Jump to content

79 Westfalia Helsinki


Recommended Posts

Tämmösen tollonkopin löysin mehtästä mätänemästä, pallokeuloja pari ollu mutta ne on ollu ja menny eikä ne edelliset olleet oikeen mistään kotoisin, toisin sanoen ei taidot eikä aika riittäneet laittamaan kuntoon. No tässä nyt suurin ahistus on ehkä sisätilat ja maalaus, joitten retusointi kyllä onnistuupi. Type 4 pannukakulla varustettu, sain senkin käymään sytkäosien vaihdolla, joku venttiili kantaa mutta se nyt on pitkässä kuusessa vielä tuo moottorin laitto. Sisätilat oli kaapistoltaan ehjät mutta se pääly viilu oli paskana osasta kaapeista ja tarvisi uusintaa. Maalit on tehty joskus vähä sinnepäin, tai siis ei maalit vaan ne pohjat, niin osasta paikkaa pullisteleepi ruoste läpi. Kuskin ovi ja liukuovi pahimmasta päästä, eli niissä tarvii ainakin varmasti peltiä vaihtaa, myöskin lattiassa pari paikkaa tarvii. Runkopalkit on tehty jostain ratakiskon vahvuisesta tavarasta, joten ne on kyllä just eikä melkeen buenot. Plus helmaa on vahvistettu jollain "levikkeen" näköisellä 5cm paksulla rautapalasella, eli rautaa on kyllä pohjassa enempi kuin ruostetta. Jos jollain löytyy sisustan hilppehiä tämmöseen Hesa-mallin westyyn niin saapi tarjota. Iso hommahan tässä on, mutta sen verta harvinainen kapistus että pakkohan se on entistää!

IMG_20200414_184124.jpg

IMG_20200414_154100.jpg

IMG_20200414_154043.jpg

IMG_20200414_150235.jpg

  • Like 6
Link to comment
36 minutes ago, Anssi said:

 

Mutta onhan se myös 25-45k € arvoinen hyvin tehtynä eli ei ne rahat ihan hukkaan mene

 

Ja muistaa ratakiskojen ja helmalevikerautojen laskevan hintaa myöskin jos do$$arit mielessä lähtee rakentamaan. 

Link to comment
1 hour ago, metake said:

Pälkäneeltä löytyy ainakin yksi Helsinki-sisustainen pallis, siitä saa varmaan tarvittaessa mallia jos on sellaiselle tarvetta?

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Juu onnistuu. Toki nyt se auto on semmoisessa paikassa että ei onnistu mut jahka sen saa taas liikkeelle.

Link to comment

Ihtelle minä tämän aattelin rakentaa, näitä ja juniksia/tölkkejä uitetaan kyllä rahan kiilto silmissä ulkomaille ihan tarpeeksi muutenkin nii jäis ees yks suomeen. Alunperin ollut semmoinen vihreä nii semmonen siitä toivottavasti tulee myös joskus

  • Like 1
Link to comment
17 hours ago, Anssi said:

 

Mutta onhan se myös 25-45k € arvoinen hyvin tehtynä eli ei ne rahat ihan hukkaan mene

 

Veikkaan kyllä että tähän saa myös jokusen kymppitonnin menemään jos tästä tuon 25k meinaa saada. Ei tässä kunnossa olevat montaa tonnia maksa rapakon takana ja sieltä saattaa löytää vähän parempi pohjaisenkin.

Itse rupeaisin rakentamaan tälläistä ekaksi ajokuntoon ja sitten homeet yms epämielyttävät hajut pois ja auton uudelleen tiivistäminen. Tuollaisesta lähtökohdasta on paljon kivempi edetä kuin ympäri tallia ripoteltua täys projektia.

  • Like 1
Link to comment

Pohjahan tässä on kohtuu ehjä, pari pientä paikkaa lattiassa ja etukaarten sisäosassa. Suurin työ on pinnoissa ja niiden uusimisessa. Eipä tällä kiirettä ajokuntoon laittamisessa ole, kun veroja perässä tonnin verran, jotka vanhenee vasta kolmen vuoden päästä. Laitellaan pikku hiljaa 

Link to comment

Onko täälä muuten jollain kokemusta noitten puuviilujen/laminaattien vaihdosta/kunnostamisesta? Nuo kaappien rungot on ehjät mutta päälliset ajan kanssa rispaantuneet aika rumiksi osittain. Uudet kaapistot maksaa niin vitullisesti että ei kannata edes ajatella sitä vaihtoehtoa. 

Link to comment
9 minutes ago, Pastori said:

Onko täälä muuten jollain kokemusta noitten puuviilujen/laminaattien vaihdosta/kunnostamisesta? Nuo kaappien rungot on ehjät mutta päälliset ajan kanssa rispaantuneet aika rumiksi osittain. Uudet kaapistot maksaa niin vitullisesti että ei kannata edes ajatella sitä vaihtoehtoa. 

