Jump to content

Mikä on suomen harvinaisin volkkari?


Guest Eino N

Recommended Posts

Guest Eino N

Minkä olette nähneet tai mistä olette kuulleet? Erikoisempia malleja ei kai täälä ole?

 

Aloitetaan nyt jostain, serkkupojalla on 50 kupla, ekoja maahan tuotuja.

Link to comment

Mikko H,

 

löysikkös sä jostain neljäkuutosen raadon taannoin?

 

 

Mun laikka-avo on suomen harvinaisin. Niitä ei oo kun yks.

Jos on kellään yhtään harvinaisempi, niin on oltava lukumäärältään nolla.

Se on sit jo niin harvinainen että mä en ainakaan oo koskaan nähny.

 

;)

 

Jan

Link to comment

jos tähän keskusteluun hyväksytään vain vw-tehtaitten sarjatuotannossa olevat eikä esim tyyliin kaikki erikoispajojen tekeleet- tehtiinhän heinolassakin alle 50kpl kuplia= super rare kpl mitoituksella katsottuna jne...

 

eli sohastaan hiukan muuraispesää lisäkommnettien toivossa!!!

 

alkuvuodesta 1978 karmannin koritehdas osnabrücissa valmisti sarjan avokuplia usan markkinoille champagne edition 2 nimellä. kyseisiä avokuplia valmistettiin kahdella korivärillä. sininen oli jo vuodelta 1975 tunnettu väri, kun taas tää persikanpunainen oli samalla ekaa ja viimeistä kertaa made in germany kuplassa suihkittu väri. näitä siis valmistettiin 3 kuukauden aikana 1/dealer/koriväri. usassa silloin oli vw-jälleenmyyjiä noin 1000kpl. jokainen heistä sai yhden kutakin. siinä kaikki. lisäksi californian vw-liikeitä varten perusjenkkiversioihin tehtiin tarvittavat muutokset jo tehtaalla jotta täyttäisi ko osavaltion säädökset. näitä tehtiin reippaasti alle 100kpl/koriväri. tarkemman dealermäärän saan laskettua lähipäivinä.

 

jos sanotaan suomessa olevan tälläisen alle 100kpl valmistetun mallin/korivärin, kait se aika harvinainen oikeesti on vai kuinka?!

 

lisädataa -> http://www.sebeetles.com/champagne2.htm

Link to comment
Guest Eino N

samaan tyyliin ajateltuna vakioita 65 kuplia tuli maahan 18000 joista valkoisia ehkä kymmenenosa? Siis 1800kpl. Näistä maaliskuussa tuli 1/12 osa eli noin 150? Niistä ehkä 10%ssa oli jenkkipuskurit = 15 autoa. Näistä ainakin yksi jäljellä suomessa!

Link to comment

oliko noi 65 valkoiset tehtaan special edition (s-code) nimikkeen alla vai ei?? entä tehtiinkö noille valkoisille suomijenkkipuskuriharvinaisuuksille tehtaan puolesta omat myyntiesitteet?? oliko noi valkoiset perusvarustelultaan selkeesti erilliset/runsaammin varustellut kuin esim punaiset yksilöt??

 

ilmeisesti ei!

 

kun taas champagne edition 2 tuntee tehtaan papereissa S765 special edition merkinnän. 78 avoille tehtiin usassa myös kaksi erillaista myyntiesitettä. ensimmäinen perusversioille joita sai dealerit vapaasti tilattua millä värillä tahansa ja kpl määrää ei rajoitettu. cha ed 2 mallille tehtiin erikseen oma esite ja dealereitten lisätilausyritykset eivät johtaneet mihinkään. päätetty valmistemäärä ennakkoon ja sillä selvä, kuten orkkis cha ed 2 myyntiesitteessä lukee. noi esitteet löytyy omista esitekokoelmista joten mitään keksittyä tekstiä ei tartte mielikuvituksen vallassa kirjoitella. varusteiltaan myöskin cha ed 2 poikkes monilta osin normaalista myyntimallista, enkä nyt tarkoita pelkästään kori/sisustusvärejä.

 

kuitenkin sen verran merkitävä erikoismalli kysessä että tietyissä piireissä guruna pidettävä keith seume mainitsi ko mallin useammassa kirjassaan (en jaksa ko kirjoja nyt nimeämään) esitekuvakopion kera, mutta ei ollut ilmeisesti tarjolla aitoo yksilöö kirjan tekohetkellä kuvattavaksi. sama oli pitkään sebeetles sivuilla- esitekuvaa oli, mutta ei kuvaa aidosta. oma yhteydenottoni ko sivujen pitäjään poiki pyynnön saada kuvia sivuille.

