Jump to content

Palstan hiekkalaatiikko


Recommended Posts

Kysehän on siitä, että millaista ”keskustelua” täällä sallitaan. Monessa foorumissa kuvatun kaltaiset sönkötykset deletoidaan armotta.

 

Tärkeää on muistaa ja huomata se, että on ok puuttua epäasialliseen kirjoitteluun tai tää muuttuu ylilaudaksi tai hommafoorumiksi. Ja sitä en usko haluttavan.

Link to comment

Varsin pitkän aikaa olin poissa volkkaripalstalta tai siis en lukenut sitä aktiiviisesti/säännöllisesti. Volkkariharrastus kun ollut vuosia tauolla ja kaikki ilmajäähyt "talvivarastossa" jo monta kesää ja talvea. Nyt kun taas on tullut vähän enemmän lueskeltua, niin samanlaista näyttää olevan meno ja aika pitkälti samat veijarit täällä kirjoittelee. Tykkään kyllä kun ei ole tiukkoja moderaattoreita, mutta totta kai joku raja sentään pitää olla.

 

t. Mika

Link to comment
17 minutes ago, mikan said:

Varsin pitkän aikaa olin poissa volkkaripalstalta tai siis en lukenut sitä aktiiviisesti/säännöllisesti. Volkkariharrastus kun ollut vuosia tauolla ja kaikki ilmajäähyt "talvivarastossa" jo monta kesää ja talvea. Nyt kun taas on tullut vähän enemmän lueskeltua, niin samanlaista näyttää olevan meno ja aika pitkälti samat veijarit täällä kirjoittelee. Tykkään kyllä kun ei ole tiukkoja moderaattoreita, mutta totta kai joku raja sentään pitää olla.

 

t. Mika

Taitaa moderointikin osittan sallia tämän höpöttelyn paristakin eri syystä. Esim miksi estää yrityksen omaa negatiivista mainoskamppanijaa = ongelma hoitaa itseään pikkuhiljaa pois pelistä. Ja tosiaan se haukkumisen määrä mitä foorumin moderaattorit saaneet osakseen kun tietyn henkilön useat salanimet bannattiin, on ollut vaikka mitä salaliittoteoriaa liikkeellä asiasta ja milloin kukakin on minkäkin kilpailevan firman trolli.

Ja se turhan länkytyksen määrä ja henkilökohtaisuuksiin menevät syytökset usealla harrastukseen liittyvällä kanavalla mitä foorumilta bannaaminen aiheuttaa. Eli jos bannaat tältä foorumilta niin joudut seuraamaan monta eri foorumia + facebookkia mitä et muuten seuraisi vain sen takia että tiedät mitä sinusta kirjoitetaan. Ja esim nykyaikana en itse haluaisi omaa koko nimeäni löytyvän googlella asianyhteydessä missä minua haukuttaisiin aiheettomasti valehtelijaksi ja velkansa maksamatta jättäväksi ihan vain sen takia kun olet jonkun randon foorumin ylläpitäjä.

  • Like 1
Link to comment
3 hours ago, Art_Zi said:

Oisko mitenkään mahollista käydä ne hIekkalaatikkokinastelut tämän ketjun alla.

 

 

 

 

Kannatetaan.

 

Lisäksi tähän samaan ketjuun vois varmaan lisätä tasaisin väliajoin jotain olemattomia myynti-ilmoituksia, ihan vaan vaikka niitä varten joilla on jokin ihmeellinen tarve jeesustella, vittuilla ja kommentoida toisten ihan asiallisiakin myynti-ilmoituksia, vaikka ei olisi minkäänlaista tarvetta tai aikomustakaan ostaa kyseistä tuotetta.

 

Nykyään kun harvakseltaan palstalla käy kurkkaamassa niin vähän tuntuu siltä että yksinäiset, syrjäytyneet tai muuten vaan ahdistuneet käyvät täällä purkamassa pahaa oloaan, tai hakemassa kirjeenvaihto/juttukaveria, varsinkin noiden myynti-ilmojen kustannuksella.

Ei lainkaan hyvä suunta minun mielestä.

 

 

 

 

  • Like 4
Link to comment
23 minutes ago, janskuk said:

 

Kannatetaan.

 

Lisäksi tähän samaan ketjuun vois varmaan lisätä tasaisin väliajoin jotain olemattomia myynti-ilmoituksia, ihan vaan vaikka niitä varten joilla on jokin ihmeellinen tarve jeesustella, vittuilla ja kommentoida toisten ihan asiallisiakin myynti-ilmoituksia, vaikka ei olisi minkäänlaista tarvetta tai aikomustakaan ostaa kyseistä tuotetta.

