Jump to content

Halogeenivalot kuplaan


Recommended Posts

Illat pimenevät ja tekisi mieli vaihtaa pystylamppuun halovalot. Pitääkö koko lampun kehys vaihtaa vai riittääkö heijastimen ja lasin vaihto halogeenimallisiksi? Mulla on kotona sellaiset halogeeni koko umpiot kuplaan, mutta eivät tunnu sopivan -72 malliseen

Link to comment
On 7/31/2020 at 10:43 PM, ARTO said:

Halogeenit ihan leluja, ostaa led lisäpitkän ja rälläköi sopivasti puskurin keskelle upotettuna ja näkyy naapuripitäjään saakka.

 

Taitaa olla ihan tieliikennelaillisia led umpioitakin kuplaan sovitettavissa.

 

Ja tosiaan jos jotain pitää oikeasti nähdä niin nuo halogeenit voi unohtaa, tai sitten niitä täytyy olla hitonmoinen patteristo keulalla.

Link to comment

Pitää muistaa, että joskus oli 6V kuplia hehkulampuilla liikenteessä. Niilläkin pärjättiin. LED bar tuottaa vain kaukovaloa ja sitä ei juuri minun ajossa tarvita. Tuo H4 riittää mainiosti tarpeisiini ja kuplan ajonopeuteen. Myös ulkoisesti sopii tyyliin.

  • Like 1
Link to comment
8 hours ago, Seppä said:

Pitää muistaa, että joskus oli 6V kuplia hehkulampuilla liikenteessä. Niilläkin pärjättiin. LED bar tuottaa vain kaukovaloa ja sitä ei juuri minun ajossa tarvita. Tuo H4 riittää mainiosti tarpeisiini ja kuplan ajonopeuteen. Myös ulkoisesti sopii tyyliin.

Juu pärjättiin ei siittä olekkaan kysymys, vaan siittä että kun se led valoinen uusi auto tulee pimeällä tiellä vastaan niin silmillä kestää hetken taas tottua niihin heikompiin valoihin. Siksi siis jos autolla oikeasti tarkoitus ajella niin olisi kokonaisvaltaista valotehoa hyvä kasvattaa.

Link to comment
  • 2 months later...
2 hours ago, MU said:

Ja valokuviot on sellaiset kuin pitää ollakin? 

Suunnilleen. Löytyy motonetistä. 

Toinen vaihtoehto, ostaa umpiopaketin kk-kaupasta. Urtsissa on kk umpiot... 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...