Jump to content

Talleissa tapahtuu?


Recommended Posts

Tuore hankinta, Puolen Miljoonan Kupla sai vähän hellyyttä viimeisen parin viikon aikana, maalipinnan hapettumat on poistettu ja kuluneita pisteosia kunnostettu ja toivottomia vaihdettu maltilla. Juhannus sopivasti niin pääsee ajelemaan.

07AB4B2A-5887-4B85-9013-B004B92A47ED.jpeg

Edited by REMI
  • Like 11
Link to comment

WBX koneen sylinterien/kansien asennus olisi helvettiä dementia potilaalle.....tahtoo olla iäkkäälle tavan tallerollekin, aika monta muistettavaa mutteria ja liitosta mihin pitää erilaisia liimoja laittaa, jotta pysyis litkut sisällä ja omilla puolillaan.....no toivotaan että tuo olis sen osalta nyt tuossa.

DSCN1408.JPG

Link to comment

Ei tapahtunut tallissa vaan juhannuksen tienoilla taipaleella... Suunilleen 100 km ennen Nokiaa alkoi kytkin luistamaan, mutkien kautta matka kahdella kuplalla jatkui kuiten Espooseen Keiteleen koneen pihaan saakka "kunnialla". Kiitos Juhan, molemmat kuplat sai tarvitsemaansa hoivaa, varaosat löytyi hyllystä ja työkalut sai lainaan, jeesiäkin tuli kiitettävästi 😄👍

65379493_10214865198050092_1516683214280720384_n.jpg

  • Like 3
Link to comment
On 6/30/2019 at 9:56 PM, Matti-Pekka said:

WBX koneen sylinterien/kansien asennus olisi helvettiä dementia potilaalle.....tahtoo olla iäkkäälle tavan tallerollekin, aika monta muistettavaa mutteria ja liitosta mihin pitää erilaisia liimoja laittaa, jotta pysyis litkut sisällä ja omilla puolillaan.....no toivotaan että tuo olis sen osalta nyt tuossa.

DSCN1408.JPG

 

 

Jotenkin tähän tyyliin niin ei vesien kanssa tarvitse lotrata.....

 

 

 

 

IMG_20190703_204355.jpg

  • Like 2
Link to comment

Rattiputkelle tein alakiinnikkeen hammastanko ohjausta varten ja laitoin putken paikoilleen niin pääsee tekemään rattiakselin loppuun ja saa ohjauksenkin toimimaan.

 

Takavaloille tehty reijät ja laitettu kokeeksi paikoilleen nämä, pitää vielä johdottaa.

 

Peileille tein myös paikat ja asensin paikoilleen, mietinnässä vielä että maalaanko ne korinväriseksi?

20190707_174640 (1024x576).jpg

20190707_174622 (1024x576).jpg

20190707_174546 (1024x576).jpg

20190707_170138 (576x1024).jpg

20190707_170122 (1024x576).jpg

20190707_170040 (1024x576).jpg

  • Like 7
Link to comment

Pesin ultralla kymmenkunta piiitkään varastoitua boschin kärjetöntä virranjakajaa...odotus lopputulemasta ei ollut kovin suuri, mutta tähän mennessä testatuista kaikki on toiminut ja ennakonsäätökin pelaa ! samoin rupisen näköiset ohjainpoksit (tyhjäkäynti tasain ja ohjain )pelaa myös, vaikka niitä on alkuperäisiä ja tarvike pokseja ,eli ei mennyt tää testi reisille kuten usein wanhan romun testaus menee..

DSCN1429.JPG

DSCN1432.JPG

  • Like 1
Link to comment

Kävin Ruhalan Seolla kahvilla ja kyselemässä jokkistekniikan sovittamisesta kuplaan. Kannattaa kuulemma suosiolla tehdä vesilaitevalmius, joten rälläkkä laulamaan. En tullut kysyneeksi mikä se vesilaite on mille kannattaa valmius tehdä, mutta oletettavasti jonkinlainen juoma-automaatti... 😂

 

Ei vaiskaan pakosarja ei mahtunut kyytiin.

20631A0F-D24E-486B-88E5-395E1DEA0AC9.jpeg

  • Like 4
  • Haha 1
Link to comment
10 hours ago, kari kittilä said:

Ghian etujousituksen vaihto tehty

Kuinka paksu sulla tuo iskaritorni on? Alkaa vaan näyttämään aika hurjalta jos siinä on se peruspaksu pääty ja ei mitään vahvikkeita.

Link to comment

Tuo jousitus on ollut vuodesta 2014 Ghiassa käytössä ilman mitään ongelmia ja pari kesää sitten vaihdoin vakio vehkeet takaisin kun aattelin käyttää coiloverit splittiin mutta laitoinkin siihen pallonivelkeulan niin laitoin nyt nämä takaisin Ghiaan, on vaan niinpaljon paremmat!!!!

NIIN ETTÄ EI MITÄÄN ONGELMAA.

