Jump to content

Varhais ovaali


JoniT

Recommended Posts

Kaippa tästä voisi tarinan aloittaa.

 

Auto on helmikuulta - 55 ja tullut Ruotsista paluumuuttajan mukana -63, mutta jäänyt kuitenkin rekisteröimättä Suomeen. Ilmeisesti kierrellyt pitkin pohjois-pohjanmaata josta päätyi Suomen Turkuun ja sitä kautta minulle. Joku on innokkaasti jossain vaiheessa aloittanut tekemään ja puhaltanut korin, mutta homma jäänyt kesken. 

 

Mitä tästä tehdään on vielä vähän auki, mutta eiköhän se siitä selkene. Ekana koppa pois ja grilliin. 

IMG_20190706_210613.jpg

IMG_20190914_185544.jpg

IMG_20190914_185525.jpg

IMG_20190914_185613.jpg

  • Like 4
Link to comment

Tuota kyseistä autoahan mä sille mun räbälle suunnittelin aikanaan, mutta yksinkertaisesti ei pystynyt sitä hommaan ku oli jo siinä vaiheessa liikaa romua tontilla ja sitten vielä kummiskin valaalla tahtoi uiskennella.. ei pysty kaikkeen.. mutta perhanan hyvä peli oikeasti ku sen omin silmin nähnyt.. 

  • Like 1
Link to comment

Räbähän on mulla vielä tallessa.. jos joskus innostu niin raiskaan splitin tai early ovalin sille.. mua ku ei hirveesti kiinnosta pussihousuleikit, oma nautinto tärkeintä eli tekee niinkuin haluaa.. Tonttiin ja rookkeri konttiin, räbä auki sitten baanalle

Nämä on kummiski vaan metallia

Edited by Urbantoy
  • Like 3
Link to comment

Joksus nähnyt ku korituenta tehty oviaukkoon saranoihin ja lukon vastakappaleeseen, muu kehikko sitten tukeutuen niihin ja etu/takaosaan.. ei tarvi hitsejä siivota näkyvistä osista, nii oisin minä tehnyt..

Muut hitsisiivoukset jää piiloon verhoilujen alle.. 

Mutta hyvältä näyttää silti, tukeva

Link to comment
16 hours ago, Urbantoy said:

Joksus nähnyt ku korituenta tehty oviaukkoon saranoihin ja lukon vastakappaleeseen, muu kehikko sitten tukeutuen niihin ja etu/takaosaan.. ei tarvi hitsejä siivota näkyvistä osista, nii oisin minä tehnyt..

Muut hitsisiivoukset jää piiloon verhoilujen alle.. 

Mutta hyvältä näyttää silti, tukeva

Saranapaikkoihin tehdyissä tuissa on sekin plussa että voi pitää paikallaan maalatussakin kopassa.

Link to comment
1 hour ago, Tanhis said:

Saranapaikkoihin tehdyissä tuissa on sekin plussa että voi pitää paikallaan maalatussakin kopassa.

Hyviä pointteja. Siinä ne nyt kuitenkin on, eikä varmasti petä🤣. Luulen että noiden hitsipaikkojen siistiminen vie projektin kokonaistyömäärästä aika minimaalisen siivun. Maalauksen kannalta tämä ei tosiaan kyllä ole paras ratkaisu. 

Link to comment
  • 2 weeks later...

Siinä määrin joutuu koria pälhimään että päätin hepata pari tukiputkea lisää. Takaa meinasin kiinnittää korikiinnikkeistä grilliin, mutta niille pitänee tehdä ennen nostoa vähän jotain... Tai sitten täytyy tehdä joku väliaikainen kiinnityspatentti jotta pystyy korjaan noi grillissä. Eiköhän se ennen lumia jo pyöri! 

IMG_20190924_183719.jpg

IMG_20190924_182805.jpg

IMG_20190924_182707.jpg

  • Like 1
Link to comment

Päiväkäynti Vesilahdelle tuotti kasan erittäin ensiluokkaisesti käsityönä tehtyjä peltiosia. Arvostan. Jos jostain voi sanoa että parasta mitä saa niin näistä voi. Nämä ukot ovat valitettavasti harvassa. Kiitokset vielä Mikalle pajan ja autojen esittelystä! 

 

Pohjan ainutta mätäpaikkaa aloin ehjäämään kunnes kaasu loppui. 

IMG_20191005_180909.jpg

IMG_20191005_181027.jpg

  • Like 9
Link to comment
  • 4 weeks later...

Pohjan odottaessa sopivia hiekkapuhalluskelejä, aloin työstämään koria ja heppailemaan lämpökoteloita paikalleen. Äärimmäisen hidasta puuhaa, kun on niin monta ehjättävää kohtaa niin pitää tarkkaan miettiä missä järjestyksessä mitäkin tekee. 

 

 

IMG_20191027_190033.jpg

IMG_20191027_190015.jpg

Link to comment
On 10/27/2019 at 7:44 PM, JoniT said:

Pohjan odottaessa sopivia hiekkapuhalluskelejä, aloin työstämään koria ja heppailemaan lämpökoteloita paikalleen. Äärimmäisen hidasta puuhaa, kun on niin monta ehjättävää kohtaa niin pitää tarkkaan miettiä missä järjestyksessä mitäkin tekee. 

 

 

IMG_20191027_190033.jpg

 

Alusta alle, niin menee laakista kohdalleen

  • Like 2
Link to comment
  • 1 year later...
  • 11 months later...
  • 1 month later...

Takahelma tuli myös korjattua. Olin jo vähällä tilata ruotsista uuden, kun oli niin hankalan näköinen ehjättävä. Täytyy sanoa että sitä se vähän olikin kun on kaareva vähän joka suuntaan. Onnistui kuitenkin lopulta ihan hyvin. 

 

Edit: kuvien järjestys näemmä mitä sattuu..

 

IMG_20211205_172944.jpg

 

IMG_20211205_153601.jpg

IMG_20211205_145607.jpg

IMG_20211209_184311.jpg

IMG_20211208_204538.jpg

IMG_20211209_184248.jpg

IMG_20211208_185217.jpg

IMG_20211208_185231.jpg

Edited by JoniT
  • Like 10
Link to comment

Oli jo tarkoitus alkaa niputtamaan takapäätä. Pyörittelin kuitenkin noita konehuoneen sivuhyllyjä käsissäni hetken ja totesin että taitaa olla parempi tehdä kokonaan uudet. Tiivisteen kourut pitää vielä naputella jostain ohuemmasta pellistä. Tässä olisi kyllä pistehitsivehkeet hyvät. Tekeeköhän niillä halvoilla puuilon yms. vehkeillä mitään?

IMG_20211212_200654.jpg

IMG_20211212_200716.jpg

IMG_20211212_200747.jpg

IMG_20211212_185647.jpg

Edited by JoniT
  • Like 5
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...