Ei oo omakohtaista kokemusta viilun vaihtamisesta/asentamisesta, mutta mitä oon tutustunut aiheeseen, niin parhaaseen lopputulokseen taitaa päästä niin, että poistaa eka vanhan viilun, liimaa hieman suuremmaksi leikatun uuden viilun kohteeseen ja yläjyrsimen laakeroidulla kopiointiterällä leikkaa reunan täsmälleen alla olevan levyn muotoiseksi. Mattoveitsellä ja hiomisella pääsee kai myös hyvään lopputulokseen, mutta ei oo ihan niin suoraviivasta.

Link to comment
On 5/19/2020 at 7:24 AM, Tanhis said:

Veikkaan kyllä että tähän saa myös jokusen kymppitonnin menemään jos tästä tuon 25k meinaa saada. Ei tässä kunnossa olevat montaa tonnia maksa rapakon takana ja sieltä saattaa löytää vähän parempi pohjaisenkin.

Itse rupeaisin rakentamaan tälläistä ekaksi ajokuntoon ja sitten homeet yms epämielyttävät hajut pois ja auton uudelleen tiivistäminen. Tuollaisesta lähtökohdasta on paljon kivempi edetä kuin ympäri tallia ripoteltua täys projektia.

 

Tanhis oikeassa.. pitkä matka sinne 25kEeroon.. Oma Valas ku ui Jenkkilästä, siihen kulahti se 8kTollaria, ja noiden hinnat on karannut samallalailla ku junisten kanssa nykyään, käsistä eli tuokin ois varmaan siellä siinä 5-10kTollaria, ei edes huono aihio.. Mutta mulla kontista suoraan leimalle.. ja on sitä hilloa palanu silti ihan omiin tarpeisiin ja ei taida loppua näkyä, mutta mitä vitun väliä ku empä oo myyntilaitosta tekemässä.. Tuosta saan hyvän hautaarkun Keisarille jos Kenpeleen pastori vaan antaa tarpeeks hyvän sopivan ison montun.. 

 

Tulipa taas sekava kirjoitus,, ajatus lentää enemmän ku sormet pysyy näppiksellä.. Sori siitä

Link to comment

Ite ku abaut kaiken tekkee, tai ainaki on tekevinään niin pysyy ne kustannuksekki kurissa, sen verta pihtari ja köyhä että osat ja maalit on ainoat mitä ostetaan :) Tässä onneksi taitaa jyvittyä useammalle vuodelle nuo kustannukset niin ei niin paljoa ainakaan vielä ahista. Kerranki ois mahollisuus tehä ajan kanssa, katotaan miten hermo kestää ja millon ruetaan oikomaan..

Link to comment
On 5/21/2020 at 10:42 PM, Pastori said:

Ite ku abaut kaiken tekkee, tai ainaki on tekevinään niin pysyy ne kustannuksekki kurissa, sen verta pihtari ja köyhä että osat ja maalit on ainoat mitä ostetaan 🙂 Tässä onneksi taitaa jyvittyä useammalle vuodelle nuo kustannukset niin ei niin paljoa ainakaan vielä ahista. Kerranki ois mahollisuus tehä ajan kanssa, katotaan miten hermo kestää ja millon ruetaan oikomaan..

Vinkkinä voisin sanoa että ei ne peltiosat ole niin kalliita etteikö ne maksaisi itseään vähempinä vittuperkeleinä takaisin. Eli aina ei kannata ihan kaikkea tehdä itse.

Link to comment
10 hours ago, NO H2O said:

Voin sanoa että kun näitä jälkituotanto osia välillä sovittelee paikoilleen niin siinä on vahva itse tekemisen meininki 🤣

Juu tietyt pellit ja halvat jälkituotanto-osat olisi kyllä voinut jättää kokonaan valmistamatta. Onneksi nykyään suunta on enemmän laadukkaampaan kuin halvempaan suuntaan.

Link to comment

Sisustaa tuossa purin joku tovi sitte pois tieltä, nyt aika karskin näköinen sekasikiö, kun vuosien varrella ollut useamman värinen. Lattia oli onneksi tervattu sisältä, niin ei päässyt tuo lastulevy/muovimatto hirvitys tuhoamaan peltiä. Oli nimittäin aavistuksen märkää muhaa maton alla.. ja seinät luonnollisesti täytetty lasivillalla ja teipattu muovi päälle että varmasti muhii kunnolla..

IMG_20200524_174407.jpg

Link to comment
18 hours ago, Urbantoy said:

Mites verot Hellsingistä.. taitaa olla varmaan hoidossa ainakin sinnepäin.. 