 

eli mulla on faktat mallini taustalta olemassa ja toi sun esimerkkisi oli ihan turha. tiedät kyllä itsekkin.

 

ilmeisesti jo odotit malttamattomana kuola korvista valuen mun vastinetta asiaan jotta pääsisit kommentoimaan. mietinkin pitkään, kehtaisinko vastata kokoaiheeseen, mutta päätin asia/datapohjalla kommentoida.

Link to comment
Guest Eino N

no tuo oli vitsi, täällä pitäis ymmärtää leikkiäkin. Hatunnosto Artolle jos tuollainen on hallussa, mistä se on löytynyt? Kuvia ilman muuta esille ja kärryä näytille tapahtumiin!

Link to comment
Guest HanttaP

Vanhan lastentarhanopettajani kupla 1200 -69 on täysin alkuperäiskunnossa. Varmasti harvinainen. Pysäköity myös samalle paikalle ostamisesta asti.

Link to comment

jep, vastausten sävyyn voi vaikuttaa myös sekin että ei oo mitään tietoo noiden anonyymien einareitten takana kirjoittavien henkilöiden parsoonista. kun kattoo palstan käyttäjälistaa, yllättävän moni käyttäjistä on vain privaviestin kautta tavoitettavissa. ujoa porukkaa!

Link to comment

vw of amerikan tietoihin nojaten kerron peach red koriväristä california specsien mukaista champagne edition avokuplaa valmistetun hirveät 123kpl. harvinainen tai ei, jokainen päätelköön itse.

Link to comment

Minusta tuommoset 03 avot tahi ovaalit ei mitään harvinaisuuksia ole, ellei ne sitten ole jotain alle 100km ajettuja orkkiksia. Kuka tahansa voi tollasen riipasta läjään lähes parilla tonnilla (lievästi karrikoituna). Mut noi 60 vuotiaat sotaveteraanit alkaa olla pikkiriikkisen harvinaisempaa kamaa.

Link to comment
Guest Eino N

juu eiköhän kaikki oo nyt jo kuullu että arto on uittanu suomeen tuollasen shamppanja-möhkökeulaisen avon. Vai pitäskö vielä tehdä oma topicci jossa valaistaan asiaa. Mitäköhän v****a sellasella tekee jossain ristijärvellä????

 

Saksasta muuten saa 02 ja 03-avoja edullisesti. liikkuvat laitteet alkaen 2000e (juu turha hehkuttaa että ameriikassa aidot spesiaalieditioonit maksaa 58000 taalaa, saahan sitä kasikolmosesta corollastakin pyytää kymppitonnin). Katsokaa itse vaikka www.mobile.de tai www.autoscout24.de , lahden yli on lyhyt matka noutamaan. Ja avoja on tarjolla paljon.

 

Tässä vaikka tripe-white 2000e: http://www.autoscout24.de/home/index/de ... 2c4apelgse

Link to comment
Guest Eino N

Karmann Kabrioleteissa on lämpöeristetty ja hyvin tiiviisti istuva katto. Avokupla on (katto ylhäällä tietysti) talvella lämpimämpi kuin umpiauto. Kesällä yhteistuumin toteutettu avokuplannoutomatka pikkubussilla saksaan?

Link to comment

heh, näköjään avokuplat saan jonkun veret sekaisin. toi linkin avo ei oo mikään tehtaan virallinen special edition triple vaitti. onhan noita 1303 cabrioita maailmalla paljon, mutta tota mun mainitsemaa kun ei oo yhtään sen enempää tehty kuin mainitsin, ei se siitä miksikään muutu. raakaa faktaa.

 

suomalainen perusluonne vaan tahtoo olla sellainen, että kun joku hänelle väärästä automallista mainitsee/kertoo saa vastakaikuna... sanonko mitä. tätä löytyy kyllä ihan jenkkiautopiireistäkin. mm äskettäin kun selvis että eräs henkilö oli saanut ostettua suomeen sen toisen avomallisena valmistetun shelby europan, tulii sitä lokaa sielläkin omistajaa kohtaan

 

einarilla kenties jotain hampaankolossa mua kohtaan? luusereita jotka nimettöminä huutelee. huudelkaa vaan, ei se mun touhuhin vaikuta pätkääkään.

 

ps jos jollain mulle tarjota 2000 eurolla aito special edition triple white, ostan vaika kaks kerralla!

