Jump to content

Alkuperäinen moottori sittenkin?


Recommended Posts

Alan epäilemään että puolenmiljoonan kuplassa on sittenkin edelleen alkuperäinen moottori vaikka kuulostaa hullulta. Koneen numero 946xxxx on samban taulukon mukaan oikea keväällä 1965 valmistuneeseen autoon, tmä on ensirekisteröity 6.5.1965. Onko jostain muualta kuin tehtaalta mahdollista selvittää alkuperäistä moottorinumeroa?

Link to comment

Taikka jäljellä vain alkuperäinen kampikammio joka sekin loppuun aarporailtu tai meistetty toiseen lohkoon taitavasti numerot tai muuten esim samankuukauden aikana valmistunut kammio numero liippaa vierestä tms.

 

Jos ei oo numeroa huoktovihkoon kirjattu, ainoa tapa kysyä syntymätodistuksella, jos niitä vielä saa.

 

Avaa kone, kunto siellä sisällä ratkaisee.

Link to comment
1 hour ago, ARTO said:

Alustanumerolla kubelin valmustusajankohta haarukkaan, voi olla alle kuukauden ikäinen tai useammankin ikäinen syntymästä rekisteröintiin.

Kone ja VIN menee samaan haarukkaan eli molemmat maaliskuulta 1965. Tilasin tehtaalta syntymätodistuksen tänään, nyt niitä taas saa. Jos ensimmäisen omistajan muistiinpanoihin on luottaminen niin kone olisi avattu vasta 268tkm kohdalla ja nyt oltaisiin sen jälkeen menty jo 239tkm. Kuulostaa uskomattomalta vaikka onkin huollettu koko ajan ja ajettu vain kesät. Toki voi olla kuten sanot että vain lohko on alkuperäinen. Kone toimii ihan hyvin, ei tunnu ainakaan päittäisvälystä. Ei availla vielä vaan ajellaan menemään.

  • Like 4
Link to comment

Oisko sulla kuvaa laittaa vaikka siitä moottorinumerosta. Ei nuo kilometrit vielä mitenkään ihmeellisille kuulosta. Mulla oli -75 kupla joka oli ollut uudesta lähtien samalla omistajalla ympärivuotisessa käytössä kuopion suunnilla . Sillä oli ajettu noin 650tkm. Ekalla koneella oli ajettu 358tkm ja tehtaan vaihtokoneella loput. Edellinen omistaja oli merkannut jokaista tankkausta myöten kaikki ruutupaperivihkoihin , mutta missään välissä ei mainittu että olisi koneille tehty edes kansiremonttia. Tuo autohan tuli jälkeenpäin purettua ja pistettyä paaliin johtuen suuresta ruosteen määrästä ja siitä että alustan etukolmio repesi irti hidastetöyssyyn ajaessa. Pakko kyllä sanoa että nuo koneet oli avattaessa paremmassa kunnossa kuin useimmat alle 100tkm ajetut.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...