Jump to content
Timppa

Talleissa tapahtuu?

Recommended Posts

Hazardous, jos ennättää sairaalaan.

Share this post


Link to post

No heh, kyse on siis kylmämustauksesta. Ei tässä nyt mitään kemistiä leikitä.

Share this post


Link to post

Toinen yritys näytti kuskin ovella onnistua joten nyt apparin oven vuoro..

 

 1876684.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post

22.04.2018 tämän ketjun sivulla 33 selostin 1970 tyyppi 3 Variantin kunnostusta. Waunu oli viimeksi katsastettu kesäkuussa 1994. Ajelin sillä 4713 km kesällä 2018 ilman isoja pulmia, mutta sitten käynnistäessäni syyskuussa konetta autotallissa, venttiili meni poikki. Talvikaudeksi olin suunnitellut muita volkkarihommia, mutta tämän koneen kunnostus meni kaiken edelle. Todella kokenut harrastaja suositteli koko koneen purkamista, ja niin tehtiin. Varastossani olleista, mitat täyttävistä osista otettiin käyttöön mm. Reissubussin alkuperäinen kampiakseli ja Belgiassa 2015 hajonneen 1776 koneen sylinterit, männät ja kannet. Aivan uudet venttiilinnostajat ja nokka-akseli ostettiin. Kone saatiin kasaan tammikuussa ja nokka-akseli ajettiin sisään samantien. Suurin muutos oli full-flow öljynsuodatuksen asentaminen, mistä ohessa pari kuvaa. Olen asentanut full-flown kuplaan ja pallokeulaan, mutta tyyppi 3:ssa se oli kaikkein haasteellisinta tilan vähyyden takia. Sai todella monta kertaa koeasentaa ja viilata tiellä olevaa metallia pois ennen kuin kaikki oli kunnolla paikoillaan. Mutta onpahan nyt moottoria suojaavaa öljynsuodatin. Maaliskuussa toivottavasti päästään säiden puolesta tien päälle, ja huhtikuussa sitten koeajo Helsinki - Oulu - Helsinki. Kemin Karavaanari; oletkos ostellut etelästä peräkärryjä? Voitaisiin taas hinata sinne Pohojoseen, kuten vuoden 2018 koeajolla...

IMG_0124.JPG

  • Like 2

Share this post


Link to post
8 minutes ago, mikko k said:

Melekooset lovet.. Lopputulosta orotelles.. 😊

 

Onhan noissa mitä vuolla, juuri tuossa karkeasti laskeskelin että noin 15cc tulisi valmiille pahkalle tilavuutta....

 

Share this post


Link to post
7 hours ago, Etelän Hetelmä said:

22.04.2018 tämän ketjun sivulla 33 selostin 1970 tyyppi 3 Variantin kunnostusta. Waunu oli viimeksi katsastettu kesäkuussa 1994. Ajelin sillä 4713 km kesällä 2018 ilman isoja pulmia, mutta sitten käynnistäessäni syyskuussa konetta autotallissa, venttiili meni poikki. Talvikaudeksi olin suunnitellut muita volkkarihommia, mutta tämän koneen kunnostus meni kaiken edelle. Todella kokenut harrastaja suositteli koko koneen purkamista, ja niin tehtiin. Varastossani olleista, mitat täyttävistä osista otettiin käyttöön mm. Reissubussin alkuperäinen kampiakseli ja Belgiassa 2015 hajonneen 1776 koneen sylinterit, männät ja kannet. Aivan uudet venttiilinnostajat ja nokka-akseli ostettiin. Kone saatiin kasaan tammikuussa ja nokka-akseli ajettiin sisään samantien. Suurin muutos oli full-flow öljynsuodatuksen asentaminen, mistä ohessa pari kuvaa. Olen asentanut full-flown kuplaan ja pallokeulaan, mutta tyyppi 3:ssa se oli kaikkein haasteellisinta tilan vähyyden takia. Sai todella monta kertaa koeasentaa ja viilata tiellä olevaa metallia pois ennen kuin kaikki oli kunnolla paikoillaan. Mutta onpahan nyt moottoria suojaavaa öljynsuodatin. Maaliskuussa toivottavasti päästään säiden puolesta tien päälle, ja huhtikuussa sitten koeajo Helsinki - Oulu - Helsinki. Kemin Karavaanari; oletkos ostellut etelästä peräkärryjä? Voitaisiin taas hinata sinne Pohojoseen, kuten vuoden 2018 koeajolla...