 

Nykyään kun harvakseltaan palstalla käy kurkkaamassa niin vähän tuntuu siltä että yksinäiset, syrjäytyneet tai muuten vaan ahdistuneet käyvät täällä purkamassa pahaa oloaan, tai hakemassa kirjeenvaihto/juttukaveria, varsinkin noiden myynti-ilmojen kustannuksella.

Ei lainkaan hyvä suunta minun mielestä.


Asiaan on reagoitu:

 

  • Like 1
Link to comment
6 hours ago, janskuk said:

 

Kannatetaan.

 

Lisäksi tähän samaan ketjuun vois varmaan lisätä tasaisin väliajoin jotain olemattomia myynti-ilmoituksia, ihan vaan vaikka niitä varten joilla on jokin ihmeellinen tarve jeesustella, vittuilla ja kommentoida toisten ihan asiallisiakin myynti-ilmoituksia, vaikka ei olisi minkäänlaista tarvetta tai aikomustakaan ostaa kyseistä tuotetta.

 

Nykyään kun harvakseltaan palstalla käy kurkkaamassa niin vähän tuntuu siltä että yksinäiset, syrjäytyneet tai muuten vaan ahdistuneet käyvät täällä purkamassa pahaa oloaan, tai hakemassa kirjeenvaihto/juttukaveria, varsinkin noiden myynti-ilmojen kustannuksella.

Ei lainkaan hyvä suunta minun mielestä.

 

 

 

 

Tämä. Päivittäin tulee palstaa luettua, mutta todella vähän kirjoitettua. On syvältä perseestä kun muutamilla hahmoilla on tarve kommentoida ja jeesustella myynti-ilmoituksiin ja melkolailla jokaiseen muuhunkin ketjuun, saati että aloitetaan paskanjauhantaa mitä tyhjänpäiväisimmistä asioista. Mutta "Vapaata keskustelua"-osiossahan on siis mahdollisuus aloittaa näitä omia ziisustelu-ketjuja tms., eli jos malttaisi mitenkään siellä lätistä kaiken turhan joutavan. (Pepen kommentti ilmoitusten suolaamiseen huomioitu, peukku siitä) Volkkari-scenessä on hyvä henki, mutta usein se haisee täällä ja pahasti. Kokemuksesta oppineena suosittelen myös toisinaan ottamaan sen kännykän selfie-kameran käyttöön ja katsomaan naamaansa ja kysymään, onko minun tarpeellista kirjoittaa tähän ketjuun jotain vai olenko vain provosoitunut tai pätemisen tarpeessa. (Itse kirjoitin tämän katsomatta peiliin, oliskohan pitänyt).

  • Like 1
Link to comment
13 hours ago, Tanhis said:

Taitaa moderointikin osittan sallia tämän höpöttelyn paristakin eri syystä. Esim miksi estää yrityksen omaa negatiivista mainoskamppanijaa = ongelma hoitaa itseään pikkuhiljaa pois pelistä. Ja tosiaan se haukkumisen määrä mitä foorumin moderaattorit saaneet osakseen kun tietyn henkilön useat salanimet bannattiin, on ollut vaikka mitä salaliittoteoriaa liikkeellä asiasta ja milloin kukakin on minkäkin kilpailevan firman trolli.

Ja se turhan länkytyksen määrä ja henkilökohtaisuuksiin menevät syytökset usealla harrastukseen liittyvällä kanavalla mitä foorumilta bannaaminen aiheuttaa. Eli jos bannaat tältä foorumilta niin joudut seuraamaan monta eri foorumia + facebookkia mitä et muuten seuraisi vain sen takia että tiedät mitä sinusta kirjoitetaan. Ja esim nykyaikana en itse haluaisi omaa koko nimeäni löytyvän googlella asianyhteydessä missä minua haukuttaisiin aiheettomasti valehtelijaksi ja velkansa maksamatta jättäväksi ihan vain sen takia kun olet jonkun randon foorumin ylläpitäjä.

Esim. http://www.jokkis.net/phpBB2/viewtopic.php?p=58167#58167

  • Like 1
Link to comment

Ehkäpä kaikille tulis hyvä mieli jos jokainen kirjoitteluun osallistunut kirjoittaisi jonkun ylistyslauseen noille "maasturi"n vietereille ja sen jälkeen tuo osakauppias kaikkine alter egoineen asetettaisiin ikuiseen banniin tältä palstalta ja kyseisiin vietereihin viittaamallakin saisi piiitkän bannin.

