Jump to content

Heic kuva...


Recommended Posts

Uusi känny ottaa heic kuvia, vanhan jpeg formaatin tilalla. Näitä heikkejä taas ei palsta näytä ilmoituksissa suoraan. (Onnistuu niin että ottaa kuvan ilmoitusta tehdessä. Muuten tallentaa kuvat heikkinä  ja näiden ilmotukseen jälkikäteen lisääminen ei rokkaa)

 

Saako nää heikit näkyy, vai enkä vaan taaskaan osaa....?

Link to comment
43 minutes ago, P_Valtonen said:

Samsung S51 

 

Nyt olen onnistunut kääntää Heikit JPEG formaattiin kännystä. Ongelma osaltani siis ohi.

 

Mutta tuskin olen ainoa kellä tää tulee Heikki ongelma eteen palstan kanssa?

Oisko puhelin kuitenkin Samsung a51? 🤔

 

Kerro nyt kuinka teit sen, mulla on samsung a51 käytössä mutta en ole vielä kuvia laittanut palstalle. Onkohan samanlainen ongelma edessä?

Link to comment

S A - mikä lie. Numero on kuitenki 51

 

 

 

Kerro nyt kuinka teit sen, mulla on samsung a51 käytössä mutta en ole vielä kuvia laittanut palstalle. Onkohan samanlainen ongelma edessä?

**

 

Eli jos avaan foorumin ja teen jokun teksin ja haluan lisätä siihen kuvan, niin sen voi normaalisti lisätä tekstien sekaan lennossa kannyn kameralla. 

 

Mutta jos otat kuvat ensin (kalikka tallentaa nää Heic muotoon kännykkään), ja koetat lisätä tän aikaisemmin kojoittamaasi juttuun tai nyt työn alla olevaan. Kalikka liittää tän tiedostona, mutta esikatselu puuttuu lataus vaiheessa ja julkaisemisen jälkeen on tekstin seassa palkkina tms ikonina.

 

Se tässä kanssa sekotti, kun asiaa ihmettelin, että suoraan kameralla liitettynä juttuun kuvista tulee kännyn "kovalle" Jpeg. Mutta ensin tallennetuista Heic. Pikkusen paksusähköinssiä ihmetytti, kun osa kuvista oli eri formaatilla... wtf..... Halvatun hituvirta himmelit.......

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Googletin, oli mulle ihan uusi juttu. Samsungin kameraohjelman asetuksista voi vaihtaa kameran tallentamaan kuvat perinteiseen JPEG-formaattiin. Tämän jälkeen kuvat voi liittää normaaliin tapaan palstalle.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/High_Efficiency_Image_File_Format

Suhteellisin uusi juttu on kaiken kaikkiaan. Jos haluaa välttää ongelmat niin suosittelen kliksuttelemaan sen jpeg-tallennuksen päälle 🙂 Voihan se olla, että tuo yleistyy lähivuosina ja sitten varmasti tulee palstankin ohjelmistoon tuki.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...