Jump to content

Mitä hinnaksi museorekisteröidylle -66 kuplalle


Recommended Posts

Isäni antoi minulle tehtäväksi myydä vanhan kuplansa "Menee millä menee" periaatteella.

Itse kuitenkaan en halua missään nimessä myydä sitä mihinkään pilkkahintaan enkä itse autoista paljoakaan ymmärrä. Olen katsellut ja kysellyt muutamalta autoista tieväiltä asiasta mutta hintahaitarina näyttää pitkälti olevan 1000-10000€ ja välillä näyttää autokaupoissa olevan jopa 17 000 hintaan näitä.

 

Haluaisin täältä kysellä että mihin hintaan tälläistä kuplaa lähtisi myymään. Eli kyseessä -66 1300 jolla on ajettu noin 80 000 kilsaa. Kaikki vanhat omistajat on tiedossa ja niitä on vain 3 joista isäni on siis tuo kolmas. On myös aina ollut samalla paikkakunnalla Lohjalla. Museorekisterissä on myös. Ulkoisesti hyvässä kunnossa ja säilytetty tallissa aina.

 

Isäni ajoi tällä kesällä ojaan hitaassa vauhdissa pihatiellä ja se kävi korjaamolla puskurin suoristuksessa yms pientä.

 

Liitteenä kuva kuplasta sekä museoajoneuvotodistus.

 

Olisin kiitollinen jos tähän saisi apua. (Toki minulle voi laittaa viestiä jos vaikka kupla myös kiinnostaa) Ilmeisesti paras paikka myydä tämä on tämä foorumi vai olisiko nettiauto parempi?

 

Kiitos kaikille etukäteen!

helmi.jpg

todistus2.jpg

Link to comment

Tuppaa vaan olemaan niin, että 7000-8000€ hintaan ei kovin paljon ostajia ole.. jos nopeeta kauppaa haluaa niin mennään kyllä yläkantissa. Pyyntihinnat on ihan eri kuin mitä oikeasti maksetaan... lähtisin kyllä n 5000-6000€ maksimissaan.

Hyvä jos enemmän saa...ei tuo 66 niin harvinainen ole...mutta kannattaa koittaa..

  • Like 1
Link to comment

Työkaveri koitti kaupata -67 1500 mallia joka on huomattavasti harvinaisempi, se myöskin oli museorekisteröity ja vastaavassa kunnossa. Hintapyyntinä oli 4500 euroa eikä tullut kahden kuukauden aikana yhtä ainoatakaan yhteydenottoa (huhti-kesäkuu)

 

Lopulta myytävää traktoria katsomaan tullut henkilö osti samassa paketissa myös kuplan.

 

Itse en ole koskaan päässyt helposti eroon harrasteautoista/moottoripyöristä vaikka hinnat ovat olleet siellä halvimpien joukossa.

 

Tämä siis itä-suomessa, pohjois-karjala-pohjois-savo alueella.

  • Like 1
Link to comment

Kiitos kaikille vastauksista! Auttoivat paljon. Lähden yrittämään myyntiä. Ei ole maailmanloppu jos tämä ei mene, talli isällä löytyy sille kyllä talveksi 🙂

Ennakkoperintönä olisi toki mukava, mutta omalla pihalla säilytys ei oikein onnistu rivarin autokatoksessa (ehkä pressun alla mutta silti vähän ikävää?) 

 

Katsotaan miten käy 🙂

 

 

  • Like 1
Link to comment
  • 3 weeks later...

Kyselen nyt täällä uudestaan lisää. Kuplaa kävi nyt katsomassa eräs ostaja ja koputteli vähän sieltä täältä. Pohjasta tosiaan löytyy parista kohdasta painaumat tuosta ojaan ajosta sekä edessä renkaan rakana peltiä selvästi vähän rypyllä. Ostajaa eniten selvästi kuitenkin kaikesta huolimatta alkoi häiritsemään lämpökanavien ruoste. Kuulemma tämä on kuplissa todella paha juttu. Kallis korjata.