Link to comment

Tuota iskaritornia voisi vielä paljon keventää vaikka laskee sille koko keulan dynaamisen kuorman. Tällä rakenteella kuormat tulevat kiinnityksiin ja niilläkin varmuus on moninkertainen.Tämä näin teollisuuskoulun pohjalta arvioituna.Itse en osannut edes turvavyön kiinnityksen kestävyyttä laskea, kopioin maahantuojan ratkaisun.

 

 

Link to comment
2 hours ago, kari kittilä said:

Tuo jousitus on ollut vuodesta 2014 Ghiassa käytössä ilman mitään ongelmia ja pari kesää sitten vaihdoin vakio vehkeet takaisin kun aattelin käyttää coiloverit splittiin mutta laitoinkin siihen pallonivelkeulan niin laitoin nyt nämä takaisin Ghiaan, on vaan niinpaljon paremmat!!!!

NIIN ETTÄ EI MITÄÄN ONGELMAA.

Ei nyt tarvitse hernettä nenään vetää. Eikös koko palstan idea ole keskustella ilmajäähyistä. Ja kokoajan vieroksun käsitettä oon käyttänyt ilman ongelmia. Ghialla kumminkaan tuskin olet kauheasti teräviin kuoppiin ajellut tai kymmeniä tuhansia ajanut että olisit oikean testin kestävyyden kanssa tehnyt.

 

Ja se eka kysymykseni jäi vastaamatta, eli kuinka paksu tuo sun iskaripääty on kun mielessä oli saada kokemuksia mikä riittä kun olen ilmaiskari-akselintekoa suunnittelemassa.

Link to comment
49 minutes ago, Tanhis said:

Ei nyt tarvitse hernettä nenään vetää. Eikös koko palstan idea ole keskustella ilmajäähyistä. Ja kokoajan vieroksun käsitettä oon käyttänyt ilman ongelmia. Ghialla kumminkaan tuskin olet kauheasti teräviin kuoppiin ajellut tai kymmeniä tuhansia ajanut että olisit oikean testin kestävyyden kanssa tehnyt.

 

Ja se eka kysymykseni jäi vastaamatta, eli kuinka paksu tuo sun iskaripääty on kun mielessä oli saada kokemuksia mikä riittä kun olen ilmaiskari-akselintekoa suunnittelemassa.

 

Kyllä se Ghian.keula kesti viime syksynä hyvän ruottalaisen tien montun iskaritolpan osalta vallan mainiosti.. semmonen heivautus oli että Ghian vakaaja otti huolella osumaa mutta iskaritolppa pysy nipussa.. eli musta turhaa epäilyä kestävyydestä..

Link to comment

Ei tässä mitään herneitä olla hengitetty. Tuo on ihan normi tehdastekoinen säätöakseli, muistaakseni paruzzilta aikoinaan ostettu enkä ole mitannut päädyn paksuutta( voin kyllä mitata tänään). On tolla kahden vuoden aikana melko paljon ajettu näitä Suomen teitä mitkä ei kyllä ole missään hyvässä kunnossa, niissä kyllä riittää pahoja monttuja sekä töyssyjä. En kyllä tiedä millaisen ajotestin tarvisit, Jyskälään en kyllä lähde koittamaan:)

Edited by kari kittilä
Link to comment

ehkä ei pitäisi ottaa kantaa mielipidekeskusteluun mutta... eiköhän tuossa pitäisi hakea se heikoin kohta? Ja se lienee tukivarren iskarinkiinnitys? Mun mielestä ei haittaa mitään jos se M12 (M10?) ruuvi menee poikki JOS on pohjaanlyöntikumit...

Link to comment

Talon lämmitysjärjestelmä on päivitetty vw luokkaan.....näyttäisi että vedet ja öljyt pysyy omilla alueillaan , paineet on erittäin hyvät kuumanakin (nostajien kanavasta mitattuna) T1 nokka ja kovat (type 4) nostajat. jos saa videon liitettyä niin aika terävältä kuulostaa....Yhdessä nostajan suojaputkessa oli öljytippa, se putki pitää korvata tarvike jousikuormitteisella. Muuten tuntuisi siltä että voi alkaa nostelee syncroon...

 

DSCN1508.JPG

DSCN1504.JPG

DSCN1507.JPG

Edited by Matti-Pekka
  • Like 1
Link to comment

Puolenmiljoonan kuplalla on ajeltu läpi kesän. Auto meni heittämällä museorekisteriin. Konehuoneen puolelle tehtiin sen kunniaksi päivitystä sytkäpuolelle: uusi puola, tulpanjohdot, tulpat ja 123-jakaja. Ei siksi että vanhassa setupissa olisi ollut ongelmia vaan siksi että ei kiinnosta säätöhommat vaan ajaminen. Jotain tehoetuakin tuosta oli: GPS:llä mitatut huiput nousi 114–>118 km/h 😀 Todella mukava ajella tällä.

25965AAF-4E3D-44AD-B5B6-DDC584D07A1C.jpeg

  • Like 5
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...