Jump to content

Etukolmion pohjan vaihto - vinkkejä kaivataan


Recommended Posts

Etukolmion pohjassa on jo ollut pari ruostereikää ja nyt on taas yksi (varmaan jossain vaheessa päässyt sisältä päin kastumaan, uusin "huoltoluukun" tiivisten pari vuotta sitten). Ajattelin vaihtaa pelkästään tuon pohjan koska kolmio muuten on minusta hyvässä kunnossa.

 

Miten tuo pohjepelti kannattaa irrottaa (vai kannattaako vaihtaa koko kolmio samalla)?

 

Kaikki vinkit ja ohjeet ovat tervetulleita, yritän sitten päätellä mitä minun taidoillani kannattaa tehdä :-j

 

Myös vinkit mistä saa laadukkaita kolmion pohjia ovat tervetulleita.

 

Edit: Auto on kupla -64

Edited by jmatto
Lisätty auton tiedot
Link to comment

Putsaa alue hyvin ja poraa tosiaan pistehitsit auki. Sitten metallitaltalla ja vasaralla (paineilmavasara on tässä kätevä) napauttelet pellit irti toisistaan. Sitten putsataan kaikki pinnat ja vastaavasti pistehitsaamalla (tulppahitsaus lienee oikea termi kumminkin) kiinni.

 

Taitaa kaikki tarvikepellit olla laadultaan yhtä hyviä tai huonoja, mutta niillä on tultava toimeen kun parempaakaan ei ole välttämättä järkevään hintaa saatavilla.

Link to comment

Kannattaa myös ensin tehdä reilunkokoinen kurkistusreikä kolmion sisään ja tarkistaa ruostevauriot kulmissa ja akselin kiinnityksessä, niin välttyy turhien osien hankinnalta. Nimimerkillä pari pohjapeltiä saattaisi olla myytävänä koko keulapalan vaihdon seurauksena..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...