 

terv kolmen cabrion omistaja ja ylpeä sellainen!

Link to comment

on tietoa, mutta valitettavasti tulli viimekädessä päättää kaikessa viisaudessaan yksilökohtaisesti perittävän veron määrän. se voi heitellä näin vanhojen kohdalla hyvinkin paljon eri yksilöiden kohdalla.

 

jos kysyy tullilta, ei saa vastausta, jos kysyt multa vastaus on yhtä ympäripyöree. siis= vanhan harrasteauton tuonti nykyään melkoista arpapeliä verojen suhteen

Link to comment

niin ja lisätään nyt vielä vähän kommenttia. 1303 möhköthän ei oo ns piireissä ollet ollenkaan ns harrastekelpoisia.

 

oishan se aika tylsää jos kaikilla pitäs olla ovaali, tahi vähintään paksutolppa hienosti entisöitynä ja vielä parempi jos rakennettu jo 30-vuotta matkittujen look/school sääntöraamattujen mukaan.

 

1303 avomöhköt eivät ole moista statusta koskaan kantaneet, paitsi näistä viimeisistä tuli varsinkin jenkeissä ilman minkäänlaista roddausta heti uutena ns collectibles statuksen omaavia. siinä syy, miksi noita alle 100km/miles yksilöitäkin yhä löytyy, tosin ei aivan 2000 eurolla.

 

annetaan se harrastemallien harrastamisen vapaus kaikille ja oikeus niistä eisuosituistakin malleista höpöttämiseen. tuskin se kenenkään muun harrastajavolsun palstamilleistä on pois vai kuinka?!

Link to comment
Guest fastghia

Se on hienoa, että ilma-VW:istä löytyy harrastettavaa lähes jokaiselle, sen verran on eri malleja ja eri ikäisiä vehkeitä: kuplia, avokuplia, busseja, pakuja, pritschejä, doppeleita, kyybeleitä, schwimmwageneita, kolkkeja, notseja, kirvesmiehen barracudoja, variantteja, nelostyyppejä, kahta mallia karmanneja, avokarmanneja, koriräätälien luomuksia, kit careja, kirppuja, baja bugeja, laikka-avoja, volksrodeja.... jnejne Mikä muu automerkki tarjoaa näon monipuoliset harrastusmahdollisuudet?? Ja sitten on kaikki erilaiset rakentelutyylit puhumattakaan 100 pisteen entisöinnistä jne. Ei ihme, että välillä VW-harrastajien kesken on erilaisia näkemyksiä!

 

Henk.koht en pidä möhköistä juurikaan, jonkun poikkeuksen olen nähnyt tosin. Itselleni en sellaista haluaisi, mutta arvostan tyylikästä möhköä ja sen harrastajaa siinä kuin ketä muuta tahansa. Munkaan mielestä ei kaikilla voi olla ovaalia. Erilaisuus on rikkautta :D

 

ARTO älä silti väheksy meitä 70-luvulle jämähtäneitä sääntöraamatun tulkitsijoita. :) En mä mahda sille mitään et makein kupla on mun mielestä just sellainen kuin Aronsson aikoinaan rakensi...

Link to comment

enhän mie väheksy teita aronsonia diggaavia, mutta älkää myöskään sylkekö möhköfanien päälle!

 

piti oikeen lukea tää topicci otsikosta lähtien huolella uudestaan. kieltämättä tulee mieleen provoilutarkoitus, ainakin osittain. varsinkin kun tää samainen einari kyselee erikoisempien versioiden perään ja sitten kun joku kertoo sellasen tänne hommanneet tulee ns piip-tekstiä. sanoisin jopa kummallista

 

sen verran sain tarpeekseni moisesta, etten enää tälläkään palstalla tule ensimmäistäkään tiedonjyvästä jakaamaan kaikkien luettavaksi joka liittyisi möhköihin. tietoa kaipaavat kysyköön jatkossa suoraan minulta nettilankojen tahi luurin kautta.

 

tietojen panttaus ja volsuista hiljaa oleminen ja maailma pelastuu!

Link to comment
Arto: Tietoa paljon noihin autoveroa tulee yleensä?

 

Tullin sivuilla julkaistaan kuukausittain maahantuontilistaa josta voi katsoa mitä autoja tänne on tuotu ja paljonko niille on määrätty veroa. Eli sieltä pitäisi löytyä myös kaikki avokuplat mitä on käytettynä tuota uuden veromenettelyn ollessa voimassa.

 

t. Mika

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...