Jump to content

Ryöstö Matkiksen tiskillä!!


Recommended Posts

Matkahuolto on ”kehittänyt” hinnoitteluaan ja kuljetusehtojaan yksityisasiakkaille. Eli enää ei kannata mennä tiskille paketti kainalossa vaan kilpailuttaa kuljetus esim. shipit.fi-palvelun tms. kautta. Muuten voi tulla pieni ylläri.

 

Samoin jos pyydät jotakuta lähettämään sulle pakettia niin ohjatkaa käyttämään jotakin palvelua jotta kuljetuksen hinta ei lähde lapasesta.

 

Jatkossa tulen hyvin tarkkaan tutkimaan paketin hinnan ennen kuin ostan jotakin käytettyä roinaa.  Voi tavaran hinta moninkertaistua Matkahuollon kyydissä.

Link to comment

Kookkaat paketit vaikkei olisi juurikaan painoa, tuntuu et 2-3 kertaistunut hinta, 50 euroo napsahtaa helposti.

 

Onneksi oma tavaraliikenne ollut poispäin ja parit ärräpäät tullut kun lähetän vastaanottaja maksaa tyylillä ja viestiä perään perkeleen suuresta rahtihinnasta.

 

Kerran mainitsin tiskillä että teillä on hinnat noussut aika reilusti, tiskirätti ( tiskitäti ) meni siitä sekaisin vaikka kahteen kertaan tavasin nimet ja vastaanottaja oli sitä mieltä ettei oo Arttu Tolvaselta mitään tilannut🤓

 

Onneks nafta vielä edullista...

Edited by ARTO
Link to comment

Matkahuolto käyttää tilavuushinnoittelua 250 kg/kuutio, mikä saa aikaan sen, että kaikki suurinpiirtein rautatavaraa kevyempi maksaa painoaan enemmän, Myös 120 cm ylitys paketin joltain mitalta laukaisee 'ylikokomaksun'. Kallista.

  • Like 1
Link to comment
  • 1 month later...
On 7/30/2020 at 8:10 PM, -AP- said:

Matkahuolto käyttää tilavuushinnoittelua 250 kg/kuutio, mikä saa aikaan sen, että kaikki suurinpiirtein rautatavaraa kevyempi maksaa painoaan enemmän, Myös 120 cm ylitys paketin joltain mitalta laukaisee 'ylikokomaksun'. Kallista.

 

Politiikka on selkeästi että eivät halua tavaraa kuljettaa. MH aika säännöllisesti vinkuu julkisuuteenkin että tavaroiden kuljetus ei kannata. Ei sitten, viedään itse/käytetään Postia. Tai oikeata rahtifirmaa, näille kyllä tavara (ja raha) kelpaa.

 

Kolumnisti tuumaa että MH tappoi itse rahdin puhtaaseen ahneuteen, hyvinkin mahdollista:

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/puheenaiheet/vieraskolumnit/artikkeli-1.537628

Edited by Kharon
  • Like 1
Link to comment
9 hours ago, spege said:

30 gramman pieni varaosa postissa Suomesta Suomeen 9,90. Varaosan hinta 2,90

 

 

35 x 25 x 3 cm , 2 kg maksaa pakettiautomaatissa 4,90€

 

Mutta se hiton vaiva että joudut ensin maksamaan lähetyksesi ja sitten vasta viedä se automaatille.

 

Link to comment
44 minutes ago, Tanhis said:

 

35 x 25 x 3 cm , 2 kg maksaa pakettiautomaatissa 4,90€

 

Mutta se hiton vaiva että joudut ensin maksamaan lähetyksesi ja sitten vasta viedä se automaatille.

 

Minusta tää postitus on kätevää nykyään. Toki pitää kytätä oikean kokoinen laatikko, jotta menee määrätyllä rahdilla. Itse en edes automaattia käytä, kun sen voi lähikioskin tätsylle viedä myös. Toki tekee ja tulostaa osoitekortin kotona jo valmiiksi laatikon kylkeen. (hinta sama kuin automaatilla). 

Ei tarvii vastaanottajan kiukutella rahdista, kun lähettäjä on sen jo maksanut. Toki lähettäjän pitää miettiä jo valmiiksi laatikko mihin mahtuu ja paljonko sen lähetys maksaa, sitten ottaa rahat pois kaupan teon yhteydessä jo. 

Minä olen toiminut näin jo vuosia ja lähettänyt satoja paketteja, ilman ongelmia. Matkahuoltoa vältelty jo pitkään. 

