Jump to content

Talleissa tapahtuu?


Recommended Posts

6 hours ago, mikko k said:

Juu kyllä. Kannesta lähtee 44mm päältä, sitte 50mm käyrä ja siitä 57mm loput. Dynossa sit joskus näkee että tuliko hitti vai huti.. 😁

 

Tossa mun Wasp Stage 2 on 41-44-48 koot, Stage 3:ssa tais olla kutakuinkin tuon kokoiset kans.

  • Like 1
Link to comment
7 minutes ago, x-pj said:

Mulla on wasp, joskin 2

 

20200321_162057-1.jpg

Testattiin pari vuotta sitten Solaksen penkissä Wasp kakkosta ja ainakaan pikkumoottorissa (2276 cc) sillä ei ollut mitään vaikutusta. Vertailukohtana on 2” Gene Bergin putkisto

Link to comment
45 minutes ago, x-pj said:

Mulla on wasp, joskin 2

 

20200321_162057-1.jpg

 

Kolmella ulkoisella lohkolla pumpussa tilaa ei ole. Enkä viitsinyt ostaa waspia pilkottavaksi. ”Helpompaa” on lähteä alusta asti tekemään. Toisekseen, wheelie barsit ei olisi sopinut waspin kanssa.

Link to comment
2 hours ago, mikko k said:

 

Kolmella ulkoisella lohkolla pumpussa tilaa ei ole. Enkä viitsinyt ostaa waspia pilkottavaksi. ”Helpompaa” on lähteä alusta asti tekemään. Toisekseen, wheelie barsit ei olisi sopinut waspin kanssa.

Aivan, yhtään isompi pumppu ei tuohon mahtuisi.

Link to comment
On 3/7/2021 at 10:22 AM, Mäki said:

Testattiin pari vuotta sitten Solaksen penkissä Wasp kakkosta ja ainakaan pikkumoottorissa (2276 cc) sillä ei ollut mitään vaikutusta. Vertailukohtana on 2” Gene Bergin putkisto

 

Wasp 2 tai 50,8mm merged pakosarja kuulostaa aika isolta 2276cc koneeseen?

Link to comment
  • 2 weeks later...

Alkaa oleen kuskin ovi valmis. Vielä täytyy tehdä irroitettava peitelevy ovenavauspainikkeen päälle. Siittä sitten saa pois painonapin( kuplan takaluukun lukko) jos se hajoaa. Tosin ei alkup napit hajoile vissiin, ja onneksi sattui löytymään nos sellainen niin tuskin hajoo. Ja muutenkin tulee käytettyä kaukosäädin ohjattua  oven avausta ( pop out) niin lukkopesäkään ei kulu.laitoin mekaanisen oven avausnapin varmuuden vuoksi kun se nykyään vaaditaan. Vaikkakin sitä ei moni katsuri vaatisikaan .On kyllä tosi vähän tilaa noille kaikille oven sisällä mut just ja just mahtui eikä lasi ota kiinni😅

DD24B7C1-176D-4BD0-91C8-8DB013185174.jpeg

8E8CAA61-8D20-4C2E-AEB8-ED01847F74D4.jpeg

  • Like 9
Link to comment
25 minutes ago, 68teevee said:

Ikkunanpuitteiden tekoa eilen ja tänään. Täytyis tilata safariikkunan tiivistettä , vai olisko kellekkään jääny nurkkiin ylim?

 

 

Multa löytys yks tiiviste raamii, muistaakseni.. sitten on yks täyssarja niitä lasinnostohiluja eli mikä laitetaan karmiin ja koriin joiden avulla se ikkuna nostetaan ja lukitaan haluttuun asenton.. 

Link to comment
On 3/8/2021 at 6:57 PM, -Alex- said:

 

Wasp 2 tai 50,8mm merged pakosarja kuulostaa aika isolta 2276cc koneeseen?

Joo, kannattaa esim Pipemaxilla laskeskella mikä olis optimi koko. Veikkaan että ollaan lähellä 38mm putkea ton kokosessa moottorissa.

Link to comment
7 hours ago, Marko said:

Joo, kannattaa esim Pipemaxilla laskeskella mikä olis optimi koko. Veikkaan että ollaan lähellä 38mm putkea ton kokosessa moottorissa.

 

Tuossa olisi dynopapereiden pohjalta optimoitu pakosarja 2332cc, 13:1 puristussuhteiseen moottoriin optimoitu sarja.

3 stepillä tehty, putkikoot valittiin sen mukaan mitä löytyi järkevästi eli 44.5, 48.0 ja 50.8. Uusi dynotus kertoi että keskiteho

koko käytettävällä kierroslukualueella nousi, moottoriteho kantoi 500rpm pidemmälle ohi tehohuipun.

Moottoriin tehtiin samalla optimoinnit kokonaisuutena eli imusarjapituudet ja keskihalkaisijat säädettiin Pipemaxin antamien

arvojen mukaiseksi. Huipputeho ei noussut mitenkään merkittävästi mutta keskimäärin (area under curve) kylläkin.

Alkuperäinen pakosarja oli 44.5mm merged + stinger

 

PAKOSARJA.JPG

Edited by wp
  • Like 4
Link to comment

Muihin nähden aika pientä mutta nostinpa akun paikalleen ja elvytin Karmannin talviseisonnan jäljiltä käyntiin.  Nyt sitten vain odotellaan ajokelejä, +5 ei oikein houkuttele, mutta jos vaikka +12 ja vähän paistetta olisi niin sitten kyllä. Saa nähdä.

 

Link to comment
2 hours ago, Etelän Hetelmä said:

Ollaanpas siellä pääkaupunkiseudulla ronkeleita... +12 ja auringonpaistetta pitäisi olla ennenkuin volkkaria tallista ulos. Täällä Oulun seudulla Talvikupla on ollut ajossa läpi talvikauden...

 

Kyllä kyllä!

 

Eikä kyllä sielu KG:tä kestä suolassa uittaa .... lähinnä sen suolauskauden päättymisestä on kyse.

Link to comment

Tallissa tehty  katon keväthuolto ja maalaus. Viime vikolla käytin kuplaa myös huollon pihalla. Huomiseksi tilasin Kempeleeseenkin lumisadetta, niin saa kunnossapito lähteä liikkeelle.

thumbnail_20210330_204110.jpg

thumbnail_20210403_125623.jpg

Link to comment
42 minutes ago, mikan said:

 

300 heppaa kuulostaa aika eleettömältä. Yllätyin!

 

300hv ylittyy noin 1000rpm alueella. Ei sen pidäkään rykiä ja rynkyttää.. 😁 Video on lasin takaa kuvattu, joten metelikin on vaimeampi kun todellisuudessa. Ilman korvatulppia ei viitsi lähellä olla..

Link to comment
10 hours ago, Raihna said:

Mikko..tuliko paljonkin voimaa lisää.edelliseen verrattuna?

 

Noin 10hv/10Nm tuli huippuihin lisää. Ei siis mitenkään paljon, mutta olennaisempaa onkin että sekä teho että vääntö kasvoi koko kierrosalueella. Eli kokonaisuutena parempi/sopivampi kuin edellinen pakosarja kun mikään osa-alue ei laskenut.

  • Like 1
Link to comment
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...