Jump to content

Briteistä tilaaminen


Recommended Posts

Minun ymmärryksen mukaan Briteistä pitäs mennä 0% ALV siellä webshopissa, ja se ALV hoidetaan sitten Suomeen
Eikös tämä mene kuitenkin niin, että ko. liike pitää olla rekisteröity tms. järjestelmään taxfree myyntiä varten? Liike ei siis voi oma-aloitteisesti jättää alveja tilittämättä? Ja yhtään brittejä tuntien en olisi mitenkään varma että varsinkaan pienemmät putiikit jaksaa yhtään ylimääräistä byrokratiaa..

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  • Like 2
Link to comment
18 minutes ago, metake said:

Eikös tämä mene kuitenkin niin, että ko. liike pitää olla rekisteröity tms. järjestelmään taxfree myyntiä varten? Liike ei siis voi oma-aloitteisesti jättää alveja tilittämättä? Ja yhtään brittejä tuntien en olisi mitenkään varma että varsinkaan pienemmät putiikit jaksaa yhtään ylimääräistä byrokratiaa..

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 


Toivotavast tuohon joku systeemi SekaTöyhtyBooriksella on.. muuten pahiten kärsii nimenomaan ne yhden/kahden henen putiikit jotka tekee erinomaisia osia, kuten esmes Butty's Bits 

Link to comment

Esimerkiksi 200 euroa maksavien EU:n ulkopuolisessa maassa valmistettujen urheilujalkineiden hinnaksi muodostuu 318,90 euroa. Hinta koostuu jalkineiden arvosta, kuljetuskuluista, tullimaksusta ja arvolisäverosta.

 

Tullimaksun ja arvonlisäveron määräytymisessä on ratkaisevaa, mistä maasta tavara toimitetaan asiakkaille. Verkkokaupan sijaintimaalla ei ole asiaan vaikutusta, Tulli varoittaa.

 

Eli varmaan tässä kannattaa hetki kattella mistä tilaa ja mitä....

Link to comment
  • 3 weeks later...

Tilasin maanantaina sumujen saarelta autonosia tuohon brittiharrasteeseen. Sieltä kun niitä nyt sattuu saamaan jostain syystä edukkaimmin.

Hintaa osille tuli yhteensä 244 puntaa. Veroja näistä ei tietystikään britteihin tullut. Tähän rahti sitten vielä päälle.

 

Maksoin tänään niistä ALV:t 24 % + tullit keskimäärin 3,5 %. Tuo tullimaksuhan vaihtelee riippuen osasta, kuten tuolla aiemmin olikin jo mainittu. Korin osissa se oli korkein.

ALV:it ja tullit maksoin tilausvahvistuksen mukaisesti, jossa valuuttana oli punta.

Maksut määräytyi punnan tämän päivän kurssin mukaisesti. Kurssit ovat nyt menneet siihen suuntaan, että osakasa olisi tänään maksanut euroissa noin 20 euroa enemmän, kuin maanantaina. Ihmettelin ALV:n suuruutta verrattuna siihen, mitä olin laskenut sen olevan. Tuo valuuttakurssin muutos selitti asian ja summa täsmäsi.

Rahtimaksusta ei mennyt ALV:a.

 

Link to comment
  • 2 weeks later...

Sinne ne tulliin briteistä tilatut kamat vain jäi 😞 Noin 40 punnan (tavara + toimituskulut) hinnan päälle tuli reilu 11 euroa tullia ja lisäksi piti maksaa erikseen Suomen Postille 2,90€ että kiikuttavat tuon puolen kilon nyssäkän Helsingistä Jyväskylään. Tää postin välissä keräämä suojeluraha oli ihan uusi tuttavuus, ei ole koskaan aikaisemmin tarvinnut tällaisia maksaa tulliin pysähtyneistä paketeista. Ja postin suojelurahan maksussa ainut vaihtoehto oli luottokortti.

 

Eipä tarvitse Briteistä tilata jatkossa kuin viimeisen pakon edessä...

Edited by KimmoH
Link to comment
41 minutes ago, Stidi said:

Sama kun jenkeistä tilatessa, riippuu paljon paketin koosta jääkö tulliin vai ei.

Ei se kyllä paketin koosta ole mulla ainakaan ollut kiinni.. Iso CocaColaCooler 60-luvulta livahti jenkeistä ohi tullin samoin kuin Thermador suokuivain.. eli enemmän siinä taitaa olla tuurista kiinni mikä jää ja mikä ei

Edited by Urbantoy
Link to comment

Tuuripeliä näyttää tuo tullaus olevan muidenkin kohdalla.

Mulle tuli jenkeistä vauhtipyörä ohi tullin, kun taas seuraavalla kerralla venttiilin nostajat jäi tullin haaviin. 

Molemmissa paketeissa suurin piirtein sama arvo.

Link to comment
51 minutes ago, Urbantoy said:

Eeli enemmän siinä taitaa olla tuurista kiinni mikä jää ja mikä ei

 

Tuurilla ne laivatkin seilaa. Se on ihan tuurista kiinni mikä pysähtyy tulliin. Se hyvä puoli tässä on nykyään, että voi tullauksen hoitaa niks-naks itse koneella eikä tarvitse tapella sen itäsaksalaiselta näyttävät tullivirkailijan kanssa paikanpäällä kuten ennen vanhaan. Silloin olit aina lähtökohtaisesti roisto tai yritit jotain kepulipeliä, jos olit ulkomailta mennyt jotain tilaamaan.