 

"Maasturi"kin saisi mielenrauhan kun kokisi tehneensä jotain jos ei ihan maailmaa mullistavaa niin ainakin härmän reisinkipiireissä kovinkin tunnettua ja pidettyä. 

 

Kansalaisaloitteena voisi vielä liputuspäivääkin ehdottaa niin olisi eläkeläisen hyvä olla.

 

UGH! Ei mulla muuta asian tiimoilta.

 

 

  • Like 4
Link to comment

Siniset venttiili jouset on parhaita.

Koe käytin uutta moottoria ja hetken päästä annoin vähän runtua. Kampi akseli katkesi. Kierto kanget vääntyivät. Männät sulivat. Työntö tangot menivät kieroiksi. Kampi kammioon tuli reikä. Keinu vivut halkesivat ja venttiiliit katkesivat mutta sinisellä raidalla olevat venttiili jouset olivat kuin uudet. Koneistamossakin ylistivät niitä, että olivat ainoat käyttö kelpoiset osat kyseisessä moottori vainaassa.

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment

Edellä oleva teksti on kopioitu julkisesta Facebook profiilista, enkä ota mitään vastuuta ko. tekstin paikkansa pitävyydestä! Halusin vain hiukan pöllyttää hiakkaa laatikolla. En ole työtön, en ole alkoholisti, olen selvin päin, joku vatipää on kyllä välillä valehtelijaksi omien todisteidensa valossa väittänyt, juridisista syistä en anna todisteita ketä tarkoitan, mutta kunnioitan palstan seriffejä tekemästään työstään enkä kritisoi mikäli viestini poistetaan... Muuten olen miltei täyspäinen, kai... 

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
1 hour ago, Janne Välilä said:

Edellä oleva teksti on kopioitu julkisesta Facebook profiilista, enkä ota mitään vastuuta ko. tekstin paikkansa pitävyydestä! Halusin vain hiukan pöllyttää hiakkaa laatikolla. En ole työtön, en ole alkoholisti, olen selvin päin, joku vatipää on kyllä välillä valehtelijaksi omien todisteidensa valossa väittänyt, juridisista syistä en anna todisteita ketä tarkoitan, mutta kunnioitan palstan seriffejä tekemästään työstään enkä kritisoi mikäli viestini poistetaan... Muuten olen miltei täyspäinen, kai... 

Anna janne sinäkin jo periksi.älä kommentoi.niin tämä loppuu

Link to comment
7 minutes ago, Urbantoy said:

 

Miks pitää sen sekopään antaa voittaa.. sitten tämä sotku on taas edessä jossain vaiheessa.. historia toistaa vaan itseään.. eli se jatkuu vaan, sama sekoilu..

Ei siihen tule loppua ikinä tällä tavalla.

Link to comment
Just now, JMM1 said:

Ei siihen tule loppua ikinä tällä tavalla.

 

Olen samaa mieltä.. ainut vaihtoehto on siirtää se sekoilija sinne yrityspuolelle maksusta.. ja kirjotusoikeudet vaan sinne

Mutta voidaanha tätä pallotella tässä ihan mielinmäärin, omaa pesäähän se vaan maalaa mustalla lateksilla ja kaikki näkee sen..

Edited by Urbantoy
Link to comment
4 minutes ago, Urbantoy said:

 

Olen samaa mieltä.. ainut vaihtoehto on siirtää se sekoilija sinne yrityspuolelle maksusta.. ja kirjotusoikeudet vaan sinne

Mutta voidaanha tätä pallotella tässä ihan mielinmäärin, omaa pesäähän se vaan maalaa mustalla lateksilla ja kaikki näkee sen..

Sitten varmaan kannattaa poistaa tunnarit .et tulee rauha palstalle taas.

Link to comment

Jonkun kerran joku jo tästä on vihjaissutkin, omalle palstalle saa helposti rauhaa blokkaamalla asetuksista tietyt tyypit.

 

Vielä kun väki lopettaisi quoten käyttämisen vastatessaan häiriköiden postauksiin, niin rauha laskeutuisi täydellisesti 🙂

BDAB2902-DE50-4089-914F-CA1254BB11D0.jpeg

  • Like 3
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...