Jump to content

Recommended Posts

Kokeillaan nyt pikkusen kepillä, josko tästä joku kiinnostuisi. Itsellä iski motivaatio- ja budjettipula muiden heräteostosten takia. Toivottavasti tämä on vain hetkellinen mielenhäiriö. Virheetön näyttelypeli tämä ei ole, siisti kuitenkin. Kohtuullisen vähän hitsattu, muutamia rumimpia paikkoja siistin parhaani mukaan, mutta en niitä jaksanut alkaa kokonaan uusiksi tekemään. Tämä on melko hyvin pelastettu entisöinniltä, ihan pienellä vaivalla ei kannata alkaa pussihousuilemaan.

Auto on ajokuntoinen ja teknisesti toimiva, mutta puutteita on vielä jonkin verran. Sähköistä puuttuu muistaakseni siistimisen lisäksi enää töötti, pyyhkijät ja laturi ei lataa. Etuakseli on jonkin asteinen prototyyppi, jatkoin itse tukivarsia tuuman, koska halusin saada edessä kääntymään jotkin mopon pyöriä leveämmät renkaat. Ne veteli vähän sinne tänne vimpulaksi. Eikä mennyt nikkelipuikkoja edes tonnilla. Mutta nyt olen sen verran viisaampi, että näillä mitoilla renkaat on keskellä kaarta ja saattaa saada oikeatkin auton pyörät kääntymään. Taakse on tilattu säätölatat helpottamaan elämää, ne tulee kunhan limebug niitä joskus saa.

Moottori muistaakseni kansirempattu 1585cc, sille en ole tehnyt itse mitään muuta kuin hommannut jäähdytyspeltejä ja säätänyt venat. Hiukan nykii ja paukkuu ainakin kylmänä (kunnolla lämpimäksi en ole ajanut). Sytkää en ole säätänyt ja kaasariinkin on olemassa korjaussarja, jos vaiva onkin kiihdytyspumpussa. Laatikko ja moottori nostettu 2”, keppilinja omaa tuotantoa, saatu tunnelin sisään ja vaihteetkin löytyy vähintään kohtuullisen helposti. Painelaakeri ääntää, tais olla uusi hyvä kiinalainen. Nokkapalan stefa muistaakseni vuotaa. Toisen puolen vetarin suojaputki vuotaa laatikon päästä jostain välistä.

Sisustasta on jäljellä likaiset ovipahvit ja risaiset penkit. Matot ja kattoverhoilu puuttuu. Ovien tiivisteet puuttuu. Tuulilasi rikki. Yksiosaiset lasit ovissa. Toisen puolen olen saanut toimimaan jo kunnolla ja halutusti, toinen jääny toistaiseksi kesken. Lämmönvaihtimet jäi pois, joten ostin jonkun diisselilämppärin huurteenpoistoa varten. Astinlaudat puuttuu. Löytyy myös keskeneräiset mossen 16” vähän rajumman levyiset vanteet.

Tämä olisi helppo projekti loppuun vietäväksi, joka joutaa parempaan kotiin, ainakin hetken aikaa. Papereita ei ole, eikä autoa myöskään löydy traficomin tietokannasta, joten nykypäivänä helppo homma täyttämällä pikkuruinen lomake ja sillä selvä. Hp. 10 000e. Hintapyynti perustuu puhtaasti kuittien määrään ja omakustannehintaan (tämän pidemmälle en halunnut enää laskea), ei työmäärään tai mihinkään muuhunkaan järkevään. Vittuilu on sallittua mutta teeppä se sitten vaikka puhelimella. Samalla voit tehdä itseäsi miellyttävän tarjouksen. Ilmaiseksi en tätä kuitenkaan luovuta, joten voit unohtaa ne 5ke tarjoukset, konkurssia en ole tekemässä.

Vaihdossa voin kelpuuttaa tulevaisuutta ajatellen halvemman projektin; ovaalin, varhaispalliksen tai juniksen (lavallinen tai umppari). Valkokilpisen enduron tarvitsisin. Tai smoton. Tämä käynee myös osamaksuna tontista Turun seudulta (alle 1ha en huomioi enkä edes kuse kohti). Vaihdossa saa tarjota muutakin järkevää tavaraa, mutta muistathan että tili alkaa olla tyhjä, eikä muijakaan suostu ihan älyttömiä asioita sponsoroimaan.

Toni Koli, 040-5797069, tonikolifmx@gmail.com. Puheluihin ehdin harvemmin vastata, laita viestiä perään niin soitan kyllä takaisin. Yyvee ja muutkin savumerkin tapaiset tavoittaa. Kysele lisää, kerron mielellään

.etu.thumb.JPG.d31784b3c1b19876c0ee14998f541e99.JPGtaka.thumb.JPG.3c0f94b26f1c64818745f3e38686253e.JPGmotori.thumb.JPG.6b28b3a8a0a197876f3d01c97f60a767.JPG1786324713_sis.thumb.JPG.87b64810703940823705596b6a19f36a.JPG1986697954_sis2.thumb.JPG.81a93112db8ec9a5b4330c7e367d2f7b.JPGalta2.thumb.JPG.73570ea10a9c75e0c0bf9c49c10ceb6c.JPGalta.thumb.JPG.fd5eac50e631fdffb75cfaeb2eef3155.JPG

Edited by tonikoli
  • Like 2
Link to comment
  • 1 month later...