 

Kupla myös täällä myynnissä jossa enemmän kuvia 

 

 

Antoi tarjouksen että hinta alkaisi ehdottomasti kolmosella eli siis max 3999e ja antoi minulle aikaa miettiä, miettien toki itsekin vielä.

 

Miltä tuo kolmosella alkava hinta täällä olevista ammattilaisista kuulostaa? 

Mielestäni aikamoinen tiputus (pyyntönä tällä hetkellä 5700€) Toki ymmärrän että nämä löydöt vaikuttavat hintaan. 

Itse en vain ymmärrä mitään näistä joten en todella tiedä onko tässä nyt sitten kyseessä toivotonta menoa. 

 

Laitan tähän kuvia teille mitä koitin ottaa noista mistä hän itse koputteli eniten. Vaikea tuosta kanavasta saada parempaa kuvaa koska matto on kiinni siinä, mutta ilmeiseti joskus kymmeniä vuosia sitten koitettu ainakin paikkailla jollain tapaa (ennen jo isääni eli joskus +30.v sitten eikä hän tälläisiä ole edes osanut katsoa kun kysyin)

etukanavaruoste.jpg

eturyppy.jpg

pohja.jpg

takakanava.jpg

Edited by Raffelson
Link to comment

Kallishan tuo hyvin on korjata, maksaa teetettynä tuhansia. Kesäkäyttöautoksi(edelleen museostatus)/katsastuksessa kelpaavaksi saa parilla satasella. 

Kuten jo aiemmin todettu niin kyllä se hinta sieltä ajastaan löytyy millä kaupaksi menee. Syksy käsillä niin hinta on toukokuu-2000€....

  • Like 1
Link to comment

Jos tuosta viimeisestä kuvasta ymmärsin oikein niin siinähän on iso ruostereikä lämpökanavassa. Eli mielestäni tuo 3999 on vallan pätevä tarjous ja muutenkin pohja näyttää siltä että paksulla massalla on peitetty ruostetta ennemmin kuin suojattu pohjaa. Mutta tosiaan näitä ei ole helppo spekuloida ilman paikanpäällä autoa näkemättä.

  • Like 1
Link to comment

Kyllä se vaikuttaa mädältä koteloista, mut haittaako tuo nyt autossa, jolla ajetaan naurettavan vähän ja kuivalla kesäisellä säällä? Turvatonhan tuo on joka tapauksessa. Toki se muhii siellä kivasti. Kyllä se kolmosella alkava on kohtuu hyvä tarjous noilla spekseillä minusta. Itse en välttämättä lähtisi vaihtamaan koteloita kuitenkaan, vaikka se paras vaihtoehto olisikin. No jokainen tekee mitä tekee ja kuinka haluaa, mutta tuntuu ettei projektit ole oikein kovassa huudossa parhaillaan. Lienee harrastajat laiskistuneet (minä mukaan lukien). 

  • Like 1
Link to comment

Tämä vähän tälläinen vika joka on aivan selvästi ollut tässä jo kun isäni auton osti 95 (korjailtu selvästi ennen tätä eikä isänikään tälläistä ole osanut edes katsoa) ja autolla tosiaan on ajettu joka kesä yhden käden sormilla laskettava määrä siitä lähtien. 

 

Taidamme nyt tehdä niin että menee keväälle myynnit vaikka todennäköisesti pidän myynnissä tämänkin ajan. Tuntuu että nettiautossakin on myynnissä sellasia kuplia 3000 eurolla jossa on koko moottori palanut yms ei ajokuntoisia. Tämä kuitenkin museorekisterissä ja katsastuksista menee läpi myös. Katsellaan tilannetta! 

 

Kiitos vastauksista jälleen!

Link to comment

Nuo ruosteet johtuvat yli 95% väärästä säilytyksestä, joka kevät edelleen ilmestyy kuplia joiden kumimattojen alta löytyy sanomalehtiä jne.

Se on samantekevää onko auto lämpimässä vaiko kylmässä tallissa jos mattojen alla on kosteaa, korroosio etenee vääjäämättä.