Edited by portu
Link to comment
16 minutes ago, portu said:

Minusta tää postitus on kätevää nykyään. Toki pitää kytätä oikean kokoinen laatikko, jotta menee määrätyllä rahdilla. Itse en edes automaattia käytä, kun sen voi lähikioskin tätsylle viedä myös. Toki tekee ja tulostaa osoitekortin kotona jo valmiiksi laatikon kylkeen. (hinta sama kuin automaatilla). 

Ei tarvii vastaanottajan kiukutella rahdista, kun lähettäjä on sen jo maksanut. Toki lähettäjän pitää miettiä jo valmiiksi laatikko mihin mahtuu ja paljonko sen lähetys maksaa, sitten ottaa rahat pois kaupan teon yhteydessä jo. 

Minä olen toiminut näin jo vuosia ja lähettänyt satoja paketteja, ilman ongelmia. Matkahuoltoa vältelty jo pitkään. 

Juu onhan tämä sikses kätevää jos tosiaan saa printattua sen lapun kotona. Itse lähettelen töissä jonkunverran paketteja, mutta kotona ei printteriä ole niin siksi kivempi viedä loppupeleissä sinne pakettiautomaattiin. Pitäisi varmaan kyhätä kotiin joku vanerinpala jossa olisi pakettiautomaatin lokeroiden kokoiset reijät niin ei tarvitsisi mitan kanssa pelailla jokakerta.

Link to comment
4 hours ago, Tanhis said:

Juu onhan tämä sikses kätevää jos tosiaan saa printattua sen lapun kotona. Itse lähettelen töissä jonkunverran paketteja, mutta kotona ei printteriä ole niin siksi kivempi viedä loppupeleissä sinne pakettiautomaattiin. Pitäisi varmaan kyhätä kotiin joku vanerinpala jossa olisi pakettiautomaatin lokeroiden kokoiset reijät niin ei tarvitsisi mitan kanssa pelailla jokakerta.

Ei siihen pakettin tarvitse mitään printata. Kirjoittaa vaan pakettiin lähettäjän ja vastaanottajan tiedot, maksaa netissä ja kirjottaa pakettiin koodin, jonka saa kun on maksanut. Sitten vie paketin palvelutiskille tai pakettiautomaattiin. Hinnoittelu on kyllä osattu tehdä sellaiseksi, että ei paljon viitsi tiskille maksaa, kun maksaa siinä n. tuplat enemmän.

Link to comment

 

29 minutes ago, VW-63 said:

Ei siihen pakettin tarvitse mitään printata. Kirjoittaa vaan pakettiin lähettäjän ja vastaanottajan tiedot, maksaa netissä ja kirjottaa pakettiin koodin, jonka saa kun on maksanut. Sitten vie paketin palvelutiskille tai pakettiautomaattiin. Hinnoittelu on kyllä osattu tehdä sellaiseksi, että ei paljon viitsi tiskille maksaa, kun maksaa siinä n. tuplat enemmän.

Ai onko tämäkin muuttunut. Paikallinen palvelutiski ei ainakaan aikaisemmin suostunut ottamaan pakettiautomaattin meneviä vastaan ilman että siinä oli se printattu viivakoodilappu

Link to comment
34 minutes ago, VW-63 said:

Ei siihen pakettin tarvitse mitään printata. Kirjoittaa vaan pakettiin lähettäjän ja vastaanottajan tiedot, maksaa netissä ja kirjottaa pakettiin koodin, jonka saa kun on maksanut. Sitten vie paketin palvelutiskille tai pakettiautomaattiin. Hinnoittelu on kyllä osattu tehdä sellaiseksi, että ei paljon viitsi tiskille maksaa, kun maksaa siinä n. tuplat enemmän.

On vaan nopee heittää se tiskille sillä viivakoodi/osoitekortilla. Lisäksi se tulostuu parilla klikkauksella siinä samalla. Jokainen tekee tyylillään. 

Link to comment

Just kattelin tossa että ovipahvi Lahden mh:sta Tampereen mh:lle maksaa tasan saman kuin polkupyörä ovelle tuotuna Saksasta Suomeen. Onneksi en pidä nettikauppaa Suomessa.

 

Ja olisko ollu kova irvistys vääntää siihen pakettiautomaattiin tarratulostin niin ei tarviis pelleillä paperilappujen ja teipinpätkien kanssa. Toisaalta ei kai Postin tapoihin kuulukaan miettiä asiakkaan murheita. Kunhan toimarille boonukset napsahtaa tilille niin kaikki muu on meh.

Link to comment
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...