Jump to content

Auto syö latureita


Recommended Posts

Hei tietäjät!

 

Osaakos joku sanoa mistä johtuu, että vw-65 kupla kiristyshihnalla syö latureita. Aikaisemmin autossa oli tasavritalaturi, joka meni rikki. Ostin uuden, sekin meni noin vuodessa rikki. Ostin kolmannen - sama juttu. Vaihdoin pari vuotta sitten vaihtovirtalaturiin, joka tähän asti on toiminut hyvin. Nyt kävin ajelemassa vähän rallia, jolloin laturin sisään mahdollisesti pääsi vähän hiekkapölyä ja laturi itsestäänkin näytti yskivän hiiltä. Nyt laturi ei lataa juurikaan (aikaisemmin latausteho +14v tms, nyt 11v luokkaa). Onko korjattavissa ja jos kyllä - miten? Kaikki apu otetaan vastaan :)

 

T. Laturihamsteri

Link to comment
9 hours ago, Kemin Karavaanari said:

Puhallinkoppaan tulevassa taustapellissä on laturille jäähdytyskolo, se piti muistaakseni olla alas/alaviistoonkohan..

 

Toinen juttu vois olla aivan liian kireä hihna, vaan sen luulis syövän laturin laakerit ensimmäiseksi.

Nuo kannattaa tarkistaa. Mutta ei vika välttämättä ole autossa. Halpojen tarvikelatureiden laatu vaihtelee. Jotkut toimii hyvin vuosia ja toiset ei. Minullakin yksi vaihtovirtalaturi lakkasi lataamasta alle 10 tuhannen ajoilla. Vika oli säätimessä. Sen vaihtamalla sain taas toimimaan. Kannattaa tutkia mikä vika laturiin tuli. Säädin ja hiilet ei paljon maksa, jos vika on niissä. Toinen vaihtoehto on hommata aito boschin laturi. Tulee kallimmaksi, mutta on varmempi.

Link to comment

Kiitos hyvistä neuvoista -tsekkaan nuo.

 

Ja sitten jatkokysymys: Löytyykö pk-seudulta tai lähialueilta henkilöä, joka osaisi katsoa mikä laturissa hajosi (itse en osaa) - toki korvausta vastaan. Olisi kiva myös oppia korjaamaan laturi, jos se on helppoa. Näitä kuitenkin menee nyt yksi kerran kesässä..

Link to comment
8 hours ago, juhatra said:

Kiitos hyvistä neuvoista -tsekkaan nuo.

 

Ja sitten jatkokysymys: Löytyykö pk-seudulta tai lähialueilta henkilöä, joka osaisi katsoa mikä laturissa hajosi (itse en osaa) - toki korvausta vastaan. Olisi kiva myös oppia korjaamaan laturi, jos se on helppoa. Näitä kuitenkin menee nyt yksi kerran kesässä..

Juha Keiteleen koneessa mittasi minun säätimen kunnon ja sieltä ostin samalla uuden tilalle. Itse irrotin säätimen laturista.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...