Eipä ole tämä nähnyt päivänvaloa sen enempää mitä pienistä ikkunoista talliin paistaa, jokusen kerran olen myös avannut ovea sen verran, että olen tallin vessassa käynyt paskalla.

Motivaatiopula vaivaa siis edelleen. Tonttikin saattoi löytyä. Taitaa siis se vähäinenkin ylimääräinen aika kohta loppua kesken. Diisselilämppärin annoin kaverille tölkkiin, oli liian massiivinen kuplaan. Ehkä joku päivä hommaan pienemmän version, tai sitte en. Löytyis myös ylimääräinen subarun vapari ej20, jos oikein hurjaksi haluais ryhtyä. 

Tonni hinnasta pois, joko löytyy ostohousuja? 

Link to comment
  • 3 months later...

Ajelinpa viime viikolla kuplan tallin pimeydestä halliin nosturille ja masentelin säätölatat paikalleen. Samalla korjasin laatikosta öljyvuodon ja lutrasin uudet öljyt sisään. Jotain muutakin neppailin, mutten muista mitä. Omituinen hetkellinen motivaatio pilkistelee jostain kulman takaa. Saatanpa joku päivä askarrella sähköt loppuun ja käydä tämän vahingossa leimaamassa, ellei ala tällaisena kelpaamaan. Rahanipulle olisi kyllä tällä hetkellä tarvetta, joten tarjouksiakin  kuunnellaan järkevissä rajoissa.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Ulkoilutin hiukan ja käytin kylvyssä. Ilmaiseksiko näitä vehkeitä pitäis pois antaa, jotta pääsee eroon? Nettihautomossa hinta on enää 7800e. Kiinnostusta on, mutta rahaa ei näytä persaukisilla kuitenkaan olevan. Tuolla hintaa tulee jo niin monta tonnia takkiin, ettei kauheesti enempää viitsisi tinkiä. Pitänee varmaan vihdoin alkaa sijoittamaan johonkin ihan muuhun kuin volkkareihin..

DSC_0935.thumb.JPG.5f30534670e57747aab6d60f60f1c9ee.JPG

  • Like 1
Link to comment

Kun lukee tuon ensimmäisen postauksen vika/puutelistan läpi niin en ihmettele heikkoa kaupankäyntiä. Pahimpana auton papereiden puute. Haet siihen itse leiman niin taatusti menee kaupaksi.

  • Like 3
Link to comment

Kysymyksen oli tarkoitus olla retorinen ja herättää vaan ajatuksia, mutta ei kyllä päässyt yllättämään, että vastauksen sain. Tonni ylimääräistä, viikko aikaa ja motivaatiopuuska, niin tämä olisi leimattu. Niitä ei yksinkertaisesti ole, joten turha jossitella. Kyllä se tuolla tallissakin säilyy, tälleen kevätauringon lämmössä vaan vähän harmittaa, että menee hieno auto aivan hukkaan. Ymmärrän kyllä että paperittomuus pelottaa, mutta asiaan perehtyneenä en sille enää nykypäivänä keksi mitään syytä.

 

Tosin näyttää porukka rekisteröivän ja leimailevan näitä vehkeitä ilman moottoreita ja tallista ulos ottamattakin, joten toisaalta miksei sittenkin. Mitään tekemättä myyntiin ajokuntoisena ja ilman puutteita. Vaan eipä sovi omaan tyyliin toimia ja tehdä kauppaa.

Link to comment

Ei vittuilua vaan ihan ostavan osapuolen murheita ymmärtääksesi. Autossa ei ole sisustaa ~1000€ menoerä jos itse teet osan. Kone arpa vaikkakin käyvä mutta laturi rikki ja käy huonosti, mahd parin tonnin menoerä. Laatikko vuotaa rohisee ja muutenkin arpa ~500-1000€ menoerä. Ei rekisteröity, ottaa muutaman satkun ja auton arvon verran jännitystä aiheeseen liittyen. Hitsatut tukivarret, oikein tehtynäkin nämä vähän jännittäisi ja jos sattuu löytymään asiaa ymmärtävä rekisteröintikatsastaja niin varmasti tarvitsee etsiä jotain tehdasvalmisteista tilalle, eli 200-500€ menoerä. Tiivisteet ja muut random tarvikkeet ottaa sen 500€ aika nopeasti ja kaikkeen vielä reilusti omaa aikaa.  Nuo kun ynnäät yhteen ja lisäät pyyntihintaan ja katselet mitä valmista samalla rahalla olisi kaupan niin sum summarum suosittelisin laittamaan itse kuntoon ja myymään valmiina jos ei akuuttiin rahapulaan tarvitse myydä. Ja se nyt vain on niin että vaikka autoon olisi kuinkapaljon laittanut rahaa niin ostaja ei välitä siittä vaan katsoo muiden vastaavien markkinahintaa ja veratailee.

  • Like 8
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...