Jump to content

Vilkut ei vilku T1, 1965


Recommended Posts


kaikki kytkennät on tehty 6V:na linkin mukaisen kaavion mukaan, mutta vilkut ei halua vilkkua.

 

bug_62.jpg

 

Vilkut vilkkuu epätasaisesti (auto ei ole käynnissä) ja jos laittaa ajovalot päälle niin ei vilku ollenkaan 😳

 

Vilkkurele ja kaikki muukin on alkuperäistä lukuunottamatta kierroslukumittaria, joka ei tässä asetelmassa ole kytkettynä.

 

Akku on uusi ja täynnä.
 

Olisko mitään ideoita, mistä lähtisin hakemaan ongelmaan ratkaisua?

 

olen vaihtanut (melkein) kaikki lamput uusiin ja tarkistanut, että lampun kannat ovat maadoitettuja (oli ensimmäinen huoli, kun kaikki on juuri maalattu ja massattu, ettei väkttämättä saa kontaktia).

 

Töötti ei toimi, koska maapiuha rattiputkesta irronnut Ja taitaa tööttikin olla pimeenä, mutta en usko että tämä vaikuttaa.

 

muuten toimii kaikki: parkit, lyhyet, pitkät (jalkakytkin), vain toinen jarruvalo (vasen toimii, help needed), rekisterikilven valo, mittarivalot, himmennin, laturi lataa ja auto lähtee käyntiin. Vain vilkkuissa on ongelmaa.

 

kaikki testit tehty ilman että on käynnissä, koska toistaiseksi vielä tankki irti. 

 

Link to comment

Eikös tuo vilkkujen huono vilkkuminen ole vähän niinkuin "ominaisuus" 6volttisessa, ei ainakaan mun -63sessa kovin häävisti vilku, jos ollenkaan mikäli kone ei ole käynnissä..

Tyhjäkäynnillä valoissa jarrupolsin pohjassa, valot päällä ei tahdo silloinkaan kunnolla vilkutella.. Kaikki katottu läpi aikanaan, oli uus akku jne.. 

Link to comment

Näin minä lähtisin selvittämään vikaa ns yksinkertainen versio.

-Ota rele pois ja yhdistä releelle tulevat johdot.

-Testaa viiksestä syttyvätkö vilkut palamaan kirkkaasti (ei vilkkuen kun rele puuttuu) ja ettei muut valot syty palamaan (hehkumaan) samalla.

-Jos vilkut palaa vahvalla valolla molemmilla puolilla viiksestä käytettynä niin sinulla on joko viallinen vilkkurele tai vääränlainen vilkkurele huomioithan että tietyt vilkkureleet pitää maadoittaa rungostaan että toimivat oikein. Ja vilkkureleiden suhteen ne uusituotannot kannattaa pääsääntöisesti jättää kauppaan ja etsiä autoosi kuuluva alkuperäinen rele jos sellaista ei ole tallessa tai sitten vanhan varaston varaosarele, niin kuulee myös äänestä että vilkku on päällä.

Edited by Tanhis
  • Like 1
Link to comment

Kyllä tuo on ominaisuus 6 voltin sähköillä josta on todella vaikea päästä eroon. Vuosien kuluessa johtosarjoihin tulee liittimien ja johtojen rajapintaan sen verran vastusta että ne kaikki kertaantuessaan saavat aikaan jännitteen laskun ja sitten tilanne on tyo, eikä ne edes uutena ole häävisti vilkkuneet tyhjäkäynnillä tai jos auto ei käy.

Koeta löytää jostain elektroninen vilkkurele se auttaa tilanteeseen parhaiten. 6v elektroniset voi olla hiukan hankalia löytää mutta kyllä niitä olemassa on.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
8 hours ago, metake said:


Koeta löytää jostain elektroninen vilkkurele se auttaa tilanteeseen parhaiten. 6v elektroniset voi olla hiukan hankalia löytää mutta kyllä niitä olemassa on.

Mulla on 2 uutta Hellan elektronista 6V relettä ylimääräisenä. Jos Harikko tarvii toisen, niin toinen vapaana jollekin, 30 € sis postikulut. 

YV tai o45 66 88 252.

Link to comment
1 hour ago, Luki said:

Mulla on 2 uutta Hellan elektronista 6V relettä ylimääräisenä. Jos Harikko tarvii toisen, niin toinen vapaana jollekin, 30 € sis postikulut. 

YV tai o45 66 88 252.

 

Suatko luki siitä releen kylestä numeron tänne palstalle,, vois katella josko semmonen tulis vastaan mätänet/piltema(sieltä ei kyllä hellaa löydy mutta voishan katella vastaavaa)/varaosaliikettä.. Hellan löydän kyllä PauHausista, itseasiassa pitä käydä kattoon portable induktionliesi mikä ollut reisussa ympäri eurooppaa nordkappia unohtamatta.. se vähän pätkyttelee välillä

Link to comment
  • 2 weeks later...
On 3/20/2020 at 11:45 AM, Hanpuusi said:

Onko piuhoja uusittu? Oman käsityksen mukaan 6V pitäisi aina käyttää paksumpaa kaapelia kuin 12V.

 

Ei vaikuta vilkkujen vilkkumiseen, mutta kaapelien lämpötiloihin vaikuttaa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...