IMG_0122.MOV

IMG_0124.JPG

Ei taida tälle keväälle olla tuomisia, edellinen kärry nojailee tallissa seinää vasten mutta jos löydät Ghiaan koukun niin tuo toki tullessasi.

Share this post


Link to post

Viikonlopun saalis, mulle tehtiin säätöakseli ja metakelle laatikkojumppa.

20190224_141905.jpg

20190223_174144.jpg

Share this post


Link to post

 

Männän laki alkaa saada hieman muotoa karkean materiaalin poiston jälkeen

 

 

IMG_20190226_225153.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post

Tee jo se projekti topikki niin olis helppo seurata hyvää tekemistä yhdestä paikasta.

Share this post


Link to post

 

Hakevat lopullista muotoaan, näiden kanssa tulee lyhyt tauko kunnes tilatut jyrsinterät saapuvat. Viimeistelytyöstövaraa on muutama kymmenys, ainoastaan puristuskorkeus on käytännössä loppumitassa 25mm.

 

 

IMG_20190228_210839.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
13 minutes ago, Timppa said:

Pientä puunausta

 

 

Mukava nähdä, että sinäkään et ole parantunut 😀

  • Like 2

Share this post


Link to post
15 minutes ago, Ketsa said:

 

Mukava nähdä, että sinäkään et ole parantunut 😀

Joo, ikä ei aina tuo viisautta, ei passaa luovuttaa 😁

Share this post


Link to post

Nyt alkaa ovet kohta olla kohdillaan. Kuskin ovi jo pelaa hienosti.

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Penkeille tehty jalustat ja turvakaaria rakenneltu. Tein tuosta vänkärin ovikaaresta ylöskäännettävän ja pitää vielä tehdä penkin alustaan kippi, niin saa käännettyä sen ylös että pääsee menemään tuonne takatilaan.

20190127_201355 (1024x576).jpg

20190127_201439 (1024x576).jpg

20190304_205335 (1024x576).jpg

20190304_205347 (1024x576).jpg

20190304_205520 (1024x576).jpg

20190304_205537 (1024x576).jpg

20190304_205704 (1024x576).jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Askartelutuokio keskiviikolle, etupeltiin volkkarimerkin tilalle vdo 80mm mittarikehys, messinkilaippaaihio ja kirkkaasta akryylisestä mittakupista/flakehartsista tehty ”keulamerkki”. Hmmm... mulla olis barndoorin nos takavalon lasit, pitäsköhän tehdä samalla tyylillä takavalojen  kehyksetkin..😜😎

8BED7B2D-0A56-44D1-90B8-38A03680B9EF.jpeg

BCBB3A35-856F-404D-9859-590783BDFBD7.jpeg

Edited by 68teevee
  • Like 6
  • Haha 2

Share this post


Link to post

Kohta täytyy kääntää kylkeä kun alkaa paikat puutua?

kallellaan.JPG

Share this post


Link to post

Tuli todettua, että kattotelineet kuplaan on kalliita.

Piti alkaa itse tehdä, putken hinta 4,50€ / 2m.

Puurimaa olis tarkoitus laittaa, putkien pintakäsittely vielä mietinnässä...

 

20190316_163244.jpg

20190316_163257.jpg

Share this post


Link to post

Turvakaaret maalattu ja ensimmäisiä sähköhommia aloitettu, ootellaan vinkkareita ja älyboksia vinkkareille niin sais nekin asennettua.

20190316_162147 (576x1024).jpg

20190316_162158 (576x1024).jpg

20190316_162126 (1024x576).jpg

20190316_162114 (1024x576).jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Tein vielä illan päätteeksi vänkärin penkin alustaan kippisysteemin, huomiselle jäi vielä lukkojen teko.

20190316_204957 (1024x576).jpg

20190316_204931 (1024x576).jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Kattotelineen teko jatkuu...

