Jump to content

Koni iskunvaimentajat


Stidi

Recommended Posts

Tuli tilattua omaan -65 kuplaan Konin keltaiset 1350s säädettävät iskunvaimentajat eteen ja taakse. Kellään kokemuksia näistä? Millaiset säädöt olisivat hyvät takaa vakionkorkuiseen ja edestä droppiolilla madallettuun kuplaan? 
Miten nämä eroaa niistä punaisista Koneista?

F3064FC0-9241-4B74-82CC-7B7C2FD85278.jpeg

Link to comment

Ei tietoa mitä eroa. Yleensä lähdetään pehmeästä kiristämään välillä kokeillen.

Itellä punasista kokemuksia, löysimmän kolmanneksen alueella mennään, auto 68 jäykemmillä vakaajilla.

Link to comment

Keltaiset on kaasut ja punaiset neste. Omaan makuun nuo keltaiset on olleet liian pintakovia kaikissa autoissa missä mulla on sellaiset olleet, mutta kuplasta ei ole kokemusta kuin punaisista. Aiemmasta kokemuksesta sanoisin että etuiskarit n. 1/3 - 1/2 (löysästä tiukempaan) ja takaiskarit n. 2/3.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
22 minutes ago, Stidi said:

Kyllä nuo ainakin sen liikkeen josta ne tilasin,  ja monen muun nettisivun mukaan ovat öljynpaine iskarit, ei kaasu. No katsotaan kun saapuvat tallille.

Öljyiskarit nuo on mitkä multa löytyy, mutta olivat silti turhan kovat kuplan keulaan.

Link to comment
Öljyiskarit nuo on mitkä multa löytyy, mutta olivat silti turhan kovat kuplan keulaan.
Toden totta, olen ollut siinä uskossa että kaikki keltaiset ovat kaasuiskareita mutta eivätpä olekaan. Näkyy Koni listaavan nuo keltaiset pelkästään taakse kun punaiset on sekä että.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
16 minutes ago, metake said:

Toden totta, olen ollut siinä uskossa että kaikki keltaiset ovat kaasuiskareita mutta eivätpä olekaan. Näkyy Koni listaavan nuo keltaiset pelkästään taakse kun punaiset on sekä että.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

CSP taas on listannut saman iskarin eteen ja taakse 🤔

Link to comment
CSP taas on listannut saman iskarin eteen ja taakse
Kyllä se mekaanisesti sopii mutta tuota jäykkyttää vähän epäilen itsekin liian kovaksi. Suosittelen että säädt etuiskarin siihen 1/3 asentoon ja takaiskarin 2/3 asentoon niin voisi olla kuitenkin aika kiva, etenkin asfaltilla.. Pohjaanlyöntikumit olisi sitten hyvä olla paikallaan tai saa unohtaa noiden säätämisen tulevaisuudessa, säätö hajoaa jos iskari pohjaa ajossa.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  • Like 2
Link to comment

356 skenessä perussäätö punaisille on eteen pehmeäksi ja taakse lähelle maksimia. Mulla on noin, mutta kokemuksen perusteella ajattelin kiristää keulaa vähän ja vastaavasti löysätä takimmaisia. Etu- ja takaiskarit on myös omilla numeroillaan ja eivät ole ihan samanlaiset ominaisuuksiltaan. Keltaisia Koneja ei suostella katukäyttöön. Nämä tosiaan eri merkistä, mutta alustat on kohtuullisen lähellä toisiaan.

Link to comment
  • 2 months later...

Ymmärtääkseni keltaiset Konit on enemmän race verrattuna punaisiin eli jäykemmälle alustalle suunniteltu. Omassa punaiset takana mutta ei mitään muistikuvaa säädöistä.

Edit.

"The KONI Special (red) has been engineered to maximize the ride comfort with good handling performance for each vehicle application. The KONI Sport (yellow) typically starts at a higher initial valving baseline to give a sportier feel and work on vehicles with higher performance parts. In some instances, KONI will only offer a Special or Sport valving and not both. Some modern cars come from the factory with higher tech suspension systems and wheel/tire packages so they would move directly into the Sport range, however they are still valved to give a comfortable ride with very good handling capabilities." Koni.com

Edited by daniel
  • Like 1
Link to comment
On 3/2/2021 at 10:48 PM, UltraVW said:

Sori aiheesta sivuraiteille, onko kellään tällaista käytössä? Kokemuksia? https://www.csp-shop.com/en/brand-shops/koni-steering-damper-425-021-113k-11381c.html

Kuva pöllitty csp:n sivuilta

11381.jpg

On tullut aikoinaan laitettua omaan, en muista että olisi mitään isompaa muutosta huomannu vanhaan. Ohjaustuntuma tai tuuliherkkyys aikalailla samaa tasoa, sai muistaakseni säädettyä myös ihan älyttömän tiukalle mutta siinäkään ei ole mitään järkeä.

  • Like 1
Link to comment
  • 6 months later...
On 12/7/2020 at 9:21 PM, aki said:

356 skenessä perussäätö punaisille on eteen pehmeäksi ja taakse lähelle maksimia. Mulla on noin, mutta kokemuksen perusteella ajattelin kiristää keulaa vähän ja vastaavasti löysätä takimmaisia. Etu- ja takaiskarit on myös omilla numeroillaan ja eivät ole ihan samanlaiset ominaisuuksiltaan. Keltaisia Koneja ei suostella katukäyttöön. Nämä tosiaan eri merkistä, mutta alustat on kohtuullisen lähellä toisiaan.

 Mites nää säädöt meni punaisilla koneilla? Myötäpäivään kiristyy ja vastapäivään löystyy? 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...