Mutta kyllä se vain niin menee aina tunteisiin kun tulliin tavara pysähtyy ja sulle tehdään laillinen ryöstö. Sitten jotkut urpot vielä ihan tosissaan puhuu että Suomenkin pitäisi irrota EU:sta. Ihanko oikeasti jengi haluaa takaisin aikaan missä joka tavaran liikkeestä rajojen yli vedettiin välistä. 

  • Like 1
Link to comment
18 minutes ago, KimmoH said:

 

Tuurilla ne laivatkin seilaa. Se on ihan tuurista kiinni mikä pysähtyy tulliin. Se hyvä puoli tässä on nykyään, että voi tullauksen hoitaa niks-naks itse koneella eikä tarvitse tapella sen itäsaksalaiselta näyttävät tullivirkailijan kanssa paikanpäällä kuten ennen vanhaan. Silloin olit aina lähtökohtaisesti roisto tai yritit jotain kepulipeliä, jos olit ulkomailta mennyt jotain tilaamaan.

Mutta kyllä se vain niin menee aina tunteisiin kun tulliin tavara pysähtyy ja sulle tehdään laillinen ryöstö. Sitten jotkut urpot vielä ihan tosissaan puhuu että Suomenkin pitäisi irrota EU:sta. Ihanko oikeasti jengi haluaa takaisin aikaan missä joka tavaran liikkeestä rajojen yli vedettiin välistä. 

Tuo EUssa olo vaan tuppaa tulen aika kalliiks Suomelle.. dumpataan vaan aika isolla pärekorilla etelän porukalle oravannahan korviketta eli euroja.. Ja ikinä niitä ei takas saada

Link to comment
27 minutes ago, Urbantoy said:

Tuo EUssa olo vaan tuppaa tulen aika kalliiks Suomelle.. dumpataan vaan aika isolla pärekorilla etelän porukalle oravannahan korviketta eli euroja.. Ja ikinä niitä ei takas saada

Mitähän mahtaisi olla suomen valtion lainojen korot nykyisessä taloustilanteessa, jos ei oltais EU:ssa. Saisko sitä lainaa millään hinnalla.

  • Like 3
Link to comment
Mitähän mahtaisi olla suomen valtion lainojen korot nykyisessä taloustilanteessa, jos ei oltais EU:ssa. Saisko sitä lainaa millään hinnalla.

Saatika sitten yksityisten lainojen korot kun hallitus ja Suomenpankki pääsisi suhmuroimaan korkojen ja devalvaatioidensa kanssa.. Ei kyllä huvita palata 90-luvun alkuun ja 16% asuntolainan korkoihin...

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  • Like 3
Link to comment
1 hour ago, x-pj said:

Mitähän mahtaisi olla suomen valtion lainojen korot nykyisessä taloustilanteessa, jos ei oltais EU:ssa. Saisko sitä lainaa millään hinnalla.

 

No täsätähän saadaa loputon jamppasu aikaiseksi mikä ois parasta 
Tarvittasko lainaa jos sitä rahaa ei dumpattas tonne etelä Eurooppaan? Tuskin ainakaan tommosia määriä

 

50 minutes ago, metake said:

Saatika sitten yksityisten lainojen korot kun hallitus ja Suomenpankki pääsisi suhmuroimaan korkojen ja devalvaatioidensa kanssa.. Ei kyllä huvita palata 90-luvun alkuun ja 16% asuntolainan korkoihin...

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

En ole sitä vastaan että ollaan EUssa, itsekkään en toivo Finexit:iä, mutta joku tolkku tossa rahan syytämisessä pitäs olla.. 

Link to comment
On 1/26/2021 at 10:17 AM, tolvana said:

Saa nähdä mitä käy kun mun 500€ paketti tulee...

116€ maksoin dpdeelle, saa nähä riittääkö tuo kotiin asti. Vielä oon satkun säästön puolella, etenkin kun "kotimaisilla" on vaan ei oota myynnissä.

  • Like 2
Link to comment
  • 3 weeks later...
On 12/13/2020 at 9:40 AM, non-hippy said:

VWHeritagelta tuli viesti, että ovat brexit valmiita. Avanneet jakelukeskuksen eu-alueelle eli voi tilata kuten ennen

ilman lisämaksuja. 

 

Hei,

Osien tilaaminen VWHeritagelta ei olekaan niin suoraviivaista.

Verkkokaupan (www.heritagepartscentre.com/eu/) "in stock" tarkoittaa että tavaraa on Brittanniassa tai Saksassa. Minulla ainakin tilaus viipyy koska "in stock" tuotteita haetaan Britanniasta Saksaan, josta ne lähetetään Suomeen. Minun tapauksessa tähän näyttää menevän ylimääriset kaksi viikkoa. Toivottavasti tämä on alkukankeutta joka aikanaan tulee kuntoon.

Edited by 1302S
Link to comment
2 hours ago, metake said:

Onko kellään tietoa että mitenkä hyvin toimii tilaukset Just Kampersilta tätä nykyä?

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Just pikkanen paini JKn kanssa päällänsä. Kannet uupuu kokonaan ja 8/8 auojaputkea lutussa...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...