Jump to content

Sini -66


Jagz

Recommended Posts

On 11/12/2023 at 8:10 AM, Kurre said:

Mikäs siinä alkuperäisessä oli vikana?
Jos huohotusta halutaan parantaa, olisi hyvä miettiä miten se toimii. -

Omasta mielestäni moottorin ilmanvaihtoon voisi suunnata katseet venttiilikoppiin nykyisen täyttöputken lisäksi.

Hengituksen avustamiseksi voisi myös käyttää alipainetta jota syntyy ihan itsekseen moottorin käydessä.

Jos henkeä ahdistaa, auttaako hengistyskone paremmin, kuin sukka suussa  ;-) image.png.5cf6d9235c39f65b3b5740af1da9e825.png

 

 

Omassa koneessani silloin joskus oli letkulähdöt venttiilikopista suoraan ilmanputsareihin.

Se ei ollut paras mahdollinen ratkaisu,  mutta silloin en tiennyt paremmin.

 

image.thumb.png.3d2ec530e450f0eb05b9b699453d83e0.png

 

Lähde: https://www.wayoutwestie.com/aircooled-tech/what-you-need-is-a-breather/

 

Ei alkuperäisessä muuta vikaa ollut kuin että se oli omasta mielestä ruma. Nyt moottori näyttää kliinimmältä.

Link to comment
  • 1 month later...
2 hours ago, Kurre said:

Saako kysyä miksi tuossa on sihti letkun päässä?

Onhan alkuperäisessäkin "venttiili".

 

Eikös tuon täytön saisi käännettyä niin että tuo letku lähtisi puhallinkopan puolelta niin olisi jo suoraan paremman näköinen. Toisaaltaan on kyllä mielenkiintoinen ratkaisu.

Link to comment
4 hours ago, Tanhis said:

Onhan alkuperäisessäkin "venttiili".

 

Eikös tuon täytön saisi käännettyä niin että tuo letku lähtisi puhallinkopan puolelta niin olisi jo suoraan paremman näköinen. Toisaaltaan on kyllä mielenkiintoinen ratkaisu.

Yritin laittaa,mutta sitten toi täyttöputki jää löysälle.

Link to comment
34 minutes ago, Jagz said:

Yritin laittaa,mutta sitten toi täyttöputki jää löysälle.

Sitten pari vaihtaria, joko prikka väliin jos pohjaa yläreunastaan. jos taasen alapään kierteet estää käännön niin sitten voi ottaa siivun pois alapäästä. Tietty voi sen kierreliimalla liimata oikeaan asentoon.

  • Like 1
Link to comment

Jee! Paruzzille oli vihdoin ja viimein tullut taas näitä savun värisiä takavalon kuoria. Vanhat alkoi olla melko sumuiset ja meinasin niitä alkaa kiillottelemaan. Autoglymin kiillotussetti ois maksanut 40e,uudet kuoret paruzzilta 6e. Laatu näissä ei oo mikään paras,mutta kyllä ne asiansa ajaa.

20240216_010811.jpg

  • Like 1
Link to comment

Taas tuli mutteria väännettyä.

Ensin alkoi ärsyttää likaiset iskarit. Ajattelin että irroitan ne ja putsaan ja maalia pintaan. No apparin puolen iskarista oli mennyt alempi pusla rikki (saattaisko olla siitä olisi johtunut märällä asfaltilla joskus perässä tuntunut voblaus?) 

No eihän sinne voinut rikkinäistä osaa takaisin laitta,joten hain uudet iskarit ja laitoin ne kiinni.

IMG-20240217-WA0025.jpeg

IMG-20240217-WA0028.jpeg

IMG-20240220-WA0013.jpeg

IMG-20240220-WA0024.jpeg

Link to comment



Oli muuten tiukassa toi iskarin alempi holkki tossa pultissa...


Pajavasara holkin toiselle puolelle tueksi ja toisella napakoita iskuja toiselle puolelle holkin kylkeen. Näin holkki laajenee ja irtoaa melko helposti sen jälkeen.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

  • Like 3
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...