Jump to content

Palaneen muovin käry pois


Recommended Posts

Terve
Wanha Bemu päätti polttaa puhallinmoottorinsa kesken ajon...lähdin asioille ja n. 10 km himasta alkoi apumiehen jalkatilasta lykkää savua...auton nokka kohti kotia, ikkunat auki ja hanaa...no parisataa metriä ennen himaa oli savua jo sen verran että piti sammuttaa auto, (mutta se puhallin eipä pysähtynytkään) ja liukuen pihaan ja akun kenkä irti. No heikkohan tuo oli kun ei puoltamiljoonaa kestänyt ja tollai savuten lähti, ja vielä kun sen vaihto vaatii koetaulun purkamisen. No nyt siellä on uusi moottori, mutta ihan järkyttävä palaneen muovin katku vaan jäi...millähän raikastimella , tms. rotanraadolla ilmanottoon saisi tuo palaneen muovin käryn haihtumaan , tai ainakin jotain parempaa käryä tilalle...onko ehdotuksia /kokemusta?
nm. hajussa kasvaa..

Link to comment

Itse en tuhlaisi vähiä roposiani noihin panoksiin. Nimim. kokeiltu on ja se ei ainakaan mulla toiminut. 

Otsonointi ois mun suositus. Ensin kaikkien pintojen pesu ja imurointi niin hyvin kuin mahdollista ja sitte otsonaattori katonrajaan suoriutumaan ja kaikki räppänät ulkotilaan kiinni niin tiukkaan kuin maojdollista. mm. lämmityslaite sisäkierto asentoon ja lämmitys suuttimet täysin auki.

Otsonoinnin loputtua _huolellinen_ tuuletus ennen sisään menoa.

Jos se ei auta niin tarviketiskiltä peukalohangallinen wunderbaumeja (ota joku imelä haju tyyliin karkki, vanilja tai joku muu fantsu döfis) ja toteat hetken päästä, että se palanut muovi haisee ihan pirun hyvälle.

 

Tekstiilipesuri ja otsonaattori hankinta/vuokrauslistalle ja kokeilemaan.

Link to comment

Eräästä projektista purin kaikki muut verhoilut pois, paitsi kattoverhoilun. Pesin matot ja penkit. Käytin otsonaattoria kun olin kasannut kaikki takaisin. Hiiren kusi haisee edelleen, joten todennäköisesti syynä on kattoverhoilu. Ei otsonaattorikaan siis ihmeisiin pysty.

Link to comment

Otsonaattori ei poista materiaaleista kuin pinnasta hajut. Esim. Anoppilaa kun otsonoin 2.5v sitten, oli liinavaattekaappien ovet auki. 3vrk myrkytyksen jälkeen kämppä haisi jo ei-tuhkakupille. Mutta kun liinavaatekaapista otti nipun lakanoita.& nosti kuljetuslaatikkoon, tössähti lakanoiden välistä kauhea kessun haju.

 

Olen otsonoimassa parin viikon sisällä naapurin tyhjillään olevaa Ok taloa. Jos haluat että koe otsonoin sulle vaikka autosi matot, niin polkase ne mulle postilla. Hinta sikamainen 0e

 

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...