Jump to content

Talleissa tapahtuu?


Recommended Posts

1 hour ago, Jagz said:

Valoja yritän saada toimimaan vaikka en ymmärrä sähköistä mitään. Joten mennään taas kaavalla -vaihdetaan osa kerrallaan - ja katsotaan jos alkais toimimaan. 😑

 

Eikös tuo ole aika helppo? Yksi on maa, yksi on pitkien johto ja kolmas lyhyiden? Yleismittarilla polttimosta että mikä on mikäkin, polttimon vastus on ~0,8 ohmia.

  • Like 1
Link to comment

Tuli hankittua ruuvipenkin väliin tuleva pieni palakantti ja samalla myös pähkäillyt että kutistin/venytin olis tosi kiva saada johonkin tukevasti kiinni vaikka niitä ei kauheasti tarvitsekkaan. Eli yli 10 vuotta nurkissa pyörineelle jätelavalta pelastetulle ruuvipenkille pitäisi löytää sopiva sijoituspaikka. Tallin pienet tilat aiheuttivat myös oman haasteensa eli siirettävät ratkaisut piti jättää heti pois suunnitelmista. Päädyin sitten tukevan pöydän puuttuessa väsäämään ruuvipenkin kiinnityksen suoraan seinään romuraudoista mitä nurkissa pyöri. Vielä pitäisi sopivat kiinnitys pultit/mutterit käydä hakemassa ja hitsata vielä varmuudeksi yksi poikkituki tuohon alustaan. 

Btw kuvassa näkyy myös edeltävä ruuvipenkki. 

20211211_215031.jpg

  • Like 1
Link to comment
On 12/11/2021 at 10:02 PM, Tanhis said:

Tuli hankittua ruuvipenkin väliin tuleva pieni palakantti ja samalla myös pähkäillyt että kutistin/venytin olis tosi kiva saada johonkin tukevasti kiinni vaikka niitä ei kauheasti tarvitsekkaan. Eli yli 10 vuotta nurkissa pyörineelle jätelavalta pelastetulle ruuvipenkille pitäisi löytää sopiva sijoituspaikka. Tallin pienet tilat aiheuttivat myös oman haasteensa eli siirettävät ratkaisut piti jättää heti pois suunnitelmista. Päädyin sitten tukevan pöydän puuttuessa väsäämään ruuvipenkin kiinnityksen suoraan seinään romuraudoista mitä nurkissa pyöri. Vielä pitäisi sopivat kiinnitys pultit/mutterit käydä hakemassa ja hitsata vielä varmuudeksi yksi poikkituki tuohon alustaan. 

Btw kuvassa näkyy myös edeltävä ruuvipenkki. 

20211211_215031.jpg

Mulla on kutistin venytin kiinni ruuvipenkissä. Pultti alle ja siitä leukojen väliin pultista. Saa hyllyyn pois tieltä helposti . 

Link to comment
  • 4 weeks later...

Huomasin että kerta 10v aikana tulee tehtyä Tölkkiin Wasseri moottori.

Nyt tuli ekaa kertaa Tölkin CT työn alle. Eli kasaus sykli kerta 33v, joten seuraava CT olis työ alla 2055 tätä vauhtia 😀

 

 

Tähän tuli nyt sitten:

1915ccm

WBXn DJ nokka kunnostettu,  Febin hydet ja 1.4 vippaset 

Kaasarina Empin Typ1 pict4

Ja jakajana 034 kärjillä (Old School Rulez)

Muuten 100% CT osaa sisällä ja päällä. 

 

Ykkösen vaihdin/y-haara liitos tufnuttaa pikkusen. Nyt sen tiivistys. Kyydin tilaus ensiviikolla mosalle kohti pohjoista ja case close

 

Ps. Kiitos kaikille ketkä osallistu puuttuvien CT-only osien metsästykseen / toimitukseen.

 

1642361862269214294012012226480.jpg

Edited by P_Valtonen
  • Like 5
Link to comment

Lyhyempi moottorin yli kulkeva malli vuorossa ensin. Käyrän pituutta ja reititystä silmäilty jarruputkesta taivutellun mallin avulla. Primäärien pituutta voi lyhentää tarvittaessa kollektorin puoleisesta päästä, säätövaraa löytyy tarvittaessa 60mm.

 

 

IMG_20220123_203534.jpg

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...
On 12/9/2021 at 9:57 PM, Jagz said:

Valoja yritän saada toimimaan vaikka en ymmärrä sähköistä mitään. Joten mennään taas kaavalla -vaihdetaan osa kerrallaan - ja katsotaan jos alkais toimimaan. 😑

IMG-20211209-WA0011.jpeg

Kannattaa penkoa sulakeboxiakin, mulla ei ihme kyllä vikonut ainakaan pahasti sähköt viimekesänä vaikka sulakerasian johtojen abikot oli 90% tässä kunnossa

 

IMG_20220208_013942.jpg

Edited by remykv
  • Like 2
Link to comment

Hitsailin ensimmäisen version muutamilla pisteillä kokoon ja sovittelin imusarjat sekä moottoria vaihdelaatikkoon päin. No go, 3-sylinterin putki pitää reitittää kokonaan uusiksi ja ykköstäkin taitettava keskeltä ulospäin. Takarungon putket ja niistä laatikon ja moottorin saumaan tulevat tuet eivät sovi, onneksi putkikäyriä on vähintään riittävästi. Toinen muutos joka saattaa tulla dynon jälkeen eteen on kollektorin muutos, uusi primäärien reititys ei ehkä jätä riittävästi varaa pelata niiden pituuksien kanssa.

 

IMG_20220219_140950_1.jpg

  • Like 7
Link to comment

En nyt minäkään yhtäkkiä löytäny että mihin tätä ois kommentoinu mutta kattoiko kukaan

National Geographigin sarjaa Car SOS tänään n. klo 1700 alkaen?
Ihan nätti pallis siinä oli teon alla mutta en ole koskaan nähnyt semmosta

vänkärinpenkin alta tulevaa grillihommaa missään?

 

Kuuluu vissiin siihen johonkin englannin johonkin camber tuunausfirman juttuihin mutta häh?
Valaiskaa mua jotka tästä jotain tiedätte kiitos.

Ja joo ei ole bussia niin jos tyhmiä kyselen niin saa sanoa senkin

Link to comment
On 2/19/2022 at 9:47 PM, wp said:

Hitsailin ensimmäisen version muutamilla pisteillä kokoon ja sovittelin imusarjat sekä moottoria vaihdelaatikkoon päin. No go, 3-sylinterin putki pitää reitittää kokonaan uusiksi ja ykköstäkin taitettava keskeltä ulospäin. Takarungon putket ja niistä laatikon ja moottorin saumaan tulevat tuet eivät sovi, onneksi putkikäyriä on vähintään riittävästi. Toinen muutos joka saattaa tulla dynon jälkeen eteen on kollektorin muutos, uusi primäärien reititys ei ehkä jätä riittävästi varaa pelata niiden pituuksien kanssa.

 

 

Muutokset pakosarjan alkukäyriin olisivat nyt valmiit, huomenna sovitus autoon.

 

 

 

 

 

IMG_20220226_175745_1.jpg

IMG_20220226_175729.jpg

  • Like 6
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...