Jump to content

O: T-3 1500 Sedan -63 osia


Recommended Posts

Hei,

pitäisi tässä aloitella kunnostamaan otsikossa mainitun mallista kansanautoa.
 

Auto on seissyt ladossa vajaa 40v joten 'hiiret' on ehtiny hieman nakerteleen palasia siitä.

Näyttäis konehuoneen puolelta puuttuvan joitakin osia kuten;

 

- lämmönvaihtimet (täydelliset)

- liitekuvan osat 26-28

 

(varmaan tulee listaan lisää myöhemmissä postauksissa)

 

Tarkoitus on vaihtaa alkuperäinen 1500cc moottori A126 tyyppiseen teollisuusmoottoriin (1600cc).

Tuleekohan 1500-->1600 muunnoksessa siirrettävien osien sopivuudessa ongelmia?

jäh_torvi_klemm.png

Link to comment

Lämmönvaihtimet saa vaikkapa uusina https://www.csp-shop.com/en/brand-shops/type-3-heat-exchangers-255-300-035l-25451c.html

 

Ja kyllähän tuossa tulee yksi jos toinenkin ongelma eteen '63 sinkkukaasari 1500->1600 muunnoksessa. Kannattaa tehdä projektit osioon juttu autosta niin siellä olisi parempi avata kaikkia tarvittavia muutoksia.

Link to comment
21 hours ago, jtp_1960 said:

Hei,

pitäisi tässä aloitella kunnostamaan otsikossa mainitun mallista kansanautoa.
 

Auto on seissyt ladossa vajaa 40v joten 'hiiret' on ehtiny hieman nakerteleen palasia siitä.

Näyttäis konehuoneen puolelta puuttuvan joitakin osia kuten;

 

- lämmönvaihtimet (täydelliset)

- liitekuvan osat 26-28

 

(varmaan tulee listaan lisää myöhemmissä postauksissa)

 

Tarkoitus on vaihtaa alkuperäinen 1500cc moottori A126 tyyppiseen teollisuusmoottoriin (1600cc).

Tuleekohan 1500-->1600 muunnoksessa siirrettävien osien sopivuudessa ongelmia?

jäh_torvi_klemm.png

Miksi vaihdat teollisuusmoottoriin? Itelle ei kerro tuo A126 tyyppi mitään. Onko kuvaa tai miten poikkeaa Typ3 orig moottorista?

Link to comment



Ja kyllähän tuossa tulee yksi jos toinenkin ongelma eteen '63 sinkkukaasari 1500->1600 muunnoksessa. Kannattaa tehdä projektit osioon juttu autosta niin siellä olisi parempi avata kaikkia tarvittavia muutoksia.


126 teollisuusmoottori on yksireikäkansilla, jotrn kaasari ei kai ole ongelma? Miten takakannake, onko tuossa sellainen ja missä se on kiinni?

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
1 hour ago, metake said:


 

 


126 teollisuusmoottori on yksireikäkansilla, jotrn kaasari ei kai ole ongelma? Miten takakannake, onko tuossa sellainen ja missä se on kiinni?

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Tuon ikäisessä kolmostyypissä ei taida takakannaketta olla.

Link to comment
1 hour ago, MESIKÄMMEN said:

Nuo klemmarit saa mistä tahansa varosa- tai rautakaupasta. Ostaa muutaman ison putkiklemmarin, avaa ne ja ruuvaa kaksi yhteen niin tulee tarpeeksi pitkä.

On "takakannake", se vanhanmallinen yläpuolella oleva putken pätkä. On kiinni puhallinkopassa.

Letkuklemmaria saa myös ns metritavarana. Ja se on enempi heilahduksenrajoitin kuin takakannake vanhoissa kolkeissa.

Link to comment

Kiitti hyvistä vinkeistä so far.

 

Tuo moottorin vaihto johtuu lähinnä siitä että, 'alkuperäinen' 1500cc moottori näyttäisi vaativan koneistuksia melko paljon (ei vielä täysin selvillä mitä kaikkea) kun taas mainittu A126 -moottori on täysin käyntikuntoinen (jopa sievä käyntinen, ollut pienehkön aggregaatin pyörittäjänä joskus kauan sitten).

 

Pitänee tässä jossakin vaiheessa avata projekti foorumille ketju ja kasata dokumentaatiota sinne...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...