Joo ei niitä ole maksettu edellisen omistajan toimesta vuosikausiin, sillä tässä ei olekaan kiirus tehdä kun niitten kuoleutumiseen menee aikansa. Toki aina vois rueta jumppaan runkonumeroita jostain hylystä mutten jaksa semmoseen rueta, ainakaan vielä

Link to comment

Minä tuossa setvitin yhden auton veroja.. Jos veroja on rästissä, verot vanhenee ensimmäisestä verolapusta lähtien vasta viiden vuoden päästä.. eli jos on 2015 vuodesta vaikka verot rästissä, ensimmäinen kuoleentuva erä koskee vuoden 2015 vuoden veroja jotka kuoleentuu 2020 lopussa, sitten 2021 lopussa kuoleentuu 2016 vuoden verot jne.. eli jos verot on rästissä 2015 lähtien.. 2020 verot kuoleentuu vasta 2025.. Ja rullaako ne verot kokoajan siinä Hellsingissä.. Myyjä (auton rekisteriotteeseen rekisteröity omistaja) voi katkasista ne verojen kertymän.. Eli se olis nyt tärkeintä että saat ne verot katkaistua tavalla tai toisella.. Bussfestin 2024 saa unohtaa jos oottelee verojen kuoleentumista tai sitten on kaivettava kuvetta ja maksettava verot pois.. Epäilen että vanha omistaja niitä hoitelee 

Edited by Urbantoy
Link to comment

Tekeekö muuten tommottis polttoainetoimisella lämppärillä mittää, onko ne minkään arvoisia kenellekkään vai heitänkö stenan koppaan. Sitten kans tuo kaasulämmitin, kannattaako rueta 40+ vuotiasta vanhaa Truman kaasulämppäriä kunnostaan vai nakkaanko senkin mäkeen, ei nimittäin kiinosta palaa hengiltä, näitä kun näkee netistä palavan alituiseen jostain syystä.  Toki tuo jääkaappikin on kysymysmerkeistä suurimpia sisustuksen suhteen, ei varmaan ole ihan kaikki freonit enään sisällä, kunnostaako niitä joku vai voiko tommoseen yksikköön vaan plug/playnä vaihtaa kaapin toiseen?

Link to comment

Bensalämppärillä voi huoletta heittä vesilintua, arpakuintoisen arvo noin 50€ max alkuperäiset putkistot yms. voi olla säilyttämisen arvoisia jos sinne rupeaa uutta asentamaan jossainvaiheessa. Kaasujääkaappi taasen on sen verran yksinkertaista tekniikkaa että se kannattaa ehdottomasti huoltaa. Siellä palaa käytännössä sytkärin liekki jolla se jääkaappi toimii. Letkut luonnollisesti kannattaa uusia ja testata tiiveys kuten myös liekkivahdin toimivuus. Ja olen melkovarma että näitä kun näkee palamassa niin 90% syy löytyy huonoista bensaletkuista tai bensaletkun liittimen irtoamisesta kaasarista tai b-pumpusta.

Edited by Tanhis
  • Like 3
Link to comment
14 minutes ago, Paadre said:

Tommonen se mullakin on, prikulleen mut jääkaapissa ei ollut minkäänlaista koneikkoa vaan se oli tehty toimivaksi jääpaloilla. 

 

Ei taida tossakaan olla koneikkoa alunperin.. veikkaisin että jääpala/hiilihappojää hökötys tuokin on ollut, mulla Valaassa samantyylinen mutta EarlyBaymalli..

  • Like 1
Link to comment
43 minutes ago, Urbantoy said:

 

Ei taida tossakaan olla koneikkoa alunperin.. veikkaisin että jääpala/hiilihappojää hökötys tuokin on ollut, mulla Valaassa samantyylinen mutta EarlyBaymalli..

Samaa epäilen kans. Mut onneks se on kohtuu helppo muuttaa koneellisesti toimivaks.

Link to comment
18 minutes ago, Paadre said:

Tuolta löytyy jotain höpötystä, aikas lopussa oltava kun on viimeisempiä juttuja mitä siihen tehny.

 

On luettu jo aikaa sitten, ei korvaa omalla silmällä tutkailua vaikka välillä sokia onkin.. voi tulla niitä Ahhaa elämyksiä

  • Like 1
Link to comment
16 hours ago, Paadre said:

Samaa epäilen kans. Mut onneks se on kohtuu helppo muuttaa koneellisesti toimivaks.

Emmää näistä mitään tiärä mutta jonkulaista koneistusta ritilöitten takaa näyttäs siellä olevan, ja jotain kaasuletkun tynkää kanssa.

Link to comment
6 minutes ago, Pastori said:

Emmää näistä mitään tiärä mutta jonkulaista koneistusta ritilöitten takaa näyttäs siellä olevan, ja jotain kaasuletkun tynkää kanssa.

Hyvä sit. Sulla on edystyksellisempi variaatio ku mitä mulla ja Urbaanilla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...