Jump to content

Vessapaperihulluus


Recommended Posts

Just now, wp said:

 

 

Muurikan savustin ? Hyvä väri, sopisko kysyä savustusreseptiä ?

 

Saa tietysti.. Muurikalla pelataan ku santun kanssa turatessa unohtuu se liekin ylläpito tai sitten tulee liikaa liekkiä..

Suolaus fileelle mulla karkealla suolalla noin 30-35 min, aika reippaasti laitan, huuhtelen sitten fileet puhtaaks suolasta, sitten Muurikkaan jossa pari nyrkillistä puruja ja niiden päällä kolme sokeripalaa.. savustus oli tänään 41 min, eli aika siitä ku tökkään kylmään Muurikkaan fileet ja sähköt päälle.. pakkasella joutunu vähän pitempään pitään.. ja taas kesällä jonkun minuutin vähemmän.. Tuolla 41minuutilla jäi mukavan mehukkaaks.. ei yhtään kuivanu..  

Link to comment
Just now, Urbantoy said:

 

Saa tietysti.. Muurikalla pelataan ku santun kanssa turatessa unohtuu se liekin ylläpito tai sitten tulee liikaa liekkiä..

Suolaus fileelle mulla karkealla suolalla noin 30-35 min, aika reippaasti laitan, huuhtelen sitten fileet puhtaaks suolasta, sitten Muurikkaan jossa pari nyrkillistä puruja ja niiden päällä kolme sokeripalaa.. savustus oli tänään 41 min, eli aika siitä ku tökkään kylmään Muurikkaan fileet ja sähköt päälle.. pakkasella joutunu vähän pitempään pitään.. ja taas kesällä jonkun minuutin vähemmän.. Tuolla 41minuutilla jäi mukavan mehukkaaks.. ei yhtään kuivanu..  

 

👍 Perinteinen leppälastu vai joku muu, valinnan varaa on nykyään melkosen hyvin

Link to comment
9 hours ago, Urbantoy said:

 

Leppälastu on mun juttu, en viiti hifistellä.. perinteinen juntti ku oon

 

Hienompaa vai karkeampaa lastua ja liotatko lastut ennen savupellille laittoa ? 

Olen tottunut savustamaan ihan perinteisellä tulipesällisellä pöntöllä ja sähkösavustin on uusi hankinta,

tuntuu olevan vielä säädöt hakusassa. Välillä tulee lohesta mustaa tai sitten aivan liian vaaleaa...

 

Link to comment
3 hours ago, wp said:

 

Hienompaa vai karkeampaa lastua ja liotatko lastut ennen savupellille laittoa ? 

Olen tottunut savustamaan ihan perinteisellä tulipesällisellä pöntöllä ja sähkösavustin on uusi hankinta,

tuntuu olevan vielä säädöt hakusassa. Välillä tulee lohesta mustaa tai sitten aivan liian vaaleaa...

 

Mulla käytössä nyt Mustangin lastut, vaikka en oo mikkään Voorttimies.. kohtuu karkeeta niinkuin savustaja.. ulkona säilytettyjä eli kosteus on mitä on, en liota erikseen..

 

IMG_20200410_093640.jpg

Link to comment

Nonniin, grilli season open, grilli oli kyllä vähän räävittömässä kunnonna edellisen seasonin jäljiltä, pahimmat putsattu, ja kärryytetty pois, keväämmällä kunnon puts kuhan kelit lämpeenee.. näissä pääsbileissä ei valmistella sitä käkkäräkarvasen villalta maistuvaa lihhaa eikä muutaskaa pääsbile pashaa.. 

Mennään salaateilla ja tietysti hiilarilerssillä ja turun sinapilla santtua unohtamatta

 

 

IMG_20200411_152454.jpg

Link to comment
Just now, Tuomo Lehmikangas said:

Turun sinappi = virhe. Auraa sen pitää olla.

 

Pitää vanhat imee ekaks lerssin päällä, sitten voi siirtyä Auraan.. Toivottavasti sen valmistuksessa eivät kummiskaan käytä Aurajoen vettä.. sen jälkeen tarvii sitä maagista paskapaperia..

Link to comment

Täälä koronakaranteenipanokset kovenee.. neidolle kotiin toimitettu tanko painoineen ja joku japanilainen ruokapöytä ku salin jäsenyys.. nyt pääsee tämäkin riisitautinen ruipelo kokeilee tankoleikkiä... nyt vaan hernerokrokkaa niin jos kyykätessä tangon kanssa haisee paska eikä ruikuli oo tullu pöksyyn silloin ei oo koronaa.. semmonen.kotikutoinen koronatesti.. 

IMG_20200412_123629.jpg

  • Like 1
Link to comment
11 minutes ago, arvuuttaja said:

Jos tuloksia haluaa nopesti, niin voisi harkita vaikkapa synthol käsiä..

 

Minä luulen että mulla meni jo kiinnostus tuohon tangon kanssa leikkimiseen.. Hajun sain aikaiseksi, ei tullu plöröä housuun, ei koronaa.. 

