pienestä taivu soikeaksi.

 

Mitä muita salaisuuksia pitäneekään sisällään.

 

Eurotuunaajat ottaneet jo pitkään 2-3L nelosista/kutosista jopa yli 1000hv lukemia, joten silleen tehot ei tässä ihmeellinen juttu, mutta taitaa olla ainut vw bokserikonstruktio joka perustaltaan kestää ottaa ko tehot näistäkin ilman että koko kone rakennetaan uudestaan ja kokonaan ei tehdaspohjaisista osista.

 

Muutama vuosi sitten oli nämä speksit kun oltiin 850 tehoissa ja 1100 väännöissä:

 

Custom Turbo, Specs by T.Ø. Skinne ( came with a label "NOT recomended" from the supplier, but it WORKS! (correct specs for this engine))

 

86x101,6

JE custom pistons.

Custom steel cylinders

5.5 Pauter rods

Custom cam after T.Ø. Skinnes specs. matched for the heads.

1.3 rockers Pauter

ACM heads with offcentre guides. Big valves, thin stems.

Pauter Dry sump.

Dual trottle boddies on custom on-off intakes.

Big Charge cooler

Autronic SM4 injection

Link to comment

Train Yard VW's tallilla oli tänään mahottomat tohinat. Art_zi on vaihtanu kalustoa kuplan myynnin jälkeen mutta ei mene murheetta tämäkään. Pääasia että saa satkun tallivuokralle katetta :)

 

Taitaa olla vikaa neulaventtiilissä, uusi tiivistesarjakin on jo heitetty kehiin.

Btw noita vanhoja voimavaloja ei välttämättä kannate ekalla startilla testata minkään palavan lähellä.

Link to comment

Hain maalikaupasta värikoodilla samaa sävyä, jonka otin vielä puolihimmeänä.

 

Pohjat vedin parilla erisävysellä harmaalla jotka hioin kerroksittain ja patinoimiseen käytin pienoismalli maailmasta tuttuja vanhennus kikkoja.

 

Tuohon reunaan laitan vielä tuota samaa tiivistettä mitä on lokareiden ja korin välissä.

Edited by tobbe`
Link to comment

Mitäs Iitat tykkää pidemmän päälle etanolista? Suuttimien mitoituksen kanssa sitten ihan uudet kujeet tuon viinan kanssa.

 

t. Mika

Kyllä se viina menee noiden Iitojenkin kanssa, mutta en jättäis sitä välttämättä talven yli makaamaan kaasareihin (tuppaa kiteytymään ja kohokammion pohjalle tulee sellaista kristalli "hiekkaa"... ja muutekaan tuo viina ei tunnu pitämään yhtään pidemmästä säilömisestä :)

 

Suuttimien kanssa mennään kyllä tosiaan ihan päälaelleen, ilma on noin puolet pienempi kuin pääsuutin...

Link to comment

Täällä ei tapahdu yhtään mitään. Pitäisikö lisätä ilmaa renkaisiin kevättä odotellessa?

Onkos nämä autot nyt siltä samalta kaverilta ruotsista joka päätti hioa yhdestä, mun mielestä komeimmista vw-gassereista maalaukset vekeen että saa switterin paremmin myytyä eteenpäin...?

http://static.skynetblogs.be/media/86488/587_ced5298c171008deebbd97258fe7b527.jpg

Tuosta kun kuvittelee nuo maalaukset pois.....?

Link to comment

Kyllästyin lyhkästen vetareiden suojaputkiin, kun niiden kansissa ei ole o-rengastiivistettä. Irrotin suojaputkien vaihteiston puoleisista päistä laipat ja vaihdoin paremmat kannet pitkistä vetareista. Oikeaoppista kaiketi olis ollut irrottaa valumötikät suojaputken ulkopäästä, mutta näytti niin työläältä, että valitsin helpomman tien. Sain laipat hitsattua takaisin mielestäni aika tarkasti entiselle paikalleen.

post-773-0-27345200-1423259877_thumb.png

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...