Jump to content

Uuden hitsauskoneen hankinta


Recommended Posts

Eli oon tässä jo jokusen vuoden suunitellut tuon esabin 150 migin vaihtoa vähän johonkin parempaan. Kyllähän tuokin ollut ihan toimiva kone ja saumaa saa aikaiseksi mutta tuollaista 170 minarc kemppiä kun muutaman kerran kokeillut niin tuntui aikalailla paremmalta.

 

Olen myös miettinyt tigin hommaamista mutta jos vaihtoehtona on ostaa tig tai parempi miggi niin mig täytyisi päivittää ekaksi.

 

Eli kysymys onkin että onko muita hyviä vaihtoehtoja tai yhdistelmä mig/tig max ~1200€ hintaluokassa kuin ...

-Kempin minarc mig evo 170 (~1000€) /

tai 200 (~1200€)

-esab caddy (C160i (~700€) 

tai C200i (~1150€)

 

Yksi mikä osui silmään on mig/tig (nostosytys)/puikko yhdistelmäkone Walliukselta mutta mahtaakohan tämä olla laadultaan lähelläkään kempin / esbain koneita.

http://www.wallius.com/wallius-i1800.html

tämän hintalappu näyttäisi olevan jossain 600€ paikkeilla ja siihen sitten tig kolvi päälle. Ja tietty kaasupullo pitäisi hommata vielä erikseen tigille. Tässä koneessa taasen etuna euroliitin kolvissa.

 

 

Link to comment

Terve

minulla on yrityksessä ja omassa pajassa ollut aika monen merkkistä ns. laatukonetta ja vähemmän laatukonetta, mutta  nyt on varmaan jo  reilut 10 vuotta ollut Migatronikin  automig  ..https://www.ikh.fi/fi/mig-hitsi-automig-273-mps-4tf-m79100011 ja saman merkin invertteri puikko/tig...en oikein ole löytänyt noista koneista mitään vikaa..ei ole tarvinnut korjata ja voi sanoo että paljon on hitsattu. Lisävarusteita ja varaosia olisi helppo hommata tuon myyntiketjun kautta , ehkä hieman ylihintainen budjettiin, mutta voisin tuollaisen ostaa käytetynkin.....

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...