Eikä näihin mun siimoihin tullu vielä solmuja olkapään ja kyynärpään väliin.. Taidan keskittyä siihen 345gramman peltilelun nosteluun, kevenee vielä tyhjetessään

 

Hyvvee pääsbilettä kaikille mussukoille. Stay safe.. 

Link to comment

Nytkun koronarotta aikana on trendikästä pitää tiedotustilaisuuksia.. 

Kenpeleen Keisari tiedottaa.. 

Doodahin ohjeiden mukaan vaippapöksyt hommattu.. eka kokeilulla tuntu niin kuin ois paska housussa sotkenu kuntopyörää.. maisemat vaan ei vaihtunu enkä saanu ajettua sykkeliä seinään vaikka yritin.. rupes jo tympäseen.. tunnin jälkeen piti keksiä järkevämpää tekemistä.. no sehän oli sitten vanha kunnon makrulaatikkoa.. nyt taas selviää ilman kuonokoppaa jonkun päivän ku ei tarvi kauppaan lähteen.. huomenna vaippapöksyt jalkaan ja koittas josko sen sais seinään ajattua.. ei ois montaa metriä matkaa.. 

Tiedotustilaisuus päättyy.. 

 

IMG_20200414_193815.jpg

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
  • 2 weeks later...

Tänään.piti tolskata grillin kas mutta tuulee sen verta hyvin meinaa liehuletti lähtee päästä.. 

No kevemnetään sitten vielä.. eiköhän.tota läskiä kerkee syödä pitkin kesää ja onhan.tuota vielä lanteillakin.. 

Kyhätään kakkakuulakeittoa sitten ite säveltäen.. jos menee viduralleen tuonhan voi kaadella kompostiin tai paskapönttöön... kokeillaan nyt näillä ja katotaan mitä tuloo..

 

IMG_20200425_183833.jpg

Link to comment

Keisarikunnassa on tehty kaappauskeittiössä karanteenissä näköjään.. kyllästyköhän neitokainen keisarin kevennettyyn ruokavalioon.. 

Tänään.on sitten vanhan liiton periaatteella Keep it simple tonnikalaleipiä uunista.. vähän kerkesin mennä hämmentään ku kolina kuulu köökistä.. sain juuston raastajan roolin 

IMG_20200426_140306.jpg

Link to comment

Kenpeleen Keisarikunta tiedottaa:

 

Tonnikalaleivät oli ihan maistuvia ja aika hyvin uppos.. Neito saa synninpäästön ku ilman lupaa meni köökkiin touhuaan.. 

Seuraavaks uhkaili mitä uhkaillu jo pari vuotta että hän vääntää poronkäristystä, pikku kina tuli ku yks tölkki santtua pitää laittaa siihen valmistusvaiheessa..

Mulla oli nopea ratkaisu, ostetaan pari laatikkoa santtua niin ei tarvi mun laatikosta käyttää santtua siihen käristykseen.. voin uhriutua sen toisen laatikon kanssa sitten ettei jää happanemaan..

 

Tiedotustilaisuus päättyy..

Link to comment
  • 10 months later...

Eka hälyt oli vuosi sitten ja kukkaan ei tajunnut.. riesa tästä tullee ja jatkuu.. Roomalaiset nauttii siitä hyvinä hetkinä nyt, kehä kolmonen pitäs muutenkin sulkea pysyvästi, aivot pysys omassa kammiossa.. Kesä alkaa olla menetetty.. Rokotushomma on jo kaikkien tietävä vitsi.. EU toimii toisin ku Israel.. siellä rokotettu jo kohta suurinosa.. rahalla saa rokotteetkin.. mutta EUlla menee rahat ihan jonnekkiin vittuun.. Vittu mitä touhua
 

Link to comment

Onhan tuo nyt jo huvittavaa kun huvimatkailu on kielletty mutta Vironpoika voi käydä vkl. kotona pyörähtämässä. Ja taitaa suurin ongelma olla myös halpatyövoiman yhteisasutukset kun löydään 50 äijää pyörimään samaan parakkikeittiöön. Ja hyvänä esimerkkinä tästä vain huoltovarmuuden vaatimasta liikenteestä joulun välipäivinä bongattu on latvialainen autonkuljetusauto traileri perseessä ajelemassa pohjoiseen. Kuka myötää että myi huoltovarmuudelle tärkeitä vanhoja autoja itä-eurooppaan.

Link to comment
44 minutes ago, Tanhis said:

Onhan tuo nyt jo huvittavaa kun huvimatkailu on kielletty mutta Vironpoika voi käydä vkl. kotona pyörähtämässä. Tämä loppui 27.1.