 

Lisää putkea laitettu ja kehitelty kiinnikkeet.

20190317_105357.jpg

20190317_105412.jpg

Share this post


Link to post

Tulipa porattu 8 ruuvinreikää ja koeasennettu takavalot.

1886355.jpg
1886356.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post

Kattoteline saatu valmiiksi.

Kokonaiskustannus kaikkine tarpeineen n. 120€.

 

20190324_163851.jpg

20190324_164215.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Ei nyt varsinaisesti tallissa tapahdu mutta päässä ainakin..Tuossa olikin taas toisen otsikon alla pohjapanssari asiaa, ja siitä rupesin funtsiin että täytys varmaan tehdä jotain suojaa omaan rojektiin myös etureunan alle. Jos laittas tollaset rst putket jotka olis kiinni yläpäästään puskurissa , ja alhaalta jotenkin järkevästi johonkin . Piirtelin/photosoppasin deliveryn kuvan niin on helpompi kattoo onko tuhoon tuomittu idea, ja näyttää siltä että kai siihen on jotkut tollaset putket laitettava. Ei ehkä noin paksuja putkia ja tuon muotoisia  mutta kuitenkin..

7D709CFB-169A-48F5-B98E-3CF4360A0D4C.jpeg

Edited by 68teevee
  • Like 2

Share this post


Link to post
48 minutes ago, 68teevee said:

Ei nyt varsinaisesti tallissa tapahdu mutta päässä ainakin..Tuossa olikin taas toisen otsikon alla pohjapanssari asiaa, ja siitä rupesin funtsiin että täytys varmaan tehdä jotain suojaa omaan rojektiin myös etureunan alle. Jos laittas tollaset rst putket jotka olis kiinni yläpäästään puskurissa , ja alhaalta jotenkin järkevästi johonkin . Piirtelin/photosoppasin deliveryn kuvan niin on helpompi kattoo onko tuhoon tuomittu idea, ja näyttää siltä että kai siihen on jotkut tollaset putket laitettava. Ei ehkä noin paksuja putkia ja tuon muotoisia  mutta kuitenkin..

 

 

Ihan hyvä idea, voiko keulan alle meneviä putkia "litistää" esmes pyöräkotelolta taaksepäin, ei menettäis maavaraa turhaan.. 

Share this post


Link to post

Mulla ainakin on pyöräkotelon pohja se joka useimmiten ottaa kiinni. Akselin ja rungonpään kohdalla maavara on pienin, mutta siinä kohtaa pyörä jo nostaa autoa. Eli litistäisin putket jo heti kun ne menee auton alle. Kaikki riippuu tietysti jousituksen säädöistä. Mulla on perä ylempänä kun keula (kuten tuossa kuvassakin), joka pahentaa tilannetta.

Share this post


Link to post

Mulla kyllä iskaritornien alapäät ottaa eessä hittiä eniten. Keskellä rekisterikilpi toimii tuntoelimenä. 

Share this post


Link to post
6 hours ago, x-pj said:

Mulla ainakin on pyöräkotelon pohja se joka useimmiten ottaa kiinni. Akselin ja rungonpään kohdalla maavara on pienin, mutta siinä kohtaa pyörä jo nostaa autoa. Eli litistäisin putket jo heti kun ne menee auton alle. Kaikki riippuu tietysti jousituksen säädöistä. Mulla on perä ylempänä kun keula (kuten tuossa kuvassakin), joka pahentaa tilannetta.

Joo ei viittis kajauttaa esim älyttömän korkeisiin hidaste töyssyihin varapyöränkotelon pohjaa heti pilaten maalauksen. Liian korkeita tekevät noista töyssyistä , vai onko meillä liian matalia autoja🙄🤔😜

Share this post


Link to post

Eipäs tullutkaan eilen valmiiksi kun ei ollut riittävästi puristimia:( mutta nyt on alumiinikehikko asennettu ja pääsee mittomaan kankaan tukirimat sekä asentamaan loput osat.

20190325_181019 (1024x576).jpg

20190325_180948 (1024x576).jpg

20190325_181117 (1024x576).jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...