M3K Posted June 17, 2020 Share Posted June 17, 2020 Terve, Onko kellään tietoa mitä öljyä kannattaa laittaa etuiskareihin ja kuinka paljon? No määränhän saa tietoon lorottamalla... Internet kohta selattu läpi. Ei mitään... Potilas 1302 -71 Toiselta puolelta öljyt oli siistit, mutta toinen puolisko oli härskiintynyt. Ja en halua ostaa nykyaikaisia iskareita. 😁 Kiitos! Quote Link to comment
JM Posted June 18, 2020 Share Posted June 18, 2020 MP puolelta iskunvaimennin öljy on varmaan se mitä haet. Quote Link to comment
M3K Posted June 18, 2020 Author Share Posted June 18, 2020 Se on varmaan, mutta niitäkin eri viskositeetillä mistä valita. Onko noissa jotain mineraali pohjaista hydrauliikka öljyä, vaihteistoöljyä tms. Itsellä noista luikkareista ei hirveästi ole tieto-taitoa/uskomuksia. Tiedän vaan, että luistaako vai ei. (yleensä ei) 😄 Kiinnostaisi tietää onko kukaan noihin perehtynyt tai noihin öljyjä koskaan vaihtanu. Onko ne patruunamallit olleet alusta asti saatavilla ja ainut korjausvaihtoehto... 🤔 Quote Link to comment
Ketsa Posted June 18, 2020 Share Posted June 18, 2020 En omakohtaista kokemusta, mutta niin erilainen kyssäri, eträ piti aihetta vähän googlata. Tämän jutun perusteella https://mgaguru.com/mgtech/suspensn/fs110.htm itse lähtisin kokeilemaan 32:lla hydrauliöljyllä. Tosin toisessa jutussa 32:lla lupailtiin urheilullinen tuntuma, eli jos vakiolta tuntuva keula hakusessa, niin ehkä pitäisi valita pykälää litkumpi hytikkaöljy 22. Itse aloittaisin tuolla 32:lla sillä, että minulla on ollut parissa perssonikeulaisessa kuplassa audi 80:n öljyiskarit ja ne olivat mukavasti jämäkämmät kuin 1302:n vakioiskarit. Meni homma miten meni, niin korkealta ei ainakaan putoa hytikkaöljyn litrahinnalla 🙂 Quote Link to comment
M3K Posted June 19, 2020 Author Share Posted June 19, 2020 Tuo oli hyvä linkki/vinkki Ketsa. Kiitos! Toinen hakusanalla "strut oil change" löytyi: https://grassrootsmotorsports.com/articles/can-you-upgrade-your-dampers-replacing-oil-inside/ mikä tuntuisi kättelevän tuota mainitsemaasi. Itsekkin tuota SAE 5 (ISO22) / SAE 10 (ISO32) linjaa pohdiskelin. Orkkis hakusessa, niin taidampa ehkä lähteä kokeilemaan tuota 5w linjaa leimalle ("urheilusarja" edessä tällä hetkellä alla) ja katsoa katsastuksen jälkeen kummalla jatkaa ajoa. 1 Quote Link to comment
M3K Posted June 19, 2020 Author Share Posted June 19, 2020 Ainakin pitäisi olla n.3dl öljyä. Toisesta iskarista oli vain 2.3dl jäljellä ja sen huomasi jo ulos vedettäessä vastuksen katoamisena... kuten arvata saattaa. Hölskyttelemällä vierekkäin vanhan 10w jämän kanssa näyttäisi silmämääräisesti löysemmältä. Eli kuvittelisin sen olevan 5w luokkaa. Quote Link to comment
M3K Posted June 19, 2020 Author Share Posted June 19, 2020 Laitoin nyt sittenki motulin sae 10w sisään testimielessä. Määrä 3dl. Tuntuma kohtalaisen napakka. Saa nähdä minkälainen ajossa. Uskoisin, että toimiva. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.