Ja taitaa suurin ongelma olla myös halpatyövoiman yhteisasutukset kun löydään 50 äijää pyörimään samaan parakkikeittiöön. Ja hyvänä esimerkkinä tästä vain huoltovarmuuden vaatimasta liikenteestä joulun välipäivinä bongattu on latvialainen autonkuljetusauto traileri perseessä ajelemassa pohjoiseen. Kuka myötää että myi huoltovarmuudelle tärkeitä vanhoja autoja itä-eurooppaan. Tavaraliikenne on ollut ja on edelleen sallittua riippumatta kuljetettavasta tavarasta.

 

Link to comment
5 hours ago, x-pj said:

 

Ei tuo x-pj taida ihan noin kummiskaan mennä ettei kotona vois pyörähtää ja takas Suomeen, ainakaan kumirattailla.. Kyllä täällä Suomessakin on muutakin kuin aivovuotoa ainakin ku kattoo tätä soosausta tällä hetkellä.. valuu aivot kusilaariin mullakin ku koittaa tajuta tätä järjenjuoksua mitä nämä päättäjät soosaa, ei vittu pysy kärryillä..
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomeen-saapui-viime-viikolla-laivalla-yli-6000-ammattikuljettajaa-joilta-ei-vaadittu-koronatestia-matkustajat-hamillaan-miten-ja-ketka-suomeen-paasevat/8079550
EUssa alkaa palaa hihat jo pikkuhiljaa muillakin kuin mulla.. Tanska kääntynyt jo Israelin puoleen että "myykää ne ylimääräiset rokotteet"
Tuohan on hyvä kikka Israelilta, ostetaan vitusti rokotteita ylihintaan, rokotetaan omaporukka, mutta ei rättipäitä ja myydään loput kovemmalla hinnalla takas EUhun, ei huono idea

Edited by Urbantoy
Link to comment
15 hours ago, x-pj said:

Tavaraliikenne on ollut ja on edelleen sallittua riippumatta kuljetettavasta tavarasta.

 

Niin eli pakettiautolla kun ajaa peräkärry perässä niin saa vapaasti liikkua. Ei tää nyt ihan näin ole taitanut mennä missään vaiheessa että pakettiautolla olisi voinut lähteä ajelemaan ympäri eurooppa kun kerran olet rahtari.

 

15 hours ago, x-pj said:

Tämä loppui 27.1.

Loppui ja loppui eli edelleen välttämätön työmatkaliikenne on sallittua ja testausta edellytetään, mutta ei vaadita.

Edited by Tanhis
Link to comment
2 hours ago, Tanhis said:

 

Niin eli pakettiautolla kun ajaa peräkärry perässä niin saa vapaasti liikkua. Ei tää nyt ihan näin ole taitanut mennä missään vaiheessa että pakettiautolla olisi voinut lähteä ajelemaan ympäri eurooppa kun kerran olet rahtari.

 

Loppui ja loppui eli edelleen välttämätön työmatkaliikenne on sallittua ja testausta edellytetään, mutta ei vaadita.

Täältä niitä voi lukea ei tarvitse arvailla https://raja.fi/rajaliikenne-ohjeet-korona

Link to comment
27 minutes ago, x-pj said:

Täältä niitä voi lukea ei tarvitse arvailla https://raja.fi/rajaliikenne-ohjeet-korona

Ei tämä ollut mitään arvailua. Vain totuus siittä kuinka helppo maahan on saapua näistä rajoituksista huolimatta.

 

Jos virolaisella työmiehellä on asunto suomessa niinkuin suurimmalla osalla kumminkin on niin hän ja hänen perheenjäsenensä saa matkustaa viroon ja takaisin esim viikonlopuksi. Eli voit edelleen matkustaa maahan liikenteenharjoittajan sääntöjen mukaisesti. Ja tällä liikenteenharjoittajalla tarkoitetaan noita tallinan ja tukholman lauttoja todistus kylläkin vaaditaan negatiivisesta testistä mutta tämän saaminen esim vironpuolelta ei ole temppu eikä mikään vaikka ei olisi edes testipaikalla käynyt. Ainut mikä on nyt estynyt on sellaisen työmiehen matkustaminen edestakaisin millä ei ole asuntoa maassa. Eli siis parakkimajoitus voidaan tosiaan lukea asunnoksi.

 

Ja ei tuo nyt niin kauhean hankalaa pitäisi olla eu-ulkopuoleltakaan matkustaminen maahan olla kun tuota linkittämääsi ohjetta lukee.

Esim suomessa oleskeluluvan omaava voi käydä lomareissulla missä päin maailmaa tahansa ja pääsee silti takaisin suomeen ilman suomessa testaamista jos hän näin itse päättää.

 

Ja tähän jos nyt otetaan vaikka malliesimerkki briteistä. Maahan saapuvien on oltava 10pv ehdottomassa karanteenissa joko paikassa jossa asuu tai ns coronahotellissa (tämä maksat itse) ja sen lisäksi 10k€ käteistä. Näiden lisäksi sinulta pitää ottaa kaksi negatiivista testiä ennen kuin sinut vapautetaan karanteenista.

Edited by Tanhis
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...