  • Like 1
Link to comment
Hyvin samankuntoinen -66 kupla myytiin pari vuotta sitten muistaakseni n. 8000 eur hintaan.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla


Tämä yksilö oli 99% alkuperäinen ja ehjä sekä ruosteeton. Mm. liki virheetön alkuperäinen sisusta yms. Joten näiden kuvien perusteella tämä yksilö ei nyt kuitenkaan tainnut olla ihan tämän mainitsemani veroinen.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
On 9/1/2020 at 8:20 PM, portu said:

Kyllä se vaikuttaa mädältä koteloista, mut haittaako tuo nyt autossa, jolla ajetaan naurettavan vähän ja kuivalla kesäisellä säällä?

 

Siis tässähän oikein kiteytyy suomalaisen volkkariharrastamisen ongelma. Vanhat volkkarit nähdään vieläkin sellaisina autoina joista paikataan vain välttämätön ja mahdollisimman halvalla että taas päästäisiin ajamaan se katsastusväli. Sinäänsä tässä ajattelumallissa ei ole yhtään mitään vikaa ja kukin saa tehdä autolleen mitä haluaa.

 

Mutta ongelmat alkavat siinävaiheessa kun tälläistä purkkavirityksilla kasassa pidettyä autoa missä ruosteita on korjattu massalla ja popniiteillä ruvetaan myymään. Silloin unohdetaan kaikki nämä halvat viritykset katsotaan nettiautosta täysientisöidyn auton hinta johon omistaja voinut laittaa helposti yli 5k€ kiinni korjauksiin ja hemmetisti sen lisäksi "ilmaisia" omia työtunteja ja ajatellaan että kyllä tämä omakin on samanhintainen kun näyttää ulkonäöltään kovin samalta. Ja tässä vaiheessa ei käy lainkaan mielessä että vaikka sen lämpökanavan ulkopelti olisikin korjattu niin siellä sisällä on silti se läpimätä lämpöputki. Tai että se repsottavan kattoverhoilun korjaus ottaa helposti sen 500-1000. Tai se reilulla päittäisvälydellä varustettu kone sen 2000€.Tai se vähän vaan kakkoselle laitettaessa rusahtava vaihdelaatikko 600€.

 

Ja tosiaan ei ollut mikään hyökkaus portua kohtaan vaan lause toimi vain esimerkkinä. Ja ei myöskään ollut tarkoitus sanoa että juurikin topicin autossa olisi kaikki nämä ongelmat.

 

Edited by Tanhis
  • Like 5
Link to comment

Sitten kun kohdalle sattuu noheva katsastusmies, niin kuvien perusteellahan tämä ajoneuvo tipahtaa pois museorekisteristä.

 

"Museoajoneuvo voidaan hylätä määräaikaiskatsastuksessa, mikäli sen rakennetta on muutettu tai sen kunto ei enää vastaa museoajoneuvolle asetettuja vaatimuksia."

Link to comment
On ‎9‎/‎2‎/‎2020 at 9:23 AM, Raffelson said:

Tämä vähän tälläinen vika joka on aivan selvästi ollut tässä jo kun isäni auton osti 95 (korjailtu selvästi ennen tätä eikä isänikään tälläistä ole osanut edes katsoa) ja autolla tosiaan on ajettu joka kesä yhden käden sormilla laskettava määrä siitä lähtien. 

 

Taidamme nyt tehdä niin että menee keväälle myynnit vaikka todennäköisesti pidän myynnissä tämänkin ajan. Tuntuu että nettiautossakin on myynnissä sellasia kuplia 3000 eurolla jossa on koko moottori palanut yms ei ajokuntoisia. Tämä kuitenkin museorekisterissä ja katsastuksista menee läpi myös. Katsellaan tilannetta! 

 

Kiitos vastauksista jälleen!

 

Sanoisin että mikäli olette myyntiaikeissa niin hyväksy tarjous. Lämpökanavien korjaus oikeaoppisesti vaatii korin ja pohjalevyn irroittamisen toisistaan mikä ei ole viikonlopun homma vaan työnä kohtalaisen vaativa ruostekorjauksineen.

 

mm. "palaneen moottorin vaihtaa 2 